שר האוצר משה כחלון וראש העיר רחובות רחמים מלול (צילום: אלעד מלכה)
שר האוצר משה כחלון וראש העיר רחובות רחמים מלול (צילום: אלעד מלכה)

רחמים מלול ביקש מכחלון לקדם את תוכניות 'מחיר למשתכן' ברחובות

שר האוצר ביקר בבית החולים קפלן ובלשכת ראש עיריית רחובות. בפני השר הציגו את הצורך בשיפור תשתיות בית החולים והתרת החסמים מול הוועדה המחוזית

פורסם בתאריך: 12.7.17 08:42

-->

אתמול (שלישי) הגיעו שר האוצר משה כחלון ואנשי משרדו לסיור בבית החולים קפלן. בסיור נכחו מנכ"ל הכללית החדש נועז בר ניר ומנהל בית החולים ד"ר קרלוס גרוזמן, ובמהלכו עברו במחלקת קרדיולוגיה וראו כיצד מתבצע הליך הצינתור. לאחר מכן הגיעו למחלקת היולדות ופגשו אימהות טריות. בסיור העלו בפני השר את הצורך בשיפור תשתיות בית החולים והתאמתן לרמת בית החולים.

שר האוצר משה כחלון ומנהל בית החולים קפלן ד"ר קרלוס גרוזמן (צילום: אלעד מלכה)

שר האוצר משה כחלון ומנהל בית החולים קפלן ד"ר קרלוס גרוזמן (צילום: אלעד מלכה)

 

שר האוצר משה כחלון ומנהל בית החולים קפלן ד"ר קרלוס גרוזמן בבית היולדות (צילום: אלעד מלכה)

שר האוצר משה כחלון ומנהל בית החולים קפלן ד"ר קרלוס גרוזמן בבית היולדות (צילום: אלעד מלכה)

 

סיור שר האוצר בקפלן (צילום: אלעד מלכה)

סיור שר האוצר בקפלן (צילום: אלעד מלכה)

 

כחלון: "בבית החולים קפלן יש פער בין ההון אנושי האיכותי, איכות השירות הגבוה ואמצעים טכנולוגים מתקדמים, לבין איכות התשתיות. אני מאמין שלאחר השקעה בתשתיות, בית החולים יוכל לתת שירות טוב יותר לאזרחים באזור. תפקידנו לראות כיצד ניתן לסייע לבית החולים ולאזרחי מדינת ישראל לקבל את השירות הטוב ביותר. התפקיד שלנו כממשלה וכמשרד האוצר הוא לדחוף את בית החולים קדימה. אני מאמין שכל אדם, ללא תלות ברמת ההכנסה שלו או ברמת ההשכלה שלו, זכאי לקבל שירותי בריאות וחינוך טובים. אני מתנגד לכך שתהיה רפואה לעשירים ורפואה אחרת לעניים. הכסף הזה הוא של הציבור ואנחנו נדאג לשיפור תשתיות בית החולים. זה האתגר שלנו כחברה, לתת גם לאדם קשה יום את הטיפול הרפואי הטוב ביותר בחדר נקי ומכבד ולא במסדרון ".

ד"ר קרלוס גרוזמן, מנהל בית החולים קפלן, אמר כי המקום צועד מבחינת האיכות הרפואית והציוד המתקדם בקדמת בתי החולים בישראל ואף בעולם, וכראיה לכך בסקר מדדי האיכות של משרד הבריאות לאחרונה קפלן ניצב בין חמשת בתי החולים המובילים בישראל. יחד עם זאת, צריך להתאים את התשתיות בחלקים מבית חולים לאיכות הטיפול הגבוהה ולשם כך נדרשים תקציבים בהתאם.

בהמשך היום קיים השר כחלון פגישה עם ראש עיריית רחובות רחמים מלול, והנהלת העיר. בפגישה שהתקיימה בלשכת ראש העיר השתתפו, בין היתר, ממלא מקום ראש העיר בן ציון שרעבי, המשנה לראש העיר, מחזיק תיק חינוך בלתי פורמאלי ויו"ר דירקטוריון רשת 'חוויות', עו"ד יניב מרקוביץ, סגן ראש העיר ומחזיק תיק נוער וצעירים, עו"ד מתן דיל, חבר המועצה ומחזיק תיק השכונות וזוגות צעירים, אביב איטח, חבר המועצה ומחזיק תיק התרבות, עודד עמרם, מנכ"ל העיריה דורון מילברג, מנכ"ל החברה לפיתוח רחובות גיא עידו, מנכ"ל רשת 'חוויות' עדי דויטש, מנכ"לית החברה העירונית רחובות לתרבות, ספורט ונופש, יוספה חליבה, היועצת המשפטית, עו"ד מיכל דגן, מהנדסת העיר, דלית הראל, יו"ר ארגון רופאי בתי החולים של ה'כללית', פרופסור חגי ציון ועוד.

סיור שר האוצר ברחובות (צילום: אלעד מלכה)

סיור שר האוצר ברחובות (צילום: אלעד מלכה)

 

בפגישת דנו הנוכחים בנושאים מהותיים בעיר בתחום טיפולו של השר. ראש העיר פתח בהתייחסות למצבו של בית החולים 'קפלן', והצורך לתקצב אותו באופן ראוי, והמשיך בהצגת נתונים אודות העיר, מאפייניה, מערכת החינוך העירונית, תקציבים, פרויקטים גדולים ועוד. לאחר מכן דנו הנוכחים בסוגיות משמעותיות על הפרק שנמצאות בתחום טיפולו של השר. בין היתר, ראש העיר ביקש מהשר לעזור לו להתיר את החסמים שבהם נתקלת העיריה מול הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, בכדי שיהיה נתן לקדם את תוכניתו של השר 'מחיר למשתכן' בעיר רחובות. כחלון הבטיח לסייע ככל יכולתו בפתרון הנושא ובקידום התהליך.

בהמשך הציגה מהנדסת העיר, דלית הראל, את המגבלות העומדות בפני העיריה לבניית אלפי יחידות דיור בשטחה, וביקשה את עזרתו של השר בפתרון מגבלות אלה. בנוסף, מהנדסת העיר דיברה על הצורך ביצירת מעונות לסטודנטים בעיר לצד המוסדות האקדמאיים הרבים המצויים בה.

כחלון: "אנחנו נסייע לראש עיריית רחובות לקדם את תהליך הבנייה בעיר ולעבור את החסמים שעומדים מולו. בנוסף נפעל למען פרויקט 'פינוי ובינוי' בקריית משה, זהו פרויקט חברתי כלכלי שמטרתו להרים את העיר. יחד עם ראש העיר אנחנו נפעל למען קידום הבנייה ופיתוח השכונות החלשות בעיר".

מלול: "העיר רחובות צומחת בשנים האחרונות בצורה בלתי רגילה. ההישגים אליהם הגענו בכלל התחומים העירוניים, הישגים כגון הזכייה בפרס החינוך המחוזי והארצי, שדרוג התשתיות ברחבי העיר ועוד, מביאים לכך שזוגות צעירים מכל רחבי הארץ מבקשים לעבור אל העיר ולקבוע בה את ביתם. אני בטוח שהשר מרגיש קשר עמוק לעיר ואני רוצה לברך אותו בהצלחה בתפקידו הכה חשוב ומרכזי למדינת ישראל ולעתידה. אנו מעריכים את הרפורמות והעבודה שביצעת, ועודך מבצע, למען האזרחים, ומקווים שאתה ואנשי משרדך תסייעו לנו להמשיך את התנופה המתרחשת בעיר ביתר שאת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר