יערה ספיר במהלך החתימה על האמנה (צילום: גיא יחיאלי)
יערה ספיר במהלך החתימה על האמנה (צילום: גיא יחיאלי)

רחובות חתמה על אמנת ברית ערים לאיכות הסביבה

האמנה נחתמה בשבוע כדור הארץ. יערה ספיר, מחזיקת תיק פיתוח בר-קיימא ויו"ר ועדת ההיגוי העירונית: "עם חתימת האמנה יצאנו לדרך מחייבת". ראש העיר רחמים מלול: "איכות סביבה ברמה גבוהה תביא לאיכות חיים טובה יותר"

פורסם בתאריך: 23.4.18 09:16

-->

אתמול (ראשון) החל "שבוע כדור הארץ" לציון השמירה על הסביבה במגוון דרכים. יותר ממחצית תושבי כדור הארץ חיים בערים, ובישראל יותר מ-90אחוז מאוכלוסיית המדינה חיה בערים. הערים בישראל, כמו בכל העולם, מתמודדות עם האתגרים שמציבות תופעות אלה, בניסיון לצמצם את הנזקים, להתקדם לניהול עירוני יעיל המשתמש במשאבי הטבע כדי לתת לתושבים איכות חיים, בריאות, חסכון בזמן ובכסף.

גם בעיר רחובות נעשות פעולות המעודדות צמצום והפחתת פסולת, שימוש באנרגית שמש לייצור חשמל למוסדות חינוך, שילוב עקרונות של בנייה ירוקה, חינוך סביבתי ועידוד קבוצות הפועלות לאיכות הסביבה.

במסגרת זו, עיריית רחובות חתמה ביחד עם ערי פורום ה-15 על אמנה לשיפור איכות החיים והסביבה בעיר – "ברית ערים לאיכות הסביבה". את המיזם מוביל "פורום ה-15", בו חברות הערים הגדולות מכל הארץ, ובהן תל אביב, חיפה, באר שבע, ראשון לציון, הרצליה, כפר סבא, ועוד. מטרת המיזם היא לפעול לאיכות החיים והבריאות של תושבי העיר ולהגן על משאבי הטבע והסביבה כחלק מהמאמץ העולמי והישראלי להגן על אקלים כדור הארץ.

לשם יישום מטרות אלו, הורה ראש העיר רחמים מלול על הקמת ועדת היגוי עירונית הכוללת את אגפי העירייה ונציגי הציבור. במעמד הקמת הוועדה הכריז מלול כי יקצה משאבים לפעילות חשובה זו. בראש הוועדה עומדת חברת המועצה יערה ספיר, מחזיקת תיק פיתוח בר-קיימא, והרפרנט העירוני הוא רזי בארי, מתכנן אסטרטגי במנהל ההנדסה. ספיר אף ייצגה את רחובות במעמד החתימה על האמנה של ברית ערים לאיכות הסביבה.

הוועדה בוחנת את הפעילות שנעשתה עד כה בעיר במספר תחומים, ומציעה מיזמים חדשים להשגת מטרות אלה. ועדות המשנה שהוקמו הן בנושאים: תחבורה בת קיימא, בנייה ואנרגיה ירוקה, הפחתת פסולת ומחזור, ניהול עירוני מקיים, יירוק המרחב העירוני וחינוך, הסברה ושיווק.

הוועדות כבר החלו לפעול ובימים אלה מקודמות מספר יוזמות אשר יפורסמו בהמשך, כשייצאו לביצוע.

ראש העיר רחמים מלול: "איכות סביבה ברמה גבוהה תביא לאיכות חיים טובה יותר. לשם כך הקמנו ועדה שתעסוק בכך באופן קבוע ותחפש דרכים לטפל בנושא וליישם את עקרונות האמנה שעליה חתמנו".

יערה ספיר, מחזיקת תיק פיתוח בר-קיימא, יו"ר ועדת ההיגוי העירונית: "עם חתימת האמנה יצאנו לדרך מחייבת. רחובות גדלה בקצב הגבוה מהממוצע הארצי והאתגר הוא גדול. יש רצון של מנהלי האגפים לשתף פעולה ולתרום מהידע, הניסיון והתקציבים לשיפור איכות החיים, איכות הסביבה והבריאות של כולנו. בכל ועדה אנו משתפים נציגי ציבור ופעילים מהשטח שמציעים רעיונות ותורמים מהידע שלהם לטובת העניין. רתמנו למהלך את מכון ויצמן והפקולטה לחקלאות, ואני בטוחה ששיתוף הפעולה יהיה פורה ויביא לרעיונות ישימים. אשמח להצעות, שאלות, הערות וכן למתנדבים מקרב הציבור הרחב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר