יעל בק (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
יעל בק (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

"רוב האנשים לא יודעים על המחיר ששילמתי כשהייתי חברת מועצה 5 שנים, כשרוב הזמן ההורים שלי לא היו פה וכל המשפחה שלי בנורבגיה"

חברת מועצת רחובות לשעבר, יעל בק (34) תארוז בעוד כשבועיים מזוודות ותטוס לזמן בלתי מוגבל לאוסלו, בירת נורבגיה. בק: "זו הזדמנות לחזור לחיק המשפחה לאחר קדנציה עמוסה, לקראת האתגר הבא". ריאיון

פורסם בתאריך: 22.11.18 06:48

-->

חברת מועצת רחובות לשעבר, יעל בק (34), תארוז בעוד כשבועיים מזוודות ותטוס לזמן בלתי מוגבל לאוסלו, בירת נורבגיה.

יעל, ככה את נוטשת את כולנו בישראל?

"אחרי 30 שנה שלא גרתי בנורבגיה הרגשתי שזה הזמן לחזור".

תסבירי.

"עליתי לארץ מהקהילה היהודית בנורבגיה כשהייתי בת 5 ורוב המשפחה שלי עדיין שם. בעשורים האחרונים כל פעם היה לי משהו אחר שמנע ממני לנסוע – לימודים, תואר ראשון, תואר שני והיותי חברת מועצה. עכשיו בפעם הראשונה ב-20 שנה האחרונות אין לי מחויבות למקום כלשהו וזו הזדמנות בשבילי גם לחזור למשפחה ולהיות איתם וגם לחפש שם אתגר. יש לי שם הרבה חברים ואנשים שאני מכירה".

יש שם גם תעסוקה שמחכה לך?

"ברמת העיקרון סבא שלי היה חבר מועצת העיר אוסלו ודוד שלי היום חבר מועצה שם. אין לי עדיין משהו סגור כי זה היה די ספונטני, אבל אני בהחלט מתכוונת לחפש כיוונים פוליטיים בנורבגיה".

אני מבין שאת דוברת את השפה.

"אני מדברת נורבגית שוטף ויש לי אזרחות נורבגית. אני לא חושבת שהרבה אנשים יודעים את זה, אבל היו שנים שהייתי פה בישראל לבד לגמרי, בלי המשפחה שלי. היו תקופות שאפילו ההורים שלי לא היו פה ובחרתי להישאר ממקום של אהבה לארץ ולרחובות, כי הרי גדלתי פה".

עוד הספקת להיות פה בתקופת הבחירות המקומיות. מה את אומרת על סיעת מרצ-רחובות החדשה שגרפה שני מנדטים?

"אני אגיד לך את האמת. מן הסתם ביחס לבחירות הקודמות זה הישג. מצד שני אני חושבת שיש פה תחושה של החמצה כי אני חושבת שמרצ יכלה להשיג הפעם גם שלושה וארבעה מנדטים. אני יודעת שברגע האחרון היו הרבה אנשים שהתלבטו בין מרצ לסיעות אחרות. למרצ יש ברחובות מנדט אחד בערך באופן טבעי והמנדט השני הגיע גם מאנשים שאני התחברתי אליהם בשנים האחרונות, גם מאיזו אכזבה מסיעת לב שהתחברה לליכוד, וגם אי אפשר לשכוח שכיכר העיר שינתה את פניה והיו מצביעים של כיכר העיר שהיו בעצם מצביעי מרצ בפועל והם חזרו הביתה. מרצ הייתה רוב השנים 2 מנדטים ולא אחד, כך ששני מנדטים הם בעיני תוצאה טובה, אבל אותי זה לא הפתיע. בכל מקרה אני השתדלתי לא להתערב והייתי מאוד מאופקת".

יעל בק (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

"מדברת נורבגית שוטף ויש לי אזרחות נורבגית". יעל בק (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

יש סיכוי שבקרוב נשמע על יעל בק חברת מועצת אוסלו?

"רוב האנשים לא יודעים על המחיר ששילמתי כשהייתי כאן ברחובות חברת מועצה 5 שנים, כשרוב הזמן ההורים שלי לא היו פה וכל המשפחה שלי בנורבגיה. זאת כשהייתה לי האופציה לחיות כל השנים שם, ואני לא צריכה להסביר לך על ההבדלים באיכות החיים. בחרתי ברחובות באמת ממקום של אהבה לעיר ולמדינה, אבל אני חושבת שמגיע לי להיות אחרי 30 שנה עם המשפחה שלי.

"אני מאוד אוהבת את רחובות ואת ישראל בכלל, אז אני מאמינה שאני אשוב לפה. אתם תראו אותי על הקו כמה פעמים בשנה ואולי בעוד שנה שנתיים אני שוב אחליט להיכנס פה לעשייה המוניציפלית, אבל אין לדעת, אולי פתאום תיפתח לי הזדמנות שם. אני באה מהמקום החברתי וגדלתי בבית חברתי שבו כל המשפחה עסקה שנים בארגונים חברתיים מתחום החינוך, יש לי משפחה שנסעה במסגרת משלחות לאפריקה ויש לי משפחה פעילה בקהילה היהודית בנורבגיה, כך שמבחינתי זה פחות התפקיד אלא יותר השליחות החברתית. אם אני אמצא שם משהו שיכול לקדם את המטרות החברתיות שלי ואת הערכים שלי, סביר להניח שאני אעשה את זה".

כמה יהודים חיים כיום בנורבגיה?

"הקהילה היהודית בנורבגיה היא קטנה, בין אלף לאלפיים אנשים, אבל המשפחה שלי היא ממייסדי הקהילה ומחזיקה בתפקידי מפתח, מפני שהם היו מהיהודים הראשונים שהורשו להיכנס למדינה בסוף המאה ה-19. הרבה אנשים אולי רואים את סקנדינביה כמקום עוין לישראל, אבל אני אף פעם לא חוויתי עוינות על רקע המוצא שלי. להיפך".

איך התגובות מהאנשים הקרובים על המעבר?

"בנורבגיה מאוד שמחו שאני סוף סוף באה. בישראל מאוד הופתעו ולא חשבו שאני אעשה את זה, אבל היום זה עולם קטן ויש כבר טיסה ישירה של 4 וחצי שעות מנורבגיה. היה חשוב לי להתנתק כי הקדנציה האחרונה הייתה מאוד אינטנסיבית ואני חושבת שגם הייתי מאוד בולטת בקדנציה הזו ביחס למנדט שהיה לי. הרבה חברים שואלים אותי למה בחרתי להיות חברת מועצה ברחובות ולא באוסלו, אבל אני אוהבת את רחובות ורק צריכה תקופה עם המשפחה באווירה יותר רגועה".

אני מבין שהקור הנורבגי לא עושה עלייך רושם.

"אני אסתדר. אמנם יש שלג, אבל התשתיות שם מצוינות ואני לא אצטרך לקחת סירה כדי לעבור את הכביש".

יעל בק (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

לא חוששת מהקור הסקנדינבי. יעל בק (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יעל

    ראֹש הַעִיִר רַחַמִים מַלוּל לֹא דוֹאֶג לַתוֹשַבִים. רַק לַמִשפַחַה שֻלוֹ ולַמֶקוֹרַבִים שֶלֶו

  2. מרק

    רחובות הפסידה.. והחיבור המשפיל של העבודה ונספחי מלול רק הוסיפה קולות למרצ

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נקווה שנשארת שם.. אישה דוחה באופי ובמראה

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר