כמה מהפצעים שהופיעו בעקבות הזיהום
כמה מהפצעים שהופיעו בעקבות הזיהום

מה גורם לפצעים בעורם של ילדי גן "שחף" במושב גני יוחנן?

ההורים טוענים: "החול בגן מזוהם והילדים סובלים מפצעים בעור". המועצה האזורית גזר בתגובה: "החול מטופל בדיוק בהתאם לנוהלי משרד החינוך"

פורסם בתאריך: 18.7.17 16:32

-->

ביום שלישי השבוע נעדרו מקייטנת גן "שחף" במושב גני יוחנן שבמועצה האזורית גזר מספר ילדים בשל זיהום שפגע בעורם, לכאורה בשל החול שבגן. אחת האמהות לילד בקייטנה, המיועדת לגילאי 3-6, מסבירה: "מדובר על מספר רב של ילדים שבשבוע האחרון החלו להתגלות על גופם פצעים. עם הזמן זה החמיר וזה גם לא עובר בטיפול במשחות. כל הילדים קיבלו טיפול אנטיביוטי דרך הפה, אך כלום לא עוזר בינתיים ולוקח המון זמן עד שזה עובר. זה מדבק, זה מאוד מגרד ובחום של יולי, כשהילדים מזיעים, זה עוד יותר מציק להם. רופא שראה את הפצעים קבע שזה זיהום כתוצאה מחול מזוהם. כולם קיבלו את אותה אנטיביוטיקה, אבל זה לא ממש עזר. חלק מהילדים נשארו בבית ולא הלכו לקייטנה. אצל הילד הראשון התסמינים הופיעו עוד לפני היציאה לחופשת הקיץ והפעלת הקייטנה, כלומר כבר בזמן הגן בשנת הלימודים. כעת רבים מילדי הקייטנה חטפו את הזיהום".

כמה מהפצעים שהופיעו בעקבות הזיהום

כמה מהפצעים שהופיעו בעקבות הזיהום

 

כמה מהפצעים שהופיעו בעקבות הזיהום

"מגרד, מציק ומדבק מאוד"

 

מה המליצו הרופאים?

"קודם כל משחה אנטיביוטית. אמרו לנו לא להכניס את הילדים לבריכה ולא להתקרב גם לאחיהם, כי זה מדבק. אחד הילדים כבר הדביק את אחיו הגדול. כולם בהיסטריה ואנחנו לא מקבלים תשובות. אף אחד מהגורמים הרלבנטיים לא ירד לשטח לפגוש אותנו או לבדוק את הנושא".

מה קורה עם הילדים שבכל זאת מגיעים לקייטנה?

"הילדים שכן הגיעו לא יוצאים לחצר, כי כולם חוששים שהם יידבקו".

כמה מהפצעים שהופיעו בעקבות הזיהום

"גם האנטיביוטיקה לא עוזרת בינתיים"

 

תושב המועצה האזורית גזר, עו"ד אורן אבלה, קיבל פניות רבות מהורי ילדי הגן. השבוע הוא אמר: "מדובר בגן חדש שנפתח לפני מספר חודשים בלבד ואוכלס בחודש נובמבר. לא ייתכן שמופיעים על גופם של הילדים פצעים שמצריכים קבלת טיפולים רפואיים ואנטיביוטיים רק כי המועצה מתרשלת, לכאורה, ולא מטפלת בחול שבגני הילדים. אני דורש מהמועצה ומהעומד בראשה לטפל בעניין במיידי".

אורן אבלה

אורן אבלה

 

מהמועצה האזורית גזר נמסר בתגובה: "למידע שהוצג אין כל שחר. ראשית יודגש כי כל הילדים הגיעו היום לגן, בתוכם שלושה ילדים בלבד עם עקיצות שמקורן לא ברור. החול בגני הילדים, ובכללם בגן שחף, מטופל בדיוק בהתאם לנוהלי משרד החינוך, מסונן, מגורף מידי יום, מושקה בכל יום ומכוסה בסוף כל יום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אתי מנסרה

    רק אורן מראה בנחישות ולאורך זמן שהוא לא רק מדבר אלא גם עושה הרבה ישר כוח ? אורן יקר.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר