מסילת 431 באזור עין הקורא (הדמיה: ד.א.ל הנדסה, משרד אמר-קוריאל)
מסילת 431 באזור עין הקורא (הדמיה: ד.א.ל הנדסה, משרד אמר-קוריאל)

פרויקט "רכבת שורק" (מסילת 431) יוצא לדרך. הצפי לסיום: שנת 2025

רכבת ישראל פרסמה מכרזי תשתית נרחבים במסגרת פרויקט "רכבת שורק" שכולל פיתוח והנחת מסילה חדשה בתוואי כביש 431, בין תחנת הרכבת משה דיין בראשון לציון, דרך תחנת ראשון לציון הראשונים, ועד חיבור לתחנת הרכבת פאתי מודיעין ותוואי הקו המהיר לירושלים במחלף ענבה. העבודות, שצפויות להסתיים רק בשנת 2025, עשויות להשפיע גם על תושבי רחובות

פורסם בתאריך: 10.12.18 09:12

-->

רכבת ישראל נערכת להסיע יותר נוסעים, ביותר רכבות, אל יותר תחנות ובטכנולוגיה מתקדמת. בימים אלה פרסמה הרכבת שני מכרזי תשתית נרחבים במסגרת פרויקט "רכבת שורק", מסילת 431, שכולל פיתוח והנחת מסילה חדשה בתוואי כביש 431, בין תחנת הרכבת משה דיין בראשון לציון, דרך תחנת ראשון לציון הראשונים, ועד חיבור לתחנת הרכבת פאתי מודיעין ותוואי הקו המהיר לירושלים במחלף ענבה. המכרזים שמפורסמים בימים אלה מתייחסים לשני קטעי מסילה בתוואי: הראשון עבור הקטע שבין תחנת ראשל"צ הראשונים לתחנה המתוכננת ברמלה דרום. קטע הכולל מסילות חדשות באורך 5.5 ק"מ, שני גשרי רכבת, מנהרה ומבנה שליטה ובקרה. השני עבור הקטע שבין רמלה דרום למחלף נשרים, הכולל מסילות חדשות באורך של 4.5 ק"מ וארבעה גשרי רכבת.

אורכו הכולל של תוואי המסילה בפרויקט, אשר צפויה להיות חשמלית, הינו כ-30 ק"מ וכולל מבני דרך משמעותיים וייחודיים כגון גשרים ארוכים, מעברים תת קרקעיים, מנהרות ושתי תחנות נוסעים חדשות (מעיין שורק ורמלה דרום), לצד שדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים.

מסילת 431 במחלף גן רווה (הדמיה: ד.א.ל הנדסה, משרד אמר-קוריאל)

מסילת 431 במחלף גן רווה (הדמיה: ד.א.ל הנדסה, משרד אמר-קוריאל)

 

במסגרת התוואי החדש, מתוכנן להיבנות הגשר הארוך ביותר בארץ, 3.5 ק"מ אורכו, אשר ייבנה במקביל לכביש 431, בין מחלף קרית ראשון בואכה לתחנת ראשונים, וכן שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים מתחת לאדמה, מתחת לכביש 20, באזור מחלף מבוא איילון ובאזור רמלה דרום. הארוכה שבהן באורך 450 מטרים ועוד אחת באורך 250 מטרים.

שני המכרזים הנ"ל הנם הראשונים מבין שורה של מכרזי תשתית שיפורסמו במהלך השנה הקרובה ל'רכבת שורק', והם כוללים בין היתר הקמתם של 6 גשרי רכבת, מנהרת רכבת, מערך קירות תומכים ותשתיות הנדסיות נוספות. ההערכה להשלמת הפרויקט היא לשנת 2025.

מסילת 431 באיזור רשלצ מערב (הדמיה: ד.א.ל הנדסה, משרד אמר-קוריאל)

מסילת 431 באזור ראשל"צ מערב (הדמיה: ד.א.ל הנדסה, משרד אמר-קוריאל)

יציאת המסילה מתוואי 431 (הדמיה: ד.א.ל הנדסה, משרד אמר-קוריאל)

יציאת המסילה מתוואי 431 (הדמיה: ד.א.ל הנדסה, משרד אמר-קוריאל)

 

מסילת 431 באזור עין הקורא (הדמיה: ד.א.ל הנדסה, משרד אמר-קוריאל)

מסילת 431 באזור עין הקורא (הדמיה: ד.א.ל הנדסה, משרד אמר-קוריאל)

 

פרויקט 431 יהווה למעשה את הצלע הדרומית בלולאה המסילתית המקיפה את גוש דן. הצלע הצפונית היא 'רכבת השרון', אשר הוקמה על תוואי כביש 531 על ידי 'נתיבי ישראל', ובחודש יולי האחרון נחנכו במסגרתו  שתי תחנות רעננה. במהלך שנת 2019 יושלם חיבור תחנות רעננה גם לתחנת הרצליה, וזמן הנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב יתקצר לכ-20 דקות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר