חברת הכנסת יוליה מלינובסקי
חברת הכנסת יוליה מלינובסקי

"אגרת השמירה לא באה לכסות על המצב הכלכלי"

במזכרת בתיה מסבירים על הצורך בהיטל השמירה

פורסם בתאריך: 23.5.17 14:08

-->

בשבוע שעבר פורם ב"ערים" כי חברת הכנסת מטעם סיעת ישראל ביתנו, יוליה מלינו בסקי, פנתה לראש עיריית רחובות רחמים מלול בבקשה לבטל את היטלי השמירה. במכתבה ציינה בין היתר מלינובסקי: "בימים אלו אני מקדמת חקיקה שלא תאפשר את חידוש הוראת השעה עד הסדרה מלאה של התחום בחקיקה. סבורה אני שאם אכן ישנו צורך בביטחון ובשמירה, יועיל משרד הפנים ויקדם מתווה זה בחקיקה ראשית. אני קוראת לך להצטרף אליי ולראשי ערים נוספים ולבטל את הגזירה למען תושבי עירך ולמען תושבי רשויות נוספות הנמצאות בהליכי חקיקת חוק עזר וגביית היטלי שמירה".

עוד הוסיפה מלינובסקי: ״יש הסכם בלתי כתוב בין האזרח למדינה על כך שביטחון התושבים נמצא באחריותה של המדינה. על תחום הביטחון כולנו משלמים מסים למדינה. אין כל סיבה שהרשויות יגבו מס נוסף מהתושבים על דבר בסיסי כמו ביטחון. הכנסת היד השרירותית לכיסי האזרחים חייבת להיפסק".

בשבוע החולף פנתה מלינובסקי במכתב דומה גם למועצת מזכרת בתיה.

ממלא מקום ראש המועצה יגאל עובדיה, הסביר השבוע מדוע אגרת השמירה חיונית ביישוב: "כל ראש רשות היה רוצה להתהדר ולהיות המאושר באדם ככזה שלא נוגע בכיסים של התושבים. המכתב הזה, כפי שקראתי והבנתי, הוא למעשה פניה לראשי רשויות שחיים על זרי דפנה ושאין להם בעיות כלכליות. כמובן שנושא השמירה זה לא דבר שגדלנו וצמחנו איתו, זה אילוץ של הרשויות. גם בבתים פרטיים יש היום מצלמות וקודים. מזכרת בתיה היא האחרונה שרוצה לפגוע בכיס התושבים. יש ציפייה מאנשים שליד כל בית יעמוד שומר, אבל לא כך המציאות. המצלמות של מזכרת בתיה מצדיקות את עצמן ומספקות מענה וניתן לבדוק את זה במשטרת רחובות. בקרוב תוכנית מרכז התעשייה תצא לדרך ותכניס כסף לרשות. הדבר יקל על התושבים. היום למזכרת בתיה אין שום מקור הכנסה. נושא השמירה לא בא לכסות שום מצב כלכלי אלא אך ורק לכסות את מצב הביטחון וזה מוכיח את עצמו.

"אני חייב לציין כי עמדה בפני חברי ההנהלה אפשרות לביטול אגרת השמירה. לאחר שהוצגו בפנינו הנתונים הבנו שאם לא נאשר את התקנה ייגרם נזק. יתרה מכך, ועדת ההנחות הוסמכה לתת גם בנושאי אגרות השמירה הנחה. למדתי שמה שרואים משם לא רואים מכאן. יש כאן עניין של אחריות למרות הכעס של התושבים. אני מבין ללבם אבל גם אני בבית שלי נאלצתי להתקין שתי מצלמות וגם אצלי הכסף לא גדל על העצים, אך זו המציאות שחייבה אותי לכך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר