פקק תנועה בקרבת הקניון ברחובות
פקק תנועה בקרבת הקניון ברחובות

"הרמזור בכיכר הקניון לא פתר את בעיית הפקקים"

תושבי רחובות טוענים כי הצבת הרמזורים לא עזרה, אלא רק החמירה את המצב

פורסם בתאריך: 13.7.17 00:01

-->

כל תושב רחובות יודע שבכיכר הקניון בעיר יש פקק קבוע מכל הכיוונים. ככה זה שאחד הצירים המרכזיים מוביל גם לשוק העירוני וגם לקניון. בכדי לפתור את הבעיה העירייה התקינה רמזורים כמה מטרים לפני הכיכר, אלא שכמה חודשים אחרי הצבת הרמזורים לתושבים הבעיה נותרה בעינה, או אפילו החמירה.

"כל הכיכר פקוקה, זה יותר גרוע ממה שהיה קודם", אומרת השבוע דפנה. ארז, שעובר במקום באופן קבוע, מוסיף בציניות: "צריך לפרגן לעיריית רחובות שהעבירה את הפקק שהיה בכיכר של הקניון, לצומת אחת לפני הקניון".

פקק תנועה בקרב הקניון ברחובות

הרמזור לא ממש עזר לדברי התושבים

 

לדברי התושבים, הצבת הרמזורים הוסיפה לאי הנוחות של הנוסעים ברכבים גם אי נוחות להולכי הרגל המבקרים בשוק: "חלק מהלקוחות בשוק לא צעירים והם צריכים לסחוב סלים כבדים ולעמוד זמן ארוך ברמזור. התנאים הללו עלולים אפילו לגרור לסכנה של תאונות. המעבר להולכי רגל ארוך ומסוכן, נשארים שם זמן רב תחת שמש קופחת, או בגשם וברוח בחורף".

אי הנוחות, מסתבר, פוגעת גם בבעלי העסקים בציר המרכזי הזה. ירין, בעל עסק במקום, מסביר: "כבעל עסק ברחוב, שנמצא ממש בצומת, המצב בלתי נסבל. יש רעש וזיהום אוויר מאדי המכוניות, וצפצופים בלי סוף".

לדברי התושבים ובעלי העסקים, הפתרון היה יכול להיות בדמות מעבר עילי או תת קרקעי להולכי רגל, מה שהיה משחרר את התנועה בכביש וגם את זמני ההמתנה הארוכים של הולכי הרגל ברמזור. דרך נוספת לפתור את הבעיה – רמזורים משוכללים יותר, עם חיישנים לכמות התנועה. כך, כשאין תנועה הרמזור מתחלף מהר יותר.

דרור מסביר: "כיכר מווסתת את התנועה. כשיש עומס יש פקקים וכשאין עומס התנועה זורמת. ברמזורים מתקדמים ישנם חיישנים שמדלגים על פזות כשאין תנועה. הרמזור כמו שהוא מיותר לחלוטין".

הכיכר בקניון רחובות (צילום: אסף לוי)

מתגעגעים לכיכר ללא רמזורים? (צילום: אסף לוי)

 

מהעירייה נמסר: "הצבת הרמזורים במקום נעשתה על מנת להקל על הנהגים הנוסעים בציר, בהתאם לתכנית מסודרת שאושרה על ידי משרד התחבורה. ואכן, מאז ביצוע הרמזורים במקום אנו מקבלים פניות רבות, הן מנציגי חברות התחבורה הציבורית בעיר, והן מתושבים, שמברכים על השינוי החיובי. חשוב לציין שכמו בכל עיר בישראל, ייתכנו עומסי תנועה בשעות העומס במהלך היום. אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני, יחד עם מנהל ההנדסה וכלל הגורמים בעיריית רחובות, ימשיכו בביצוע פעולות לשדרוג נתיבי התנועה ברחבי העיר לרווחת הנהגים".

תגובות

3 תגובות
  1. אפרים

    הרמזור הוצב בכדי לפתור את בעיות הפקקים במקום
    ולא נלקחו בחשבון צורכי הולכי רגל הצריכים לחצות את הכיכר.
    זה לא נורמלי לחכות לאושור לחצות את הצמתים יש להמתין המון זמן לא נלקחו בחשבון שבזמו ההמתנה הארוכה האנשים מחכים בשמש הקופחת של חודשי הקייץ הלוהטים ו.או בימים הקרים והגשומים עם רוחות חזקות אשר יגרמו לאנשים לא לחכות לרמזור שיתחלף
    לפי מה שניראה זמני ההמתנה לרמזור שיתחלף הם גרמו
    למתרד הן להולכי רגל והן לנהגים כי אף חוצה רגלי לא יחכה לאור ירוק לטיפולכם

  2. כוכבה

    חייבים להחזיר את הכיכר… זה כבר בלתי נסבל. כל הרמזורים שם נורא מבלבלים את הנהגים. הם רמזורים אורכים וזה יוצר הרבה יותר פקקים. והנתיבים שם לא ברורים, שני רמזורים שמובילים ישר ואחרי הרמזורים יש רמזור לפנות ימין ויש רמזור להמשיך ישר
    ותמיד מתבלבלים וכל מי שבטוח נסע לימין מתחרט ונדחף לנתיב שממשיך ישר, וזה עלול לגרום לתאונות.

  3. רינה דגיא

    גם שאתה רוצה לפנות לקניון יש מעבר חציה שאתה לא יודע מתי מישהו יעבור לך באדום. כי אין להם סבלנות. זה לא מתוכנן

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר