צוות מרפאת העיניים לכבדי ראייה (צילום: בית החולים קפלן)
צוות מרפאת העיניים לכבדי ראייה (צילום: בית החולים קפלן)

מרפאה ייחודית בקפלן מסייעת לכבדי ראיה

מומחי העיניים בקפלן: "בזכות עזרי הראיה יוכלו המטופלים לראשונה לראות מחירים בסופרמרקט, לקרוא מתכונים לעוגות ומרשמים לתרופות, לראות את הכתוב במסך הטלפון הנייד ובטלוויזיה"

פורסם בתאריך: 17.10.17 15:10

-->

השבוע צוין ברחבי עולם יום הראייה הבינלאומי, שמציין את המאבק בעיוורון ובקושי ראייה. מערך העיניים במרכז הרפואי קפלן, בניהולה של פרופ' חנה לייבה, הקים מרפאה ייחודית באזור השפלה והדרום לכבדי ראייה על מנת לתת מענה לאנשים החולים במחלות הגורמות לראיה ירודה מאד, כגון: ניוון מקולרי, שהנה המחלה הראשונה שגורמת לעיוורון בעולם, סכרת, גלאוקומה, רטיניס פיגמנטוזה, מחלות עצב הראיה, וכו'. האופטומטריסטים המומחים בתחום הירידה הירודה בודקים את המטופלים ומתאימים להם עזרי ראייה המשפרים להם באופן משמעותי את איכות הראייה לתפקוד ראייתי איכותי וטוב יותר.

פרופ' חנה לייבה: "מדובר במרפאה שמעניקה מענה מידי וחשוב למטופלים שהנם כבדי ראייה והגיעו לקצה גבול היכולת של הרפואה לסייע להם לשפר את ראייתם. אנו מאפשרים למטופלים הללו בזכות ציוד טכנולוגי לראות מחירים בסופרמרקט, לקרוא מתכונים לעוגות ומרשמים לתרופות, לראות את הכתוב במסך הטלפון הנייד ובטלוויזיה. זאת באמצעות  התאמה אישית של אמצעי הגדלה כמו זכוכית מגדלת מיוחדת, טלוויזיה במעגל סגור לקריאת ספרים ועיתונים, ואביזרים אחרים כמו י משקפיים למניעת סנוור ועם תאורה מיוחדת ועוד. המטופלים הללו כבר עברו ברובם טיפולים פולשניים ותרופתיים על מנת להתגבר על מחלתם, והגיעו לנקודה שבה הם זקוקים פרט למעקב העיני גם סיוע בתפקוד היומיומי. הייחודיות של המרפאה מתבטאת בכך שהטיפול משולב בטיפול הרפואי המתבצע על ידי רופאי עיניים מומחים במרכז הרפואי קפלן".

צוות המרפאה כולל עובד סוציאלי ושלושה אופטומטריסטים שהינם מומחים בתחום הראייה הירודה: חיים ניסן, גבריאל אברהם ועימד בורשה. חיים ניסן מסביר כי שיטת בדיקת הראייה למטופל שהינו כבד ראייה שונה מבדיקות ראייה סטנדרטיות לאנשים הזקוקים רק למשקפי ראייה. הבדיקה  כוללת שימוש בעדשות טלסקופיות, פילטרים מיוחדים, ומרחק בדיקה שונה. "נבדקת התאמה  של עדשות טלסקופיות לרחוק וכן בדיקה לראיה מקרוב שמותאמת לקריאת ספרים", הוא מסביר. "יכולת  הראייה של מטופלים אלו מגיעה עד פי ארבע מאיכות הראייה שלהם ללא עזרים אלו. ישנם מצבים בהם חולים שנהגו בעבר יכולים אפילו לחזור ולנהוג באמצעות עדשות הגדלה מיוחדות שמותאמות להן במרפאה.  במצבים של ראייה ירודה על סף עיוורון ניתן לפעמים להתאים טלוויזיה במעגל סגור המאפשרת קריאה".

בנוסף, עובד סוציאלי מלווה את המטופלים מול הרשויות וביטוח לאומי למיצוי זכויותיהם בשל הראיה הירודה ולהנפקת תעודת עיוור במידת הצורך.

ניתן לפנות לקביעת תור במרפאת העיניים לכבדי ראייה בטלפון: 089441503 או 089441447.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר