סיירת ההורים של רחובות
סיירת ההורים של רחובות

מחוברות – גרסת סיירת ההורים ברחובות

סיירות ההורים העירונית פותחת במפגשים של אמהות ונערות שיעסקו בשאלות שחשובות לבנות העשרה

פורסם בתאריך: 10.7.17 12:24

-->

סיירת ההורים של רחובות פותחת היום (שני) בקבוצת מפגשים של אמהות ונערות מגיל 11, במתנ"ס החשמונאים. המפגשים נערכים מדי שבוע בשעה 18:30 והם עוסקים בשאלות שחשובות לבנות העשרה ושלעיתים קשה לפתוח אותן ישירות מול ההורים. זאת לנוכח החשיפה הגדולה לדוגמניות צנומות, לסטריאוטיפים ולצורך להיות מקובלת ולרצות להידמות לאחרות בתקופה כה רגישה שבה הנערה מגדירה את עצמה. המפגשים נערכים בהנחיית רכזת סיירת ההורים העירונית, לימור סואן, והמטפלת אנג'לה גוסלר המתנדבת בסיירת. עד כה נרשמו שמונה זוגות של אמהות ובנותיהן.

לימור סוואן

לימור סוואן

 

אנג'לה גוסלר

אנג'לה גוסלר

 

סוואן מובילה בשנים האחרונות את סיירת ההורים של רחובות, שכוללת כבר כ-110 מתנדבות ומתנדבים. הסיירת פועלת מטעם מנהל הרשות למלחמה בסמים ברחובות, בראשות דויד מנצור, והיא פועלת, בין היתר, ביציאה למקומות בילוי, לרחובות ולפארקים שבהם נמצאים בני הנוער ושמירה על שלומם.

"היה מקרה שפגשנו במהלך סיור בנער צעיר, תלמיד תיכון, שסבל מהרעלת אלכוהול קשה", מספרת סוואן. "נוזלי גוף זרמו מכל גופו, אבל הוא היה עם חבריו שאמרו 'עזבו אותו, הוא בסדר, הוא לומד חמש יחידות מתמטיקה וכימיה, אל תהרסו לו'. החברים ביקשו שלא יפנו אותו לבית החולים, אבל הסיירת דאגה לפינויו באמבולנס והבטיחה את שלמו".

לימור ממשיכה ומספרת על מקרים אחרים שבהם נתקלו ההורים במהלך סיוריהם: "באחד המקרים ראינו נערה צעירה כבת 14 מתגפפת בפארק עם נערים מבוגרים ממנה. זה נראה כמו משהו שיכול להיגמר לא טוב. אנחנו, הסיירת, חוזרים שוב ושוב למקום, בודקים שאין התדרדרות ומציעים לנערה ליווי הביתה".

מעבר לסיורים השוטפים, סוואן גם מתנדבת בתיכונים בעיר, בהרצאות על מיצוב חברתי – "מי אני ומי קובע מי אני?" ופותחת מולם כל נושא שמטריד את בני הנוער. "אחרי המפגשים לא פעם פונים אלי טלפונית בשאלות כמו 'התנשקתי עם חבר שלי, מה לעשות?'", היא מספרת.

המפגשים עם בני נוער במסגרת סיירת ההורים וההרצאות בתיכונים גרמו ללימור להבין כי יש צורך בהעמקת השיח בין כל נערה לאמה. זאת בתיווך ותמיכה של לימור כמרצה ושל אנג'לה המטפלת. במפגשים ייעשו גם עבודות אמנות כמו אריגה, לקירוב הלבבות וכאמצעי תרפויטי.

ניתן להירשם למפגשי 'מחוברות – אמהות ובנות' ישירות אצל לימור סוואן, בטל': 0544441227.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר