אחת הביוביות שנהגה נתפס כשהוא שופך את תכולתה ברחובות
אחת הביוביות שנהגה נתפס כשהוא שופך את תכולתה ברחובות

נהגי ביוביות שנתפסו כשהם מרוקנים את תכולתן ברחובות הודו: גם אם נתפסים הקנס זול יותר מהאתר המורשה

בעוד הקנס של שפיכת ביוב ברחובות עומד על 730 שקלים, הגעה לאתר שפכים מורשה עולה 1,100 שקלים. גורם בעירייה: "בקרוב פקחים יוסמכו לרשום קנסות בגובה של 5,000 שקלים ואז נראה אם הנהגים הללו מעיזים להגיע לכאן שוב ולשפוך בתחומי העיר את שפכי הביוב"

פורסם בתאריך: 1.11.18 08:06

-->

באחרונה נצפו שתי משאיות ביובית כשהן מרוקנות את תכולתן באזור התעשייה המערבי ברחובות (מתחם הורוביץ) ומזהמות את הסביבה. פקחי איכות הסביבה של עיריית רחובות, בהובלת מנהל אגף הפיקוח ליאור שוקרי, הגיעו למקום במהירות לאחר שמנהל מחלקת איכות הסביבה דורון דמתי הבחין במתרחש באמצעות רחפן שהיה באותה השעה באוויר. הפקחים ביקשו מנהגי הביוביות להזדהות וחילקו להם קנסות בסכום של 730 שקלים כל אחד. במקביל הזעיקו הפקחים את שוטרי תחנת רחובות, ואלה עיכבו את הנהגים לתחנה לצורך חקירת המקרה.

במהלך חקירתם עלה כי אחד הנהגים הינו תושב הדרום והאחר תושב רמלה. ביציאה מתחנת המשטרה פגשו הנהגים בפקחים ואמרו להם: "אנחנו מעדיפים לשפוך את הביובית אצלכם, כי באתר המורשה העלות היא 1,100 שקלים".

גורם בעירייה אמר: "הבעיה היא שמחדרה עד גדרה יש רק פקח איכות סביבה אחד שיכול לתת דו"ח בסכום של 5,000 שקלים על מקרים כאלה. כשהעירייה יצרה קשר עם אותו פקח איכות הסביבה הוא לא היה באזור ולמשטרה אין אופציה מתוקף החוק לאכוף את שפיכת מי הביוב. זו ממש בדיחה שגם לחלט את המשאיות ל-30 יום אי אפשר, כי לא מדובר מבחינת החוק בפסולת, אלא במי ביוב שרק מזהמים. בעקבות המקרה הזה מנהל האגף ליאור שוקרי יוציא בקרוב פקחים שיוסמכו לרשום קנסות בגובה של 5,000 שקלים ואז נראה אם הנהגים הללו מעיזים להגיע לכאן שוב ולשפוך בתחומי העיר את שפכי הביוב. בקרוב הכנסת תאשר חוק עזר עירוני שיקנה לפקחי הרשויות את הסמכות הזו. לאחר שהפקחים יעברו את ההכשרה הספציפית הם יוכלו לרשום את הדוחות".

באירוע נוסף, נהג משאית נצפה על ידי רחפן העירייה כשהוא משליך פסולת במזרח העיר. גם לשם הגיעו פקחי איכות הסביבה, ומאחר ובמקרה זה מדובר בפסולת, נרשם לו דוח והמשאית שלו הוחרמה ל-30 יום.

יש לציין כי בשנה האחרונה נרשמה ירידה משמעותית של למעלה מ-60 אחוז במקרים של השלכת פסולת בשטח העיר רחובות, בעיקר הודות לעבודתם של אנשי אגף הפיקוח ומחלקת איכות הסביבה, שעושים כאמור שימוש גם באמצעים טכנולוגיים דוגמת רחפנים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. מיואש מהציבור הבור בארץ

    מהכתבה:
    "ולמשטרה אין אופציה מתוקף החוק לאכוף את שפיכת מי הביוב".
    אלה הם חוקי החלם שהח"כים שלנו מייצרים.
    בכל העולם המשטרה ממונה על אכיפת החוק והסדר ללא מגבלות מה מותר לה לאכוף ומה מותר לגוף אחר – כי התוצאה כמו בארץ: אף אחד לא אוכף חוקים.
    כנראה שבזה בדיוק הח"כים מעוניינים.
    ועד שלא ישנו את שיטת הבחירות – לכם, ציבור יקר, לא תהיה שום השפעה בקלפי על בחירת הח"כים: כי רק בישראל שמים שם של מפלגה ולא מועמד בקלפי !!!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר