שירה ובתה ליבי
שירה ובתה ליבי

חייה של פגה במשקל 524 גרם ניצלו על ידי צוות הפגייה בקפלן. האם הודתה להם בדרך מקורית

האם, שירה אור רסנו: "הייתי צריכה ללדת שבועיים לאחר חנוכה וילדתי שבועיים לפני ראש השנה. ראיתי אותה מחוברת למלא צינורות ומכשירים וזה מטלטל נפשית"

פורסם בתאריך: 4.12.17 14:08

-->

שירה אור רסנו (37), אמנית ילדים הידועה בכינוי 'שירה מקושקשת', החזירה טובה לצוות הפגייה בקפלן, בניהולה של ד"ר אורנה פלידל, שהציל את חיי ביתה היחידה, ליבי, שנולדה לפני חודשיים וחצי (12 בספטמבר) בשבוע  24  במשקל 524 גרם בלבד, עם סכנת חיים ממשית. צוות הרופאים והאחיות בפגיה נלחם על חייה בכל יום מחדש והצליח לייצב את מצבה בהדרגה. משקלה עלה בימים האחרונים לקילו ו-826 גרם.

שירה ובתה ליבי

שירה ובתה ליבי

 

בשנים האחרונות החליטה שירה להביא ילד לאוויר העולם בהפריה מלאכותית בעזרת תורם. "לאחר תהליך ממושך של שנתיים וקליטה מוצלחת של העובר הגעתי למרכז הרפואי קפלן עם בצקות ברגליים וכאבי ראש בשבוע ה-24. הבדיקות של המומחים בקפלן העלו כי אני סובלת מרעלת הריון חריפה והחליטו לתת זריקה להבשלת הריאות של העובר ולבצע לידת חירום בניתוח קיסרי. הייתי צריכה ללדת שבועיים לאחר חנוכה וילדתי שבועיים לפני ראש השנה", היא מתארת. "כשליבי נולדה במשקל 524 גרם הייתי בהלם מוחלט. ראיתי אותה מחוברת למלא צינורות ומכשירים וזה מטלטל נפשית. ידעתי שמחכה לנו דרך משותפת ארוכה עד שנתחזק יחד ונשתחרר הביתה. שמרתי על אופטימיות זהירה".

שירה ובתה ליבי

שירה ובתה ליבי

ד"ר אורנה פלידל, מנהלת מחלקת פגים בקפלן, אמרה כי ליבי נולדה במשקל 524 גרם בשבוע 24 עם מצוקה נשימתית והחלה לקבל תזונה מועשרת ונגמלה בהדרגה מהנשמה, תוך הענקת טיפול רפואי צמוד ובדיקות חוזרות על מנת לעקוב אחר התפתחותה. "לשמחתנו הרבה, חודשיים וחצי לאחר לידתה, הצלחנו להעלות את משקלה של ליבי כמעט פי ארבע והיא מתחילה ללמוד לאכול דרך הפה ולנשום נשימה עצמאית", היא אמרה.

באחרונה החליטה שירה "לגמול לצוות הרפואי שהציל את חיי בתה בדרך מקורית. כמי שמשמשת 16 שנים כאמנית ילדים, כאשר המוטיב המרכזי בהופעותיה הוא קיפול בלונים לצורות, היא רצתה להביא את החיוך הנסוך על הילדים בהופעותיה לתוך הפגייה ושגם הצוות הרפואי שעובד סביב השעון, והאימהות האחרות, יחוו רגעים של רוגע ושמחה סביב ניפוח הבלונים ויצירת צורות של בעלי חיים.

 

שירה: "ניפוח בלונים מחזיר אותנו לילדות והצחוק של האימהות והצוות מילא את החדר. הייתה חוויה אדירה וזו הייתה מחווה קטנה שלי לצוות הפגייה המדהים בקפלן, בהובלתן של ד"ר אורנה פלידל והאחות האחראית אורנה ועלני, שהוא הכי טוב שיש בעולם. בזכות טיפול מציל החיים, המקצועי והאנושי, ליבי ממשיכה לצמוח ולגדול בצורה בטוחה ואנחנו קרובות יותר מתמיד ליום שנצא ביחד הביתה".

 

ד"ר פלידל: "הסדנא הייתה מרגשת מאוד עבורנו. מדובר באמא מיוחדת מאוד ואופטימית והיא מעבירה את האופטימיות וההומור גם לתינוקת שלה. הגיוס וההירתמות של שירה עוזרים מאוד להתפתחותה של ליבי והשמחה שלה עברה לצוות ולאימהות האחרות בסדנת בלונים יצירתית. אנו מודים לה מאוד על מחווה זו".

שירה, הצוות הרפואי ואימהות בפגיה

שירה, הצוות הרפואי ואימהות בפגיה

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר