גן הבנים ברחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
גן הבנים ברחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

בניגוד לקיץ הקודם עיריית רחובות לא מציבה בלילות שומרים בגנים ובפארקים

את תפקידם של השומרים ימלא הפיקוח והשיטור העירוני, שלו יותר סמכויות. המשמעות: חיסכון של למעלה מ-100 אלף שקלים‎

פורסם בתאריך: 5.7.17 11:02

-->

במהלך חופשת הקיץ הקודמת העסיקה עיריית רחובות עשרה שומרים שהופקדו על פארקים וגנים ציבוריים מרכזיים, שמנעו התקבצות של בני נוער והפרעות מנוחה לתושבי השכונות הסמוכות להם. נוכחותם של השומרים אמנם הוכיחה את עצמה, אלא שבעירייה כנראה החליטו הקיץ לחסוך את ההוצאה שכרוכה בכ-140 אלף שקלים, ובמקום העסקת השומרים ייעשה הפעם שימוש בשירותיהם של ניידות הפיקוח והשיטור העירוני.

גורם בעירייה אמר השבוע: "מאחר ומהשנה התחלנו להפעיל בעיר את השיטור העירוני, הדבר מסייע לנו בטיפול באירועים שוטפים בשגרה היומיומית, ובכלל זה בחופשת הקיץ. הנהלת העירייה קיבלה החלטה שלא להעסיק את השומרים וגיבשה תוכנית לפיה אגף הביטחון ואגף השיטור העירוני והפיקוח משלבים זרועות ועובדים בשיתוף פעולה. לכן, במקום השומרים שהוצבו בחופשת הקיץ הקודמת, חילקנו את העבודה בין חמש ניידות הביטחון העירוניות וארבע הניידות של השיטור העירוני. בסך הכל תשע ניידות פועלות באזורים מוגדרים שבהם הן מסיירות במהלך המשמרות בלילות. ברגע שבני נוער מתקבצים ומפרים את החוק, ניידות השיטור אוכפות את הנושא. יש להם את מלוא הסמכות לטפל באירועים הללו במסגרת החוק – במתן דוחות לבני נוער, בעיכובם אם יש צורך בכך, ואף בלקיחתם לתחנת המשטרה וזימון הוריהם שיטפלו בילדים בצורה המשמעתית. בינתיים הסידור הזה מוכיח את עצמו ויש ירידה משמעותית בקריאות התושבים במוקד העירוני. אנחנו מאמינים שהפתרון הזה יביא לתוצאות חיוביות עוד יותר מבשנים עברו, כיוון שבני הנוער הבינו שאלה כבר לא שומרים שמבקשים מהם להתרחק, אלא שוטרים ממש שאיתם קשה להם יותר להתמודד ולסרב לדרישותיהם".

דורון מילברג

דורון מילברג

 

מנכ"ל העירייה דורון מילברג: "הסידור החדש יעל בהרבה, כי לשיטור יש סמכויות לאכוף את החוק. המדיניות שלנו היא לא לתת דוחות לבני הנוער, אלא לעסוק יותר במערך ההסברה ובנטרול רעשים שמפריעים למנוחת התושבים. אם למשל מתקבצים כמה חבר'ה באחד הפארקים, אז אין לנו בעיה עם זה ובלבד שלא יעשו רעש לשכנים. אנחנו נוהגים בסובלנות אך במלוא הרצינות למיגור תופעות הרעש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר