לינור ושחר סטפנסקי ברגע לידת התאומות (צילום: אופיר לוי, בית החולים קפלן)
לינור ושחר סטפנסקי ברגע לידת התאומות (צילום: אופיר לוי, בית החולים קפלן)

"התאומות יחיו בצד הזיכרון על תינוקת טהורה שנפטרה בשנתה"

הרופאה שביצעה החייאה בתינוקת שנפטרה בביתה ממוות בעריסה יילדה את אחיותיה התאומות 10 חודשים לאחר מכן

פורסם בתאריך: 26.6.17 11:49

-->

לינור (34) ושחר (43) סטפנסקי, תושבי קיבוץ חולדה, התמלאו בבוקר יום ראשון השבוע בדמעות של עצב מהולות בשמחה במחלקת היולדות במרכז הרפואי קפלן. זאת מאחר ועשרה חודשים לאחר שבתם מיכל ז"ל נפטרה במיטתה כשהיא בת חמישה חודשים, לאחר מאמצי החייאה ממושכים בביתם, בשל מוות בעריסה, ילדה לינור בניתוח קיסרי זוג תאומות במשקל 2.820 ק"ג ו- 2.896 ק"ג. החוט המקשר בין שני המקרים הוא ד"ר אילת גדרון, רופאה בכירה בחטיבת נשים ויולדות בקפלן, שהוזעקה כבת משפחה ושכנה לביתם לבצע החייאה ממושכת לתינוקת באותו לילה נורא, והיא גם זו שליוותה את הזוג במהלך ההיריון והייתה שותפה ללידת התאומות בחדר ניתוח מיילדותי בקפלן.

לינור ושחר, הורים לנועה, טליה ומיכל ז"ל, ועתה לזוג תאומות חדשות, סיפרו שד"ר גידרון היא אדם משמעותי ביותר בחייהם וסיפורם האישי רק מעצים תחושה זו. "כשמיכל הייתה בבטן סיפרו לנו שהיא הייתה תאומה אבל השק השני ריק. רצה השם ופחות משנה לאחר מותה נולדו לנו תאומות", מתארת לינור. "לפני שנה וחודשיים נולדה לנו תינוקת מדהימה שנתנה אור לבית והילדים הגדולים היו מחוברים אליה. הכל היה מושלם", מתארת לינור. "בשתיים ורבע בלילה בתאריך 15.9 הלכתי לבדוק את מיכל במהלך השינה והרגשתי שהיא לא נושמת. הראשונה שחשבתי עליה היא ד"ר אילת גידרון שהיא שכנה שלנו. הקפצתי אותה מהמיטה ואמרתי לה 'בואי מהר, התינוקת שלי לא נושמת'. כשהיא הגיעה מיכל כבר הייתה ללא דופק וללא נשימה. היא ביצעה החייאה ממושכת יחד עם רופא נוסף ולצערנו נקבע מותה לאחר מכן. ראיתי בעיניים איך היא נלחמת עליה עד הסוף".

חודש לאחר מותה של מיכל הצליחו בני הזוג להיכנס להיריון. שחר מספר שבמהלך הבדלה במוצאי שבת ראה על הצלחת שתי השתקפויות (בתמונה) ואמר: "יהיו לנו תאומים". לינור הגיעה לבדיקה אצל ד"ר גידרון ונדהמה לגלות כי אכן מדובר בזוג תאומות. "הייתה התרגשות אדירה ושרנו שירי הודיה", סיפר שחר. ד"ר גדרון ליוותה את בני הזוג לארך ההיריון כולו ואתמול יילדה בשעה טובה את לינור בניתוח קיסרי שתי תינוקות בריאות. "כל החפצים של מיכל עדיין בחדר שלה. בחלקם נשתמש עכשיו. התינוקות יחיו בצד הזיכרון על תינוקת טהורה שנפטרה בשנתה. אנחנו חזקים. חברי הקיבוץ תומכים ומחבקים אותנו מאז השבעה ואני בטוחה שיעזרו גם עכשיו, כשנגיע הביתה עם התאומות", הם אומרים ומסכמים: "אלוהים הוא ששלח אלינו את ד"ר גידרון. היא מלווה אותנו כרופאה בכירה בקפלן ברגעים המשמעותיים והחשובים בחיינו. הלוואי וכל הרופאים במדינת ישראל ילמדו ממנה מהי אכפתיות ומסירות אין קץ".

לינור ושחר סטפנסקי, ד"ר גדרון, התינוקות ותמונת מיכל ז"ל (צילום: אופיר לוי, בית החולים קפלן)

לינור ושחר סטפנסקי, ד"ר גדרון, התינוקות ותמונת מיכל ז"ל (צילום: אופיר לוי, בית החולים קפלן)

 

צלחת ההבדלה שסימנה את בואן של התאומות (צילום: אלבום משפחתי)

צלחת ההבדלה שסימנה את בואן של התאומות (צילום: אלבום משפחתי)

 

ד"ר אילת גדרון, רופאה גיניקולוגית בכירה בחטיבת נשים ויולדות בקפלן, ניסתה לחזור לרגעים הקשים של ההחייאה: "רצתי לבית של לינור ושחר ומיכל הייתה בלי דופק ובלי נשימה, ככל הנראה דקות ארוכות. נלחמנו עליה ולאחר מכן מד"א לקחו אותה לבית החולים. הבנתי שהיא כבר לא בחיים עוד לפני שהגעתי אליהם. כל כך עצוב. כאשר בישרתי להם שיש תאומות ברחם זו הייתה הרגשת אושר עילאי גם עבורי. ליוויתי אותם בשמחה רבה לאורך כל ההיריון וגם במהלך הניתוח הקיסרי. הזיכרון על מיכל ילווה את בני הזוג המקסימים בצד גידול ארבע בנותיהם, ואנו בקפלן נהיה תמיד לצדם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר