עורך הדין אורן אבלה
עורך הדין אורן אבלה

המועצה התכחשה להסדר החוב – בית המשפט חייב אותה לכבדה

מושבניק מ"יד נתן" שירד מנכסיו ונקלע למצב כלכלי קשה הגיע להסדר חוב עם המועצה. לאחר שנפטר בניו ביקשו להעביר את המשק על שמם והופתעו לגלות שהמועצה דורשת את החוב המקורי. עורך דינם של היורשים, אורן אבלה, טען שעל פי דיני הירושה היורשים יורשים גם את זכויות הנפטר וגם את חובותיו, ולכן הם חבים את המוסכם לפי הסכם הפשרה בין הנפטר לבין המועצה. בית המשפט קיבל את עמדתו

פורסם בתאריך: 30.12.18 07:30

-->

מושבניק מ"יד נתן" ירד מנכסיו ונקלע למצב כלכלי קשה. עקב כך מצב בריאותו הדרדר עד שהגיע לנכות מלאה. כאשר היה קטוע ברגליו נוכח מחלת הסוכרת, צבר חובות ארנונה רבים למועצה האזורית לכיש ולאחר שנים הצליח להגיע להסדר חוב עם המועצה – כך שהחוב יעמוד על כ-160 אלף במקום כ-600 אלף שקלים. לאחר שהמועצה חתמה על הסדר החוב החל החייב לשלם מדי חודש 2,000 שקלים על חשבון החוב, בנוסף לדמי הארנונה המופחתים והשוטפים אותם שילם מדי חודש (בסך 80 שקלים לחודש).

לאחר מספר חודשים נפטר החייב. כאשר שני ילדיו, יורשיו החוקיים, רצו להעביר את המשק על שמם, המועצה דרשה כ-650 אלף שקלים כדי שתסכים להסיר את העיקול מרשות מקרקעי ישראל. ילדיו של המנוח זכרו שאביהם חתם על הסדר חוב עם המועצה בסכומים אחרים מאלה שדרשה מהם המועצה, ובתום חיפוש רב מצאו היורשים את ההסכם המקורי עליו חתמה מנהלת מחלקת הארנונה במועצה, המאשר כי אביהם המנוח ישלם סך של 160 אלף שקלים בלבד על מנת לפרוע את כל חובו למועצה האזורית לכיש.

לאחר מספר פניות המועצה האזורית טענה שלא קיים הסדר חוב, למרות שהמנוח חתום, וכי אינה מכירה בו ו/או בתשלומים השוטפים ששילם בגין הסדר החוב שאליו הגיע עם הצדדים. בלית ברירה פנו ילדיו של המנוח בעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, על מנת שיכירו בהסדר החוב החתום עם המנוח כך שהם יוכלו לפרוע את החוב ולהעביר את המשק החקלאי על שמם.

בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי טען בא כוח המועצה שההסכם הנ"ל לא אושר ע"י ועדה מיוחדת – ועדת הסדרים – ולכן אינו קביל. עורך דינם של היורשים, אורן אבלה, טען שעל פי דיני הירושה היורשים יורשים גם את זכויות הנפטר וגם את חובותיו, ולכן הם נכנסים בנעליו וחבים את המוסכם לפי הסכם הפשרה בין הנפטר לבין המועצה.

גם ניסיונות הפשרה של בית המשפט המחוזי לא הועילו, שכן המועצה טענה שההסדר שנחתם ע"י המועצה היה למראית עין בלבד, על מנת לאפשר לנפטר לקבל הלוואה מהבנק. בית המשפט קיבל את העתירה של היורשים במלואה, אישר כי אכן נערך הסדר והסכם כספי עם המנוח ואישר כי ההסדר הכולל יעמוד על 160 אלף שקלים בניכוי הכספים אותם שילם המנוח על חשבון החוב. בנוסף, חייב בית המשפט את המועצה בהוצאות בסך של 5,000 שקלים לטובות היורשים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר