עו"ד אבי מוזס
עו"ד אבי מוזס

"החזון שלי הוא להקים קרית ממשלה ברחובות, ששם ירוכזו כל משרדי הממשלה כדי שיהיה נח לציבור"

לקראת חודש ההצדעה של עיריית רחובות לאזרחים הוותיקים בעיר, עו"ד אבי מוזס, מחזיק תיק הרווחה וחבר המועצה המתמודד בבחירות הקרובות מטעם רשימת הבית היהודי, מדבר על הנעשה באגף בקדנציה האחרונה

פורסם בתאריך: 21.10.18 14:08

-->

לקראת חודש ההצדעה של עיריית רחובות לאזרחים הוותיקים בעיר, עו"ד אבי מוזס, מחזיק תיק הרווחה וחבר המועצה המתמודד בבחירות הקרובות מטעם רשימת הבית היהודי, מדבר על הנעשה באגף בקדנציה האחרונה.

מוזס: "תיק הרווחה הוא התיק השני בגודלו מבחינת התקציב. בעירייה מועסקים באגף כ-120 עובדים. מלבד כל התפקידים הקלאסיים של הרווחה, שכולל טיפול בקשישים, נכים, משפחות חד הוריות ועוד, אנחנו מקדמים דברים שונים ומנסים להיות רלוונטיים ככל האפשר לצרכים סביבנו. כך למשל השקענו רבות במרכז התעסוקה, כאשר הממשלה השקיעה מיליון וחצי שקלים והעירייה השקיעה חצי מיליון שקלים.  יש חשיבות מאוד גדולה למקום כזה שבו נמצאים אנשי מקצוע מתחום האבחון וההשמה. יש לנו אפשרות  לעזור לאנשים למצוא עבודה, גם לצעירים וגם למבוגרים. לצערנו היום נפלטים משוק העבודה אנשים בגיל צעיר לאור השינויים שחלו בתעסוקה בארץ. במקביל יותר פונים לכיוון הייטק, יזמות, חדשנות ובמרכז התעסוקה יש גם מגוון קורסים לאותם פורשים. כל אדם יכול לגשת למסור פרטים, למלא טופס ולפי מצבו והשכלתו מצוותים אותו לקורס מתאים כדי להפוך אותו לאדם פרודוקטיבי בחברה, וגם לעצמו".

לדברי מוזס, באגף פתחו בנוסף פרויקט ייחודי בשם אוניברסיטה לכל: "אנשים שלא זכו ללמוד באוניברסיטה מגיעים פעם בשבוע לאוניברסיטת תל אביב. הם יכולים ללמוד במסגרת תלת שנתית לימודי תעודה; שנה משפטים, שנה פסיכולוגיה ועוד שנה שהם לומדים מדעי המדינה. זה מתוך ראייה שאדם שלומד בגיל מבוגר השקפת החיים שלו משתנה. אנשים די מקובעים בדעות שלהם, שלא נפתחו לגישות שונות, עיריית רחובות נותנת להם הזדמנות ללמוד".

עו"ד אבי מוזס

עו"ד אבי מוזס

 

מוזס, יליד תל אביב, הגיע בגיל 35 לעיר רחובות ולדבריו זו הייתה אהבה ממבט ראשון. "ברחובות יש קסם. אני, שבאתי מתל אביב, מצאתי שקט בעיר הזאת ביחד עם חיי חברה תוססים ומגוונים.

מוזס הינו עו"ד, הוא נשוי לשושי, גם היא עורכת דין, ולזוג שלושה ילדים ושני נכדים. במהלך השנים כיהן בתפקידים שונים ועסק רבות בתחום החינוך. בין היתר שימש כיו"ר ועד ההורים העירוני ברחובות ובמועצת העיר הוא נמצא משנת 2013. כיום הוא מתמודד במקום השני מטעם רשימת הבית היהודי שבראשה ניצב אמיתי כהן.

בשנים האחרונות עוסק מוזס רבות בכל הנושא של אזרחי הגיל השלישי ברחובות, ולדבריו יש עוד כמה מהלכים שהוא פועל לקדם.

מוזס: "הפרויקט הבא של האגף גם כן מיועד לאוכלוסיית הגיל השלישי ונקרא "סיור על הבר". יש סביבנו אוכלוסיית מבוגרים שמנותקים מהמשפחה והפרויקט נועד לחבר אותם לסביבה, לאנשים. הרעיון הוא שבכל יום שישי תהיה למבוגרים אפשרות להגיע למרכז על"ה עם מישהו שיגיע עד אליהם וייקח אותם מהבית. במקום יש מתנדבים ומתנדבות ב-16 שפות, כך שאפשר לדבר עם כל אחד מהאנשים בשפה שלו".

גם בסקטור הדתי פועל מוזס. במקביל לשבתות התרבות שמתקיימות בבית יד לבנים, שאינן מאפשרות לציבור הדתי להגיע, הקים מוזס 13 מדרשות לנשים וכוללים לגברים שבהם הם יכולים לבוא וללמוד. בעתיד יפתח גם מרכז יום נוספים לגמלאים, שם יוכלו לשמוע הרצאות שונות ולעסוק באומנות".

מוזס: "עד שנכנסתי לתפקיד ידעתי שפה ושם צריך לקדם דברים למען ציבור הגיל השלישי, אבל מאז הבנתי את המשמעות העמוקה שיש לזה. כל מה שעשינו בא מתוך צורך. ראיתי שאנשים לא יודעים מה לעשות. הם מסתובבים ומחפשים את עצמם. אז נכון, לחלק מהמורים יש את הסתדרות המורים ויש להם מה לעשות יום אחד או יומיים בשבוע, אבל מה עם שאר הימים ושאר הגמלאים? לכן קידמנו מענה לאוכלוסייה עם שישה ימים שבהם יש להם פעילויות – הרצאות, סיורי תנ"ך, פרויקטים ומה שנדרש".

ברחובות קיים גם תאטרון למבוגרים. מוזס מספר על הנעשה במקום: "ביום השואה האחרון הייתה הצגה על אנה פרנק. השחקנים היו בני למעלה מ-80. השחקן הראשי הוא בכלל רוקח במקצועו, אך ברבות השנים הוא גילה פתאום שהוא מתאים להיות שחקן. אנשים מפתחים כל מיני דברים שהיו מודחקים אצלם שנים רבות".

מה אתה מציע לציבור שרוצה להיות מעורב?

"אני קורא לציבור להצטרף. כולנו נצא נשכרים. אותם אנשים לא צריכים כסף, הם צריכים מקום מפגש ופעילות. אני אישית כסבא לנכדים חושב שגם להתעסק עם הנכדים כל היום זה לא טוב. הכי טוב זה ללכת וללמוד. הם מרחיבים את הדעת והם מרגישים סיפוק לעצמם. אדם לומד ומתפתח וזה מעניק לו משמעות. יש אנשים שכל החיים למדו מקצועות ריאליים ופתאום הם לומדים מקצועות הומניים, פתאום לומדים ציור או זמרה".

מה החזון שלך?

"החזון שלי הוא להקים קרית ממשלה ברחובות, ששם ירוכזו כל משרדי הממשלה כדי שיהיה נח לציבור. אפשר לעשות את זה באזור פארק תמר, סמוך לרכבת, כמו שעשו בבאר שבע ובחיפה. אני רוצה שיהיו יותר שטחי תעשייה ממגורים, כך יהיה גם יותר הכנסות ולעירייה יהיה יותר כסף לתת לאזרחים. ככל שלעיר יש יותר מרכזי תעשייה, מי שמרוויח מזה אלו האזרחים. כמובן שגם הנושא של הגיל השלישי נמצא בראש מעייני – לפתח את הנושא בכל התחומים: חינוך, עבודה סוציאלית, תעסוקה וכל דבר שיקדם אותם הן מבחינה חברתית והן מבחינה השכלתית".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר