בנצי שרעבי
בנצי שרעבי

תושבי רחובות צברו חובות ארנונה בסך 300 מיליון שקלים

ממלא מקום ראש העיר בנצי שרעבי: "אני מאמין שלקראת סוף אוקטובר ההיענות למבצע הפחתת החובות תגבר"

פורסם בתאריך: 19.7.17 16:00

-->

כפי שפורסם בעיתון "ערים", בישיבת מועצת רחובות שהתקיימה בחודש יוני, עברה ברוב קולות החלטה לקיומו של מבצע להפחתת חובות הארנונה לתושבי העיר, במסגרת מבצע ארצי. מדובר בתכנית של שר הפנים, חבר הכנסת אריה דרעי, שמאפשרת לרשות המקומית להחליט על הפחתת סכום החוב לחייבים שישלמו את חובות הארנונה החל מתאריך ה-1 ביוני ועד תאריך ה-30 בנובמבר 2017. ההפחתה יכולה לחול אך ורק על חייב שהסדיר את מלא חובותיו לשנים 2015-2016. תושב שיפרע את החוב בתשלום אחד במזומן או בתשלומים ייהנה מהנחה בשיעור של בין 50 ל-45 אחוז בהתאמה.

ל"ערים" נודע כי עד לסוף שנת 2014 הצטברו ברחובות כ-300 מיליוני שקלים חובות אבודים של אזרחים שלא שילמו ארנונה ומים, כל אחד מסיבתו הוא. בעקבות התקנה של שר הפנים, ניתנת כאמור לרשות המקומית האפשרות לגבות חצי מהסכום המקורי, וזאת בכדי שבכל זאת ייכנסו תזרימים לרשויות.

בנצי שרעבי, ממלא מקום ראש העיר רחובות המחזיק בתיק המיסים וההנחות בעירייה, פועל במרץ לנצל את מבצע ההנחות עד לסוף חודש אוקטובר, אך גם הוא מודה שבינתיים ההיענות למבצע דלה מטעם הציבור.

שרעבי: "הציבור עדיין לא הטמיע את זה. זה מחלחל לאט ועד עכשיו הגיעו עשרות תושבים שזכו בהנחה. אנחנו מצפים כעת לגל נוסף. ישנה התעניינות מצד אנשים שמעוניינים לסגור את חובות העבר ואני רואה בזה מעשה הומני ממדרגה ראשונה. הסגל המקצועי לא רצה בזה, מחשש שיהיה סחף ומחשש שזה יקרין על הציבור הכללי שלא ירצה לשלם, אבל אני מאמין שלקראת סוף אוקטובר ההיענות תגבר ונוכל לכסות חובות של מאות אזרחים שחייבים לעירייה".

חבר המועצה ומחזיק תיק הרווחה, על עו"ד אבי מוזס, הצטרף השבוע לוועדה העוסקת בנושא מנת לקדם את ההיענות באוכלוסיות המוחלשות.

מוזס: "אני רואה בברכה את החלטת מועצת העיר. אני חושב שהעניין יסייע רבות לאוכלוסייה המוחלשת, אשר נאלצת להתמודד עם קשיים כלכליים מרובים של חובות הארנונה. אני רואה בהצבעת המועצה צדק סוציאלי לאותה אוכלוסייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר