עמוס לביא בהארכת מעצר לחשודים ברצח רומן אנטון ברחובות (צילום: מוטי מילרוד)
עמוס לביא בהארכת מעצר לחשודים ברצח רומן אנטון ברחובות (צילום: מוטי מילרוד)

הותר לפרסום: משטרת ישראל השלימה את חקירת רצח רומן אנטון

בחקירה גובשה תשתית ראייתית נגד עמוס לביא, רומן אגרונוב ודוד פלוס

פורסם בתאריך: 14.7.17 10:00

-->

משטרת ישראל השלימה את חקירת רצח רומן אנטון שאירע בשטח הפתוח סמוך לכביש 411 בתאריך 15.6.17. בחקירת הרצח נאספו ראיות וגובשה תשתית ראייתית לכאורה נגד החשודים הבאים בגין מעורבותם ברצח: עמוס לביא בן 26 מרחובות, מראשי ארגון הפשיעה, רומן אגרונוב בן 30 מאופקים, ודוד פלוס בן 36 מאשקלון.

אנטון, פעיל בארגון הפשיעה המקורב לראשיו, אותר וגויס על ידי משטרת ישראל כסוכן (מס"ח- מקור סוכן חשאי) והופעל במשך תקופה מסוימת בקרב הרובד המשפיע בתוך ארגון הפשיעה וכחלק מובנה ממנו. הפעלת העבריין כסוכן בליבת ארגון הפשיעה הובילה לחשיפה וסיכול של שורת התארגנויות פליליות לצורך פגיעה באחרים. רבים חבים את חייהם לפעולתו של הסוכן.

על כל תוצרי הפעלת הסוכן, החומרים והראיות שנאספו תוך כדי פעולתו לפני הרצח, הוציא בית משפט השלום בראשון לציון צו איסור פרסום לצורך המשך חקירתם. תחת המגבלות נוכל לומר כי בכל פעם שהארגון תכנן פעילות, שהו באזור בסיסי היציאה של הארגון כוחות משטרה שנועדו לנסות ולסכל את המהלכים המתוכננים. כך היה גם ביום הרצח.

במשטרה אומרים כי ממצאי החקירה עד כה שללו כל אינדיקציה אפשרית לפיה הרצח בוצע על רקע היות הקורבן סוכן. הפיקוח המודיעיני על הארגון, שנועד כאמור למטרות אחרות, סייע גם לפענוח מהיר של רצח פנימי זה בתוך הארגון והבשלת כתבי אישום מבוססים נגד המעורבים: "שוב הוכח כי הפעלת עבריינים מרכזיים כסוכנים, תחת ניהול סיכונים מבוקר, מביאה לתוצאות סיכוליות משמעותיות של הפשיעה. עם זאת, כמו בכל אירוע חריג, (ומיד עם סיום החקירה והסרת המניעה המשפטית לכך), בתיאום בין המחוז למטה אח"מ, יקוים תחקיר מעמיק כדי לבחון האם ישנם לקחים מהפעלת סוכן מורכבת זאת, על כל שלביה. כנהוג, הלקחים יוצגו לסגל הפיקודי הבכיר בראשות המפכ"ל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר