מחאת הנכים (צילום: דודו בכר)
מחאת הנכים (צילום: דודו בכר)

מחר (שישי) תיערך הפגנה למען זכויות הנכים בצומת מכון ויצמן

ההפגנה תתקיים בין השעות 10:00 ל-12:00. ייתכנו עומסי תנועה באזור

פורסם בתאריך: 13.7.17 10:17

-->

מחר (שישי) תתקיים הפגנה בצומת מכון ויצמן ברחובות, בין השעות 10:00 ל-12:00. זאת במסגרת מאבק הנכים להעלאת המודעות לזכויותיהם ובמטרה לגרום לכולנו להבין את הקושי שנכים מתמודדים איתו בשל התמיכה הכספית הזעומה שלה הם זוכים.

רחלי דשתי, שמובילה את המאבק באזור רחובות, מסבירה: "אני מרגישה מהפן האישי שלי שאדם שהוא לא נכה או שאין לו נכה במשפחה הקרובה, הנושא לא מעניין אותו. הוא לא מבין את המשמעויות כי זה לא נוגע בו. הנכים הם ציבור חלש ואנחנו לא ממש רואים אותו. באופן טבעי אנחנו לא מתייחסים לחלשים".  אבל כמו שרחלי אומרת הנושא נוגע לכולנו "כי חס וחלילה אף אחד לא יודע מה יקרה לו בעתיד".

מחאת הנכים (צילום: דודו בכר)

מחאת הנכים (צילום: דודו בכר)

 

כיום, הנכים מקבלים מהביטוח הלאומי קצבה של 2,342 שקל בחודש. כמובן שזה לא מספיק אפילו למכולת, לא לאדם בריא ובטח שלא לנכה שזקוק לטיפול או סיעוד מיוחד. במאבקם שואפים הנכים לקבל קצבה בגובה שכר מינימום – כלומר 5,000 שקלים בחודש.

דשתי מספרת כי היא הגיעה למאבק מכיוון שהנושא הזה נוגע בה וכואב לה אישית. הסיפור שלה הוא הסיפור של כל מי שמתמודד עם נכות במשפחתו. "גם המשפחה שלי מתמודדת עם אדם נכה בבית", היא אומרת בכאב. "אני רואה את זה מאוד מקרוב. אבא שלי חולה פרקינסון קרוב ל-10 שנים. אני רואה מה אנחנו נאלצים לעשות כדי לשמור עבורו על אורח חיים נורמלי, להשאיר אותו בבית ולא לזרוק אותו באיזה מוסד שמי יודע מה יקרה לו שם.

"מן הסתם הוא זקוק למטפלת צמודה. הבעיה היא שאנחנו צריכים לדאוג לה כמו בעל עסק לכל דבר, שהמטפלת היא שכירה בו. צריך ממש להפעיל עסק שדואג לה לביטוח בריאות, פנסיה, פיצויים ועוד. ההורים שלי הם אנשים ממוצעים וזה לא פשוט מבחינתם לדעת להפעיל עסק שכזה בצורה חוקית ונכונה".

איך אתם משלמים למטפלת? הרי הקצבה של 2,342 שקל בחודש לא מספיקה.

"אנחנו נעזרים בביטוח בריאות פרטי שעשינו במהלך השנים, זה מה שעוזר לנו לתת את המענה של שרות של מטפלת. אחרת לא היה מספיק ממה שנותן רק הביטוח הלאומי".

לכמה זמן הביטוח הפרטי עוד יספיק לכם?

"זה עוד שנתיים אמור להסתיים ואנחנו די בפלונטר מה לעשות הלאה, איך להצליח לשמור את אבא בבית ולא לזרוק אותו בתוך איזה מוסד. אין לנו אפשרות לממן אותו בעצמנו, אנחנו מנסים לחשוב מה אפשר לעשות, אם בכלל אפשר לעשות".

את התמיכה למאבק הנכים שמובילה רחלי נותן ארגון 'דרכנו' ומי שמנהל אותו באזור השפלה ובראשון לציון הוא יובל בן צבי. 'דרכנו' הוא הארגון הא-פוליטי הגדול בארץ שפועל בין השאר בנושאים של צדק חברתי. לארגון 220 אלף תומכים. כעת הארגון תומך במאבק הנכים ומגייס לשם כך את רשת התאים שלו הפרוסה בכל הארץ.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר