יקיר הרן
יקיר הרן

רוצה להצעיד את רחובות בגאווה

יקיר הרן (29), שמצהיר כי בכוונתו להתמודד למועצת רחובות בבחירות הקרובות, רוצה עוד לפני כן לקיים לראשונה בעיר מצעד גאווה. בריאיון הוא מסביר כי הוא אינו חושש מהתגובות השליליות ואומר: "אני מכיר אנשים דתיים שאפילו ישמחו לקחת חלק במצעד"

פורסם בתאריך: 1.6.18 07:38

-->

יקיר הרן (29), תושב רחובות המתגורר במכון ויצמן כבן למדענים מהמכון, החל לפרסם באחרונה ברשתות החברתיות כי הוא מתכוון להתמודד למועצת העיר בבחירות הקרובות. השבוע הוא החזיר לקדמת הבמה דיון שמעורר ברחובות לא מעט תגובות – כשיזם ביחד עם חבריו קיום של מצעד גאווה שאמור להיערך לראשונה בתולדות העיר בחודש יולי.

הרן עלה לארץ בגיל 15 כתושב חוזר, עם הוריו ושני אחיו הקטנים. המשפחה התמקמה במכון ויצמן ויקיר סיים את לימודיו כבוגר תיכון עמוס דה שליט. לאחר מכן עשה שירות לאומי בבית החולים קפלן ומשם המשיך ללימודי תואר ראשון בכימיה באוניברסיטת תל אביב. בימים אלו הוא לומד לתואר שני באוניברסיטת תל אביב, במקביל להיותו מדריך בחוגים ובהפעלות לילדים.

יקיר: "מאחר ולא הייתה לי אפשרות להתגייס לצה"ל מבחינה בריאותית, לא ויתרתי לעצמי והחלטתי לעשות שירות לאומי. התחלתי לברר והבנתי שאפשר לעשות את זה בבית החולים קפלן ואכן כך עשיתי במשך שנתיים בכל מיני מחלקות בבית החולים. הרגשתי שיש לי הזדמנות לתרום לחברה וכך פעלתי".

איך עלה הרעיון לקיים ברחובות מצעד גאווה?

"חברת המועצה יעל בק ארגנה בעבר עם מספר אנשים כינוס של הקהילה הלהט"בית ברחובות. נפגשנו באחד הפאבים כמה עשרות חברים מהקהילה, אבל זה היה רק כנס קטן. לא היה מצעד ברחובות. כעת אנחנו שלושה אנשים מהקהילה הלהט"בית שמתכננים את המצעד. הגשנו בקשה לתחנת משטרת רחובות ואנחנו ממתינים לתשובה על אופי האישור".

אין חששות מתגובת הקהילה הדתית בעיר?

"מהאנשים הדתיים שאני מכיר ביום יום אני לא מרגיש שיש רתיעה מהקהילה. אני מכיר אנשים דתיים שאפילו ישמחו לקחת חלק במצעד. התוכנית היא בגדול להתכנס ברחוב הרצל פינת הנשיא הראשון, משם נצעד עד לגן המייסדים שבמרכז העיר, ושם יהיו דוכני הסברה. אולי גם יהיה מופע של זמרת מקומית מהעיר. הכל עדיין בגיבושים ראשוניים. אנחנו פועלים במרץ על ההכנות".

למה בחרתם דווקא בחודש יולי? למה לא מוקדם יותר?

"יש אילוצים וגם לא רצינו שזה יתנגש עם מצעדים בערים אחרות".

כנער נתקלת ברחובות בחוסר סובלנות כלפי נטיותיך המיניות?

"אני מזדהה כא-מיני. הכרתי את המושג מיד לאחר שעזבתי את התיכון והבנתי שזה המונח שמתאים לי. אף פעם לא הייתה לי יציאה מהארון כמו שאנחנו רואים הרבה פעמים בטלוויזיה. החברה שגדלתי בה הייתה מספיק ליברלית ולכן זה לא היה סיפור גדול. ההורים שלי מקבלים אותי איך שאני וזה הכל".

זה לא סוד שאתה רוצה להתמודד למועצת העיר. אולי מצעד גאווה זו הדרך להיכנס לתודעה?

"אני חושב שחשוב שיהיה ייצוג הולם לקהילה הגאה על כל גווניה. זה חשוב בכל מקום וגם במועצת העיר של רחובות. כל קהילה שלא מיוצגת במוקדי מקבלי החלטות זו קהילה שפחות שמים אליה לב, וזה נכון כלפי כל קהילה. לכן, כדי שהקהילה הלהט"בית תקבל מקום בשולחן מקבלי ההחלטות וכדי שהקהילה לא תהיה שונה, חשוב שהיא תהיה שותפה בהחלטות המתקבלות בעיר".

יקיר הרן

יקיר הרן

 

אתה מכיר את עבודת המועצה?

"אני מודע לכך שהעבודה היא קשה ושהיא נעשית בהתנדבות. את חלק מחברי המועצה אני מכיר באופן אישי. את ראש העיר עוד לא פגשתי ואני חושב שאולי בהזדמנות זו ייצא לי לפגוש אותו. אני מניח שבשלב מסוים ניפגש גם עם ראש העיר. זה שהוא מועמד יחיד זו כבר בעיה, כיוון שלדעתי זה לא כל כך דמוקרטי. אגב, גם כמעט לא הייתה אופוזיציה במועצה עד היום, שגם זה לא כל כך דמוקרטי. אין מי שידרוש דין וחשבון ולכן הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. הרבה אזרחים שפונים אלי מצביעים על שלוש בעיות מרכזיות: הבעיה הראשונה היא שיש בקרב אנשים שהם לא חרדים תלונות על בנייה של מבני דת במקומות שצריכים בהם דברים אחרים. הרבה מאוד אנשים רואים את זה כסוג של השתלטות חרדית על המרחב הציבורי וזה מקומם אותם. הבעיה השנייה היא שקיפות לציבור. ישנה בעיה לקבל את המידע הדרוש מהעירייה ולא מתושב אחד שמעתי על כך. הבעיה השלישית היא ההתקוממות של הבנייה החדשה בעיר, שנבנית על אזורים פתוחים והורסת אותם".

במידה ותיבחר למועצה, באיזה תיק תהיה מעוניין, או מה הדבר הראשון שתרצה לקדם?

"דבר ראשון אעבוד על השקיפות לציבור. אני רוצה שבאופן אקטיבי העירייה תיתן את המידע לתושב ולא שהתושב יתחנן לקבל פיסת מידע. לפי הקונסטלציה הפוליטית שאני רואה כרגע קשה לי להאמין שאהיה בקואליציה. יש לנו הרבה מאוד תושבים שמאוד מאוכזבים מהנציגים שלהם במועצה, שלא ממש השמיעו את קולם".

ההורים לא היו מעדיפים שתלך בדרכם ותתמקד בכימיה במקום בפוליטיקה?

"ההורים מעודדים, נותנים עצות, מכוונים ומפרגנים על הדרך שבחרתי בה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך קוראים לזה גאווה כאשר הדבר מגעיל ונוגד את הטבע?מקווה שלא יהיה מצעד כזה ברחובות.גאווה זו משפחה עם אבא,אמא וילדים.זה שנולדתם עם בעיה לא טבעית אין צורך שתצעדו ב"גאווה" שלכם.בבית תעשו מה שתרצו רק אל תגעילו אותנו.

  2. אריה

    עזוב אותנו מהשטויות שלך כולם חיים פה בשלום אל תפתח חזיתות לך לתל אביב ותצעד שמה בארגאווה רבה

  3. גיל

    תחסוך לנו את החרפה בגללך עוד נצטרך להשמיט את הכותרת עיר המדע והתרבות לסדום ועמורה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מבטיח לך שמצעד גאווה לא יהיה ברחובות.. אם משעמם לך לך תשחק דוקים לדבריפ הדוחים שאתה מנסה לעשות אין מקופ ברחובות.

  5. אנונימי

    אם אתה חושב שיבחרו בך טעית בגדולללללללללללל אני דתי ושום דתי לא ישמח לקחת חלק בתיעוב הזה!! !!!!!!!

  6. ביל היקס

    לא יקום ולא יהיה,
    מצעד גאווה ברחובות יקום על גופתי המתה.
    נילחם בכם בכל הכח.

  7. מלטף ישבנים

    נראה אותך מחייך מול בורא עולם על מעשיך.
    בושא שאתה חושב להצעיד את רחובות.
    פה זה לא גדנע של הומויים.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר