רחמים מלול, יערה ספיר ויניב מרקוביץ' על אופני מובייק
רחמים מלול, יערה ספיר ויניב מרקוביץ' על אופני מובייק

מהשבוע ברחובות: אופניים שיתופיים לשימוש התושבים

כפי שנחשף ב"ערים", MOBIKE (מובייק), ענקית הטכנולוגיה הסינית לאופניים שיתופיים, תחל לפעול מהשבוע ברחובות. בתום פיילוט ראשוני שיימשך חודש ללא תשלום, ינוע המחיר בין 2-4 שקלים לחצי שעה

פורסם בתאריך: 1.5.18 07:00

-->

ביום חמישי הקרוב (ה-3.5) יחל ברחובות פיילוט של ענקית הטכנולוגיה הסינית לאופניים שיתופיים – מובייק, עליו פורסם לראשונה ב"ערים" בחודש פברואר. זוגות האופניים של מובייק פוזרו בעשרה מוקדים ברחבי העיר (רשימת המוקדים למטה), וכל שנדרש הוא הרשמה באפליקציה. בתום חודש הפיילוט הראשוני, שיהיה בחינם, יתחילו לגבות תשלום על השימוש באופניים, שינוע בין 2-4 שקלים לחצי שעת נסיעה.

מערך האופניים השיתופים של MOBIKE מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת המופעלת על ידי אפליקציה ייעודית, המאפשרת שימוש מהיר ויעיל בשירות מכל מקום בעיר, ללא צורך בחניה בעמדות עגינה ייעודיות (NON-DOCKING).

השקת מובייק ברחובות

השקת מובייק ברחובות

 

לירן גלבוע מנהל פעילות מובייק ב-CAR2GO: "מיזם האופניים השיתופיים מספק מגוון פתרונות תחבורה שיתופית עם טכנולוגיה מתקדמת, ידידותיים לסביבה וחסכוניים לכיס. יישום הפרויקט בערים אינו כרוך בעלויות כספיות ותקציבים מיוחדים, שכן אין צורך בתשתית ובעמדות עגינה ייעודיות המצריכות הכנה. מדובר בפתרון שכבש את בירות העולם ואני מאמין שיכבוש גם את ישראל".

האופניים זמינים כאמור לרכיבה באמצעות הפעלת אפליקציה ייעודית, הסורקת ברקוד חכם המוטבע על כל זוג אופניים. באמצעותו ניתן לאמוד את זמן הנסיעה ואף לנעול אותם בסוף השימוש. כמו כן, האופניים מחוברים למערכת GPS המאפשרת מעקב צמוד אחר תנועתם במטרה לשלוט בצי האופניים ועל מנת למנוע מקרי גניבה. השירות יאפשר למשתמשים לנוע בחופשיות במרחב העירוני על אופניים ייעודים ללא צורך בהגעה לתחנת הגינה ייעודית בסיום השימוש, להבדיל ממערך שיתוף אופניים שקיים היום, המחייב את הרוכב להתחיל ולסיים את הרכיבה במקומות מסוימים שאינם בהכרח תואמים לצרכיו.

ברחובות יפוזרו האופניים בעשרת המוקדים שלהלן: תחנת הרכבת, רחוב לבקוביץ' בחזית השוק העירוני, הספרייה העירונית (רחוב גולדין), הפארק העירוני בשכונת המדע, חוויות שווייץ ברחוב קרוננברג שבשכונת רחובות החדשה, המרכז המסחרי בשדרות ירושלים, המרכז המסחרי ברחובות ההולנדית, מכללת פרס, בית העם ברחוב יעקב, וחוויות שכונת אושיות. יודגש כי השימוש באופניים הוא מגיל 16. בסמוך למוקדים שבהם יונחו האופניים יוצבו תמרורים והסברים לשימוש קל ונוח.

מעבר לפעילות העירונית הקבועה, החברה תפעל באופן אקטיבי לשלב מערכי אופניים מעת לעת בהתאם לצרכים נקודתיים, "באזורים חמים" כגון: כנסים, פסטיבלים, אירועים תרבותיים גדולים, ועוד. זאת כמענה משלים לתחבורה ציבורית ובמקרים שאין תחבורה ציבורית נוחה.

כניסתה של מובייק לרחובות התאפשרה ביוזמתם של חברי מועצת העיר יניב מרקוביץ' ויערה ספיר, ובשיתוף ליאור שוקרי, מנהל  אגף התנועה, פיקוח, שילוט ושיטור עירוני, אשר אחראי על הוצאת הפיילוט לפועל.

ראש העיר רחמים מלול: "אנו שמחים לחנוך את כניסת האופניים השיתופיים של מובייק לעיר רחובות, במסגרת פיילוט. מדובר בפרויקט חשוב לעיר שבה יש מודעות לסביבה, לפעילות גופנית, לחיסכון באנרגיה ולפתרונות חניה. במקביל אנו פועלים כעת להגדלת מצאי שבילי האופניים בעיר, במסגרת עבודות פיתוח בפרויקטים קיימים ובכל שכונה חדשה בעיר. אנו מאחלים לתושבות ולתושבים רכיבה בטוחה ומהנה".

רחמים מלול על האופניים

רחמים מלול על האופניים

 

המשנה לראש העיר, חבר המועצה יניב מרקוביץ': "זוהי בשורה טובה לעיר רחובות שהאופניים השיתופיים מגיעים, כפי שקורה בערים המתקדמות ביותר בעולם. לא במקרה רחובות הפכה לעיר שהחברות נלחמות כדי להיכנס אליה, בשל תמהיל התושבים בעיר והמוסדות האקדמיים שנמצאים בה. אין ספק כי לאחר הצבת האופניים היעד הבא הוא קידום דרכי גישה ושבילים".

חברת המועצה ומחזיקת תיק פיתוח בר קיימא, יערה ספיר: "בתקופת הפיילוט נעקוב אחרי הביקוש, הרגלי השימוש והתועלת שבמיזם, לצד בעיות שעשויות להיווצר. חשוב לנו לקבל משוב מהציבור על תפקוד החברה ומה שקורה בשטח, כדי לבדוק את התאמת המיזם לעיר והמשכו בעתיד".

ליאור שוקרי, מנהל אגף תנועה, פיקוח שילוט ושיטור עירוני: "בחרנו עשרה מוקדים שבהם יוצבו אופניים שישרתו היטב את תושבי רחובות. אנו שמחים לבצע את הפרויקט לרווחת התושבים. נמשיך למצוא פתרונות איכותיים ולהעניק שירות לתושבי העיר בכל הקשור בתנועה ובחניה בעיר".

רחמים מלול, יערה ספיר ויניב מרקוביץ' על אופני מובייק

רחמים מלול, יערה ספיר ויניב מרקוביץ' על אופני מובייק

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. מיכל יונחלסון

    מעולה! רק חסרים מסלולי אופניים
    ?איפה האפליקציה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תכנון התחנות הראשוני תמוה. דווקא השכונות עם הבעיה הכי גדולה בתחבורה ציבורית ובעיות בנגישות לרכבת בעקבות עומס בכבישין לא ברשימה.לדוגמא שכונת שרונה שכיום במקום להתקע בפקקים בעוקף עם רכב יצירת תחנה במתחם יכלה בהחלטלהוריד את העומס. חברי המועצה דואגים לפרסם את עצמם בכתבות אוהדות אך לא דואגים לקיים סקר צרכים של תושבים מקדים טרם הקיבוע של התחנות . עד שיורחב הפיילוט (אם בכלל) יעברו מספר שנים. העיקר שהידיעה פורסמה טרם הבחירות .

  3. ניצן

    מה עם שבילי אופניים? איך אין לאורך הצירים הראשיים אפילו שבילי אופניים?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רעיון מקסים! אבל אין מסלולי אופניים למה? כמה חבל! יכלו לסלול בכביש העוקף המזרחי יופי של מסלול לאופניים. כיום על המדרכה בכביש העוקף הולכים הולכי רגל + רוכבי אופניים ואין מקום לכולם המדרכה צרה ומסוכנת. לטיפולכם המהיר בבקשה

  5. אופנים פח

    חברה גרועה. ראיתי אותם בסין וממש התאכזבתי לוקחים פיקדון ולא מחזירים. בקיצור לא להתקרב!!

  6. חנה

    באין כמעט מסלולי אופניים לאורך רחוב הרצל- סכנה נוספת להולכי הרגל במדרכות.

  7. יעל

    האופניים מסורבלים ואין להם הילוכים. האם אפשר במקום להביא אופניים מחברת אופו כמו שיש במכון ויצמן ?

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר