התאורה הדקורטיבית ברחבי רחובות
רחובות - מבט מלמעלה

דן אנד ברדסטריט: העיר רחובות טובה לעסקים

לקראת הבחירות ברשויות המקומיות דן אנד ברדסטריט ישראל דירגה את הרשויות שהכי טובות לעסקים. רחובות ניצבת במקום השלישי מבין הערים הבינוניות

פורסם בתאריך: 24.6.18 11:08

-->

ירושלים היא העיר הטובה ביותר לעסקים לשנת 2018 – כך עולה מסקירה שפרסמה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט לקראת שנת הבחירות הקרובה. במסגרת הסקירה, שמיפתה את מצב העסקים בישראל, נבדק אחוז הגידול בפתיחת עסקים בערים השונות במהלך שנת 2018. שיטת הדירוג מתייחסת לשקלול בין אחוז הגידול נטו ובין אחוז הפתיחות באותה עיר, ובכך מבטאת את ההתפתחות העסקית באותה עיר.

הסקירה מציגה את התפתחות העסקים לפי ערים מתחילת השנה. בהשוואה בין הערים הגדולות, העיר ירושלים דורגה כעיר הטובה ביותר לעסקים, ובכך עקפה את העיר פתח תקווה שדורגה במקום הראשון בשנת 2017, ואת תל אביב שירדה מהמקום השני לשלישי.

בקרב הערים הבינוניות, מודיעין מובילה את הדירוג בפער ניכר, כאשר גבעתיים ורחובות נמצאות מיד אחריה. העיר הבינונית שירדה הכי הרבה במספר העסקים היא אילת. בסך הכול, 20 ערים הציגו תוספת חיובית של עסקים לעומת 9 ערים שהציגו תוספת שלילית. ניתן לראות כי מרבית הערים הבינוניות בראש הרשימה הן ערים באזור המרכז, בעוד שמרבית הערים באזור הצפון והדרום נמצאות בתחתית הדירוג. אחת המגמות המדאיגות בטבלה היא שבמרבית ערי הפריפריה יש גידול נטו שלילי, ולכך השפעה על מספר מקומות העבודה באותן ערים.

דירוג הערים הבינוניות שהכי טובות לעסקים

דירוג הערים הבינוניות שהכי טובות לעסקים

צח ברקי, מנהל אגף כלכלה, מידע ומחקר בדן אנד ברדסטריט: "ניתן לאמוד את תפקודם של ראשי הרשויות המקומיות לפי התפתחות העסקים בעיר, כמו למשל אחוז הגידול נטו בכמות העסקים. תפקידה של הרשות המקומית בהקשר הזה הוא מכריע, היות והיא זו שיכולה להשפיע על התפתחות העיר, על מיתוגה, על משיכת אוכלוסייה חזקה, על רמת השירותים העירוניים, על תמהיל בניה נכון ועל הגדלת מקומות תעסוקה בעיר. ככל שמספר פתיחות העסקים עלה ומספר סגירות העסקים פחת, ניתן לומר שהסביבה המקומית שבה אותם עסקים פועלים היא סביבה טובה לפעילותם העסקית. כמו כן, למצב העסקים באזור גיאוגרפי יש השפעה מהותית על המעמד הסוציו אקונומי של תושבי אותו אזור. מעבר לכך שהם מהווים מקור חשוב למקומות תעסוקה, מיקוד במשיכת עסקים קטנים לאותו אזור גיאוגרפי מייצר פוטנציאל תעסוקתי גדול, בזכות קצב הצמיחה הגבוה של עסקים קטנים בהשוואה לעסקים גדולים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר