יחזקאל הרמלך במהלך הרמת הכוסית לפסח
יחזקאל הרמלך במהלך הרמת הכוסית לפסח

יחזקאל הרמלך: "יתכן שבבחירות הקרובות לעירייה תתמודד לראשונה רשימה א-פוליטית למען מבוגרי רחובות"

באירוע המסורתי של העמותה למען המבוגר ברחובות לכבוד חג הפסח, ציין יו"ר על"ה: "עייפנו לחזר אחרי הפתחים. ניסיוננו להיעזר בחברי מועצת העיר נכשל ואין לנו דרך אחרת אלא לסמוך על עצמנו". בעירייה מגיבים: "הוקצתה קרקע לבניית בית עלה בשווי של כ-15 מיליון שקלים במיקום הכי יקר בעיר, העירייה השתתפה בעלויות הבנייה בסך של כ-2.5 מיליון שקלים ומדי שנה מעבירה לעמותה תקציב שוטף של כ-520 אלף שקלים. אם זו איננה תמיכה – איננו יודעים תמיכה מהי"

פורסם בתאריך: 1.4.18 07:00

-->

באירוע המסורתי של העמותה למען המבוגר ברחובות לכבוד חג הפסח, השתתפו מאות מתנדבים ועובדי העמותה, במעמד יו"ר על"ה יחזקאל הרמלך, ראשי העיר לשעבר מיכאל (מיש) לפידות ויעקב סנדלר הפעילים בעמותה, מנכ"ל עיריית רחובות דורון מילברג, וענת יולס מנהלת מחלקת הרווחה של העירייה.

אסף וישקין, ראש המנהל הכללי של על"ה, העביר סקירה על פעילות העמותה ועל התכניות הצפויות עם הפעלת המרכז הייחודי החדש.

ראש העיר רחמים מלול לא יכול היה להגיע לאירוע, ובמקומו הגיע כאמור מנכ"ל העירייה כנציגו. יו"ר על"ה הודה לראש העיר על שיתוף הפעולה והאוזן הקשבת, ובירך על גידול של 66 מיליון שקלים בתקציב השנתי של העירייה, המגיע לסך של 959 מיליון שקלים. יחד עם זאת, היו להרמלך גם דברי ביקורת, אותם שטח בפני הנוכחים: "כמה כואב שלמרות נתונים אלה, לא ראש העיר ולא חברי מועצתו מצאו לנכון לאורך כל תקופת כהונתם להגדיל את תקציב העמותה. לא רק זאת, העירייה בכהונתה הנוכחית שברה מסורת רבת שנים של העמדת מבניה לצרכי משרדי העמותה, ללא תשלום. עייפנו לחזר אחרי הפתחים. ניסיוננו להיעזר בחברי מועצת העיר נכשל. אין לנו דרך אחרת אלא לסמוך על עצמנו. אנו נבדוק את ההיתכנות לכונן רשימה איכותית של בני עירנו, ללא שיוך מפלגתי וללא הבדל דת או גיל, ונתמודד בבחירות הקרובות למועצת העיר כך שנציגינו יעזרו למועצה לקבל החלטות נכונות".

 

יעקב סנדלר תמך בהצעת הרמלך והוסיף: "אני מצטער שראש העיר איננו כאן, כיוון שדבריי מכוונים אליו. השנה היא שנת בחירות מוניציפאליות ואולי הגיע העת להשתלב בבחירות כדי לקבל את מה שבאמת מגיע לנו. בשעתו, כשכיהנתי כמנכ"ל איגוד הל"ב (איגוד העמותות למען הזקן בישראל), הצעתי לשר לאזרחים ותיקים להקים בכל רשות מקומית מחלקה לזקן שתטפל בכל צרכיהם של האזרחים המבוגרים. הדבר אמנם לא קרה אבל על"ה מתפקדת כגוף המופקד על הנושא בשיתוף פעולה עם אגף הרווחה בעירייה. בעזרת ראש העיר אנו הקמנו את בית על"ה, אך אנו דורשים תקציב נוסף כדי למלא אותו בתוכן".

מיכאל מיש לפידות: "בית על"ה קיים הודות לעקשנות הבלתי רגילה של הרמלך, שנשא בעול מאלף ועד תו. ראש העיר העניק לנו קרקע להקמת הבית, אך הבית יוכל לשגשג ולפרוח רק באמצעות הגדלת תקציב העמותה. ישנו עוד חלום לעל"ה, והוא להקים מרכז יום נוסף במזרח העיר, מרכז שיהווה מתנה לתושביה המבוגרים של רחובות מהעירייה ומהעמותה יחדיו".

דורון מילברג ביקש לא להתייחס לכל הנאמר ועמד על מהות חג הפסח. כמו כן ציין מילברג שהעירייה מייחסת חשיבות רבה לפעילות על"ה והביע התפעלות מייחודו של בית על"ה לצד הערכתו למעמדה של על"ה והקשיים הנובעים מסיבות בירוקרטיות, וסיים בכך שהעירייה מסייעת ותמשיך לסייע.

יו"ר על"ה הודיע כי החלטתו הסופית תתקבל לאחר קיום פגישתו עם ראש העיר.

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "עיריית רחובות תומכת באופן שוטף בעמותת על"ה ולראשיה יש דלת פתוחה בעירייה, בכל מקום אפשרי. העירייה הקצתה קרקע לבניית בית עלה בשווי של כ-15 מיליון שקלים במיקום הכי יקר בעיר, וכמו כן השתתפה בעלויות הבנייה בסך של כ-2.5 מיליון שקלים. בנוסף, מדי שנה מעבירה העירייה לעמותה תקציב שוטף של כ-520 אלף שקלים. אם זו איננה תמיכה – איננו יודעים תמיכה מהי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר