גלעד מזרחי
גלעד מזרחי

"רק לפני בחירות פתאום כולם עולים לרגל לאושיות"

גלעד מזרחי, חבר מרכז הליכוד אשר מתמודד למועצת העיר מטעם סיעת לב: "אם היו נותנים לאושיות חצי מהתקציב שמקבלת קרית משה הכל היה נראה אחרת"

פורסם בתאריך: 28.10.18 13:25

-->

לא מעט מצעירי שכונת אושיות טוענים כי השכונה מוזנחת ועזובה. אחד האנשים אשר משמיע את קולם הינו גלעד מזרחי, חבר מרכז הליכוד אשר מתמודד למועצת העיר מטעם סיעת לב. ל"ערים" אומר מזרחי: "לפעמים יש תחושה שאושיות זה כמו הפזורה הבדואית. אם היו נותנים לאושיות חצי מהתקציב שמקבלת קרית משה הכל היה נראה אחרת. בקרית משה יש בית כנסת מפוארת בהשקעה של מיליונים, באושיות עולי תימן מתפללים 25 שנה בתוך מבנים מוזנחים ומרופטים שנראים כמו בית שימוש. אין גם מקווה טהרה באושיות ואני אלחם בכל כוחי שיהיה. הציבור דורש זאת ואני אזמן לוועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש את נציגי משרד הדתות כדי שיפעלו במהרה. סבתי מרים מזרחי ז"ל הקימה את מקווה הנשים הראשון בשעריים לפני 70 שנה.

"כמו בסאלאח שבתי, רק לפני בחירות פתאום כולם עולים לרגל לאושיות. אפילו המבנה של המשטרה מוחבא מאחורי המתנ"ס במקום שיהיה בולט באמצע הרחוב. אני אפעל להעביר את נקודת השיטור מהמחבוא שלה במתנ"ס למקום בולט, שכל אחד יראה את המשטרה. בשטח המתנ"ס צריכים להיות משחקים לילדים ולא ישיבות פנימיות של משטרה, עם כל הכבוד. בשום מקום בארץ אין משטרה בתוך מתנ"ס. המתנ"ס בקרית משה גדול ורחב עם תקציבים גדולים, ובאושיות קטן ומיושן. אין גם שום סיבה שבשכונת מקוב יהיה גן לכלבים ובאושיות לא. גם באושיות יש כלבים. אין שום סיבה שהגרעין התורני יקבל תקציבי עתק כדי לעשות פעילות תורנית באושיות. עם כל הכבוד, ויש כבוד לפעילותו, אין שום סיבה שתושבי אושיות לא יקבלו עזרה בדיור ובתקציבים כמו שהגרעין התורני מקבל ממשרדי ממשלה ומהעירייה. את הסיוע בדירות שהגרעין התורני מקבל אפשר לתת למשפחות המתקשות באושיות. זה יועיל הרבה יותר. יש משפחות עולים שמתחננים לסיוע בדיור, אך איש לא מסייע. רוב תושבי אושיות לא צריכים חיזוק רוחני – הם מסורתיים ודתיים".

בנוגע לסוגיות החינוך, טוען מזרחי: "כבר לפני שנים זעקתי שלא תיתכן אפליה במכללת פרס ובמרכז עתידים השייך לעירייה, כאשר סטודנטים שעלו מתימן ב-1993 משלמים שכר מלא וסטודנטים מחבר העמים ואתיופיה שעלו ב-1983,כלומר ותיקים ב-10שנים מהתימנים, מקבלים מימון כמעט מלא. זוהי אפליה שערורייתית ולאיש לא אכפת. אני מסיר את הכובע בפני יניב מרקוביץ ורועי שרעבי, שנותנים לי גיבוי במטרה לסייע לציבור גם בתחום התרבות וגם בתחום האקדמי. בפעם הראשונה בהיסטוריה הצלחנו לפני שנתיים להעניק שיעורים פרטיים במתמטיקה ואנגלית, בתקופת מנהלת המתנ"ס מירב אהרון. בסיוע יניב מרקוביץ נחזיר עטרה ליושנה. אני נלחם בימים אלה ומפעיל את כל קשריי הפוליטיים במרכז הליכוד, כדי שאושיות תיכנס לפרויקט שיקום שכונות".

לגבי הפן התרבותי אומר מזרחי: "אין פסטיבל ים תיכוני ברחובות. יש פסטיבל פסלים, יש מצעדים, יש יהורם גאון ויש מימונה, ואני מצדיע לראש העיר על מהפיכת התרבות, אך לא ייתכן שלא יהיה פסטיבל ים תיכוני ופסטיבל תימני לצד פסטיבל שירי מחתרות ברחובות. רבים מוותיקי העיר לחמו באצ"ל, בלח"י בהגנה ובפלמ"ח וחשוב מאוד לכבדם. זה יהיה החידוש שלי בתחום התרבות".

מזרחי מתייחס גם לנעשה בשכונת שעריים: "לא ייתכן שמצבת הזיכרון של יונה קפרא, ההרוג הראשון של רחובות בידי ערבי, תהיה כה מוזנחת. תלמידי העיר לא יודעים עליו. אדרוש לשנות את הכיתוב במצבה מההרוג הראשון לנרצח הראשון. קפרא נרצח ב-1910 כי הוא יהודי. אסור שתלמידי רחובות לא ידעו על שם מי גן הטייס חיים הולצמן ז"ל, שהקריב עצמו למען תושבי העיר. אפעל שבמוזיאון מורשת יהדות תימן גם יהיה ביטוי נרחב לפשע של גירוש תימני כנרת. שרים ואישי ציבור מבקרים במוזיאון, אך יוצאים משם כשהם לא יודעים דבר על גירוש כנרת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. צפון אפריקה

    צריך שיהיה ביטוי נרחב גם לפשע בקליטת העולים מצפון אפריקה. לקחו מהם את הילדים, ריססו אותם וכו' .התנהגו אליהם כמו לבהמות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר