התאורה הדקורטיבית ברחבי רחובות
רחובות - מבט מלמעלה

רחובות מדורגת שנייה במדדי איכות החיים בערים הגדולות

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: רחובות נמצאת במקום השני בדירוג 14 הערים הגדולות לפי מדדי איכות חיים. בשנה שעברה דורגה במקום הראשון הכללי והפעם היא מובילה במדדי שביעות רצון מאזור המגורים, שביעות רצון מהדירה ומהמובילות בתוחלת חיים

פורסם בתאריך: 12.2.19 16:02

-->

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) את מדדי איכות חיים בערים הגדולות לשנת 2017. מהנתונים עולה כי רחובות מדורגת שנייה על פי מדדי איכות החיים המשותפים לכל הערים. לפניה מדורגת רק רמת גן והיא מקדימה ערים כמו ראשון לציון, תל אביב, פתח תקווה, נתניה, אשדוד וחיפה. רחובות גם מובילה בשביעות הרצון מאזור המגורים ומהדירה, והיא מהמובילות בתוחלת חיים.

להלן הנתונים במלואם:

רחובות נמצאת במקום השני בדירוג 14 הערים הגדולות לפי מדדי איכות חיים (בשנה שעברה היא דורגה במקום הראשון). היא נמצאת במקום הראשון במדדים: שביעות רצון מאזור המגורים, שביעות רצון מהדירה. רחובות היא מהמובילות בתוחלת חיים.

אחוז תאונות הדרכים הקטלניות מתוך סך תאונות הדרכים ברחובות הוא הגבוה ביותר.

רחובות נמצאת במקום ה-12 במדד אמון במערכת הבריאות, במקום ה-10 במדד מועסקים במשרה חלקית שלא מרצון ובמדד שביעות רצון מהאיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים.

מתוך 33 המדדים הזמינים עבור רחובות, רק ב-8 מדדים מצבה של רחובות פחות טוב מהממוצע הארצי, וב-25 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי.

המדדים להלן היו נמוכים מאוד ברחובות בהשוואה לממוצע הארצי:

ברחובות יותר תאונות דרכים קטלניות מתוך תאונות דרכים בדרכים עירוניות בהשוואה לממוצע הארצי (3.45% לעומת 1.59%, בהתאמה). אחוז הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים גבוה מהממוצע הארצי (5.17% לעומת 2.39%, בהתאמה). אחוז הפסולת הממוחזרת נמוך בהשוואה לממוצע הארצי (17.0% לעומת 22.0%, בהתאמה). מספר המקרים החדשים של סרטן בקרב נשים גבוה מהממוצע הארצי (327.6 ל-100,000 נפשות לעומת 315.1 ל-100,000 נפשות, בהתאמה). האמון במערכת הבריאות נמוך בהשוואה לממוצע הארצי (71.7% לעומת 76.7%, בהתאמה). שביעות הרצון מהאיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים נמוכה מהממוצע הארצי (54.4% לעומת 59.8%, בהתאמה).

ראש העיר רחמים מלול: ״אני שמח וגאה על כך שרחובות ממוקמת בצמרת הערים עם איכות החיים הטובה בישראל. המשוב החיובי של התושבים הוא שכרנו על השקעה רבת שנים בכל התחומים בעיר, תוך ראייה לטווח רחוק. אני מודה לכל השותפים בעשייה – נבחרי הציבור, עובדי העירייה, וכל מי שלקח בכך חלק״.

דורון מילברג, מנכ"ל עיריית רחובות: "מיקומה של רחובות בצמרת הערים בישראל במדד איכות החיים מצביע על כך שהעירייה מטפלת היטב במגוון השירותים הרחב בעיר, והשירות שהיא מעניקה מביא לשביעות רצון, לאהבת העיר והערכת מקום המגורים מצד התושבים. אני מודה לכל העובדים והמנהלים שעוסקים בנושא יום יום ושעה שעה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר