חתול רחוב רעב ברחובות (צילום: רותי ורד)
חתול רחוב רעב ברחובות (צילום: רותי ורד)

פרעושים במטבח, צואה בגנים, יללות בלתי נסבלות וסירחון של פגרי גורים

תושבי שכונת קרית ההגנה טוענים ל"מכת חתולי רחוב"

פורסם בתאריך: 12.7.17 10:57

-->

תושבי שכונת קריית ההגנה ברחובות טוענים כי בשבועות האחרונים הם סובלים ממכת חתולי רחוב שגורמת לבעיות רבות: לכלוך, תנאי תברואה ירודים והיתקלות יומית באומללות של חיות.

שירה, תושבת השכונה: "יש ריבוי המלטות וחתולי הרחוב מביאים איתם פרעושים. יש לי פרעושים במטבח, יש צואה על הדשא, הם חודרים למחסנים ולעליות הגג וממליטים שם. חלק מהגורים מתים ואז יש סירחון של פגרים".

אביטל, גם היא תושבת השכונה, סובלת בעיקר מהיללות: "בכל לילה הכלב שלי מעיר אותי בגלל הצרחות שלהם. הם ממש צורחים ומפריעים לישון, בעיקר בעונת הייחום. זה ממש מטרד".

לדבריה, ריבוי החתולים מביא גם לדריסות מצערות שלהם ולמחזות מזעזעים של חתולים מתים על הכביש. "יש חתולים שגרים פה כבר המון שנים ובסוף רבים מהם או מהגורים שלהם נדרסים ומרוחים על הכביש. אולי מישהו חושב שאני הולכת לגרד חתול ומהכביש? זה יכול להביא מחלות".

כמובן שלא רק התושבים סובלים, אלא גם החתולים עצמם. הם רעבים, הם סובלים ממחלות ונפצעים מקטטות שנערכות ביניהם על מקורות מזון. גם לילדי השכונה לא נעים לחזות יום יום בחיות אומללות כל כך.

מיכל: "כל חודשיים נולדים עוד גורים אומללים לתוך חיי רחוב. אני מאכילה ומטפלת בכמה חתולים אבל לא יכולה להציל את כולם לצערי. פניתי לעירייה לגבי עיקורים. הם אמרו שהם לא מספיקים להגיע לכל המקומות. מבחינתי זה נשמע כמו תירוצים והעירייה לא משקיעה בזה".

גילת: "אני באמת לא מבינה למה העירייה לא לוקחת אחריות לעקר את החתולים. בואי ותראי מה קורה ביבנה, בתל אביב או בחולון. שם הם מטפלים בבעיה".

מהעירייה נמסר: "עיריית רחובות, באמצעות השירות הווטרינרי העירוני, מבצעת מזה שנים רבות עיקורים וסירוסים של חתולי רחוב על מנת לצמצם את הרבייה הבלתי מבוקרת, וכך לצמצם את צער בעלי החיים של אלפי חתולים. הפעילות לסירוסם ועיקורם של חתולי הרחוב מתבצעת, בין היתר, על פי פניות המתקבלות במוקד העירוני, וכן על פי תכנית סדורה לפי מקומות גיאוגרפיים ושכונות ברחבי העיר. בנוסף, השירות הווטרינרי העירוני מקיים פעילות נרחבת גם לחיסונם של חתולי הרחוב כנגד מחלת הכלבת וכנגד מחלות אחרות, ומבצע טיפולים כנגד טפילים ותולעי מעיים במסגרת תקציבית שנתית ידועה, ונעזר גם בתמיכות משרד החקלאות הייעודיות לנושא. באמצעות תהליכים אלו שמתקיימים לוויסות אוכלוסיית החתולים ולשמירה על בריאותם, מתקיימת התאמה לתנאי המחייה המשותפים בין תושבי העיר ובעלי החיים. השימוש בביטוי 'מכת חתולי רחוב' אינו מקובל על ידינו, מכיוון שהוא אינו תואם את הגישה המקובלת היום ומגדיר מראש את כל אוכלוסיית חתולי הרחוב כמטרד. באשר לפנייה הספציפית הנ"ל, הרי שהחל מחודש יוני 2016 התקבלו במוקד העירוני שלוש פניות בלבד משכונת קרית ההגנה בנושא עיקור וסירוס חתולי רחוב, כך שלשמחתנו הרבה לא מדובר במכה. אנו נשמח לעמוד בקשר באופן מיידי עם נציגי השכונה על מנת להפעיל את הליך עיקור וסירוס חתולי הרחוב גם בקרית ההגנה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר