צוות אגף גנים מפנה עץ שנפל בשל מזג האוויר
צוות אגף גנים מפנה עץ שנפל בשל מזג האוויר

כ-30 עצים ״חולים״ ייכרתו ברחוב יעבץ מתוך כוונה למנוע פגיעה בנפש וברכוש

מחשש לנפילת עצים וגרימת נזק, ברחוב יעבץ ייכרתו כמה עשרות עצים ותיקים מסוג גרווילאה חסונה. יוסי כפיר: "נעניק לעיר את הפיצוי הנופי החליפי המקסימלי שניתן לתת"

פורסם בתאריך: 10.12.18 11:19

-->

ברחוב יעבץ עומדים כמה עשרות עצים מסוג גרווילאה חסונה. כמו כל העצים ברחבי העיר, הם מצויים תחת מעקב צמוד של אגף גנים ועיצוב הסביבה. בשל העובדה שהעצים ותיקים מאוד, חלקם הגדול ״חולים״. במהלך השנים האחרונות נקטה העירייה במספר פעולות על מנת לנסות לשמר את העצים ולהימנע מכריתתם. במסגרת זו נערכו עבודות "אורתופדיה" וטיפול בעצים, וכן מעקב צמוד על ידי סיורים בשטח של אנשי אגף גנים ועיצוב הסביבה וגורמים מקצועיים נוספים, לרבות אגרונום מטעם משרד החקלאות ופיתוח הכפר. במסגרת סקר עצים עירוני אותו עורכת העירייה מעת לעת, התקבלו ההמלצות האגרונומיות לכריתת חלק מהעצים בשל מצבם. הריקבון ואפשרות לגרימת שברים ונפילות של עצים על הולכי רגל ומכוניות ברחוב, הביאו למסקנה כי אין מנוס מכריתת חלק מהעצים.

מנהל אגף גנים ועיצוב הסביבה, יוסי כפיר: "לאור מצב העצים והמעקב שבוצע במהלך השנים האחרונות, הוחלט לאשר את הכריתה מתוך כוונה למנוע פגיעה בנפש וברכוש. זהו רחוב מרכזי בו מצויים הולכי רגל רבים ומצב העצים כיום מהווה סכנה. אנו נבצע את הכריתה של מספר העצים המינימלי ונעניק לעיר את הפיצוי הנופי החליפי המקסימלי שניתן לתת״.

פקיד היערות קבע בהחלטתו על מתן פיצוי נופי חליפי הולם על ידי נטיעת עצים בהיקף שהינו פי ארבע מכמות העצים שנכרתו. חלקם יינטעו לאורך הרחוב והיתר בשטחים ציבוריים ברחבי העיר.

יוסי כפיר (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

יוסי כפיר (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

עבודות הכריתה ייערכו ביום חמישי השבוע, ה-13.12.2018. העבודות יכללו העסקת מספר צוותי גיזום שיעבדו במקביל, 2 משאיות גזם שיטפלו באיסוף הגזם בזמן כריתות העצים, מכרסמת לביצוע חיתוך הגדמים מייד לאחר כריתת כל אחד מהעצים, ועוד. כבר בזמן כריתת העצים ייאסף הגזם וחלקי העצים שנכרתו ונחתכו, וכל זאת על מנת להשאיר את השטח הציבורי נקי.

על מנת למנוע פגיעה לרכוש ולהביא לסיום העבודות במהירות ללא הפרעה, ייסגר רחוב יעבץ לתנועת כלי רכב וחניה החל מהשעה 7:00 למשך היום, ולא ניתן יהיה להיכנס אליו מהרחובות יעקב וגלזר. התושבים יתבקשו לפנות את הרכבים החונים ברחוב ביום ביצוע העבודות עד השעה 07:00 בבוקר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר