החומה שקרסה ברחוב אצ"ל
החומה שקרסה ברחוב אצ"ל

תושבי שכונת נווה יהודה ברחובות פנו לעורך דין כדי לקדם את נושא החומה האקוסטית

התושבים: "חרף פניות חוזרות ונשנות, לא פעלה העירייה או הוועדה המקומית לשם בניית קיר אקוסטי תקין"

פורסם בתאריך: 8.5.18 11:55

-->

תושבי שכונת נווה יהודה ברחובות פנו השבוע באמצעות עו"ד דרור גרינדטיין אל לשכת ראש העיר רחובות, אל היועצת המשפטית ואל הוועדה המקומית לתכנן ובנייה, ודרשו תשובה באשר לחומה האקוסטית שמפרידה בין השכונה לבין הכביש העוקף המערבי – דרך האצ"ל.

במכתבם ציינו: "בתכתובת אשר ראשיתה לפני כ-5 שנים או יותר מכך, חרף פניות חוזרות ונשנות, לא פעלה העירייה או הוועדה המקומית לשם בניית קיר אקוסטי תקין. יובהר כי תושבי השכונה ביקרו לא אחת ולא פעמיים במשרדי העירייה ואף זכו לשיחות אישיות עם ראש העיר, סגן ראש העיר וחברי מועצה שונים בנושא זה. לאורך כל השנים נאמר להם שהנושא בטיפול, אך בפועל אמירות לחוד ומעשים אין. מרשיי אינם מוכנים יותר להמתין לאותן הבטחות של העירייה ו/או מי מטעמה, קל וחומר לאחר שנמסר למרשיי דו"ח מהנדס נוסף, המעיד בצורה החדה ביותר על הסכנות הקיימות בקיר הנוכחי. יש לציין כי העירייה ערכה שתי ביקורות הנדסיות לקיר האמור, כאשר הראשונה נערכה בשנת 2014 והשנייה בשנת 2017. יצוין כי העירייה נדרשה לפעול על פי הדו"ח הראשון ולהזמין ביקורת לבחינת הפעולות שבוצעו לתיקון המפגע. בפועל העירייה לא עשתה. לעניין זה יצוין כי כבר בביקורת הראשונה הודגמו כשלים בקיר האמור, סדקים, חריצים ואינספור בעיות משמעותיות, כאשר הדו"ח ציין בצורה ברורה שיש צורך לערוך בחינה מעמיקה לקיר. מרשיי ידגישו כי הם לא יהססו לנקוט בהליכים משפטיים כנגד כל גורם שיפעל בניגוד להוראות הדין כאמור לעיל, וכן לא יהססו לתבוע כל נזק או הוצאה שיגרמו להם עקב מעשי או מחדלי העירייה ו/או הועדה המקומית ו/או מי מטעמן. אנו דורשים קיום פגישה במשרדי העירייה ללא דיחוי נוסף, במסגרתה יובהרו הפעולות אשר העירייה ו/או הוועדה המקומית עתידות לנקוט לשם טיפול במפגע".

מזה שנים מקיימים תושבי שכונת נווה יהודה פגישות עם הנהלת העיר והעומד בראשה, בנושא סכנת החומה ברחוב אצ"ל שבצפון העיר, ומתריעים על הסכנה הבטיחותית הנשקפת בשל העובדה שהיא סוטה ועלולה ליפול. בחודש אוקטובר האחרון, לאחר תאונת דרכים, חלק מהחומה קרסה ורק במזל האירוע הסתיים בפציעה קלה של נהג הרכב.

חבר המועצה אמיר ירון, שסייע לתושבי השכונה בנושא, אמר השבוע: "אני מאשר שאכן הדיירים שלחו מכתב וביקשו הבהרות לגבי מעמד החומה בנווה יהודה. לצערי עד עתה, למרות פניותיי בנושא מספר רב של פעמים, לא הגיעה כל התייחסות. אני מקווה שבימים הקרובים התושבים יקבלו תשובה מוסמכת מעיריית רחובות".

מהעירייה נמסר: "הנושא נמצא בטיפול. מכתבו של עו"ד גרינשטיין התקבל ונשיב לו בזמן הקרוב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר