ניאו מוצפי בטיפול נמרץ ילדים (צילום: בית חולים קפלן)
ניאו מוצפי בטיפול נמרץ ילדים (צילום: בית חולים קפלן)

בן שמונה הוכש על ידי נחש ארסי כשחצה את הכביש

הניח את הרגל על הכביש, הרגיש חשמל סטאטי ברגל וראה את הנחש מתהפך ומרים את הראש

פורסם בתאריך: 6.6.17 15:43

-->

תחילת עונת הקיץ היא התקופה שבה יוצאים הנחשים ממאורותיהם ומחפשים מזון. ניאו מוצפי (8.5, מושב סגולה), הוכש על ידי נחש ארסי במהלך חציית כביש במושב והרגיש מיד כאב עז וחשמל סטאטי בכף הרגל. הוא עצר וביקש מאחיו הקטן לרוץ ולהזעיק את אמו. צוות מד"א העניק טיפול מהיר ומיון קפלן עודכן מיידית על הגעתו של ניאו. עם הגיעו לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן הוא קיבל טיפול רפואי הכולל זריקת אנטי סרום והועבר בהמשך ליחידה לטיפול נמרץ כללי להמשך מעקב סימני נשימה ובדיקות דם. מצבו השתפר והוא עבר למחלקת הילדים ושוחרר לביתו להמשך מעקב ומנוחה.

אמו של ניאו, קרן, סטודנטית לעבודה סוציאלית, סיפרה כי ניאו הלך לאחותה במרחק 50 מטר מהבית והוא הניח את כף הרגל על הכביש כדי לחצות והרגיש חשמל סטאטי ברגל וראה את הנחש מתהפך ומרים את הראש. "הנחיתי את ילדיי שאם הם רואים נחש לא להתקרב ולעצור במקום. כך הוא עשה. הוא אמר לאחיו בן ה 7.5 שילך לקרוא לאמא. הגעתי אליו וראיתי שהרגל מדממת ונפוחה", היא אמרה. "התקשרנו למד"א והם הגיעו מיד ולקחו אותו לקפלן. כל צוות חדר מיון ילדים בקפלן עזב הכל ורץ לטפל בו. הארס כבר עלה עד הירכיים. הם נתנו לו נסיוב והוא אושפז בטיפול נמרץ ילדים".

ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן, אמר כי ניאו הגיע עם סימנים ברורים של הכשת נחש צפע ארסי והתפשטות מהירה של הארס ברגלו. "ראינו שהרקמות הרכות מתקשות והוא סבל מכאבים עזים ונפיחות. לאחר הענקת הטיפול המיטבי במקרים אלו והשגחה מלאה של צוות טיפול נמרץ נעצרה התפשטות הארס. לשמחתנו, הוא התאושש יחסית מהר בזכות הטיפול המידי ולשביעות רצון הרופאים והשתחרר מטיפול נמרץ ילדים במצב כללי מצוין", הוא הסביר.

ד"ר שפירו אמר כי הערנות של ניאו וההגעה המידית לחדר המיון מנעו התדרדרות במצבו ואף סכנת חיים וכך צריך לעשות במקרים אלו. "ההשלכות של אי הגעה מהירה לבית החולים עלולות להיות מסכנות חיים, לכן במקרה של חשד להכשה יש להפסיק כל פעילות ולהגיע מיד לחדר המיון הקרוב", הוא סיכם.

קרן אמרה כי יש באזור המושב הרבה נחשים שיוצאים במיוחד במהלך השרב. "הערנות של ניאו הצילה את חייו וכמובן הצוות המדהים בחדר המיון ילדים שמיד נחלץ לעזרה ופעל במהירות ועזר לו מאוד בהפחתת החרדה. ניאו עדיין צולע עם הרגל ואי אפשר לנעול נעליים, אבל בדרך להחלמה מלאה וחזרה לשגרה". המורה, הפסיכולוגית ומנהלת בית הספר התקשרו לברר לשלומו והוא עשה מסיבת חזרה הביתה. קיבלנו מלא הודעות והצעות עזרה מתושבי מושב סגולה ואנו כל כך מודים על כך. זה מחזק ומרגש אותנו".

צוות היחידה לטיפול נמרץ ילדים בקפלן מסביר כי במקרה של הכשת נחש יש לנקוט משנה זהירות. "אזור השפלה והדרום מאופיין בנחשים רבים, בפרט במקומות עם שטחים פתוחים כגון מושבים, קיבוצים ואזורים חקלאיים. יש להקפיד על ערנות רבה, לא לצאת בלילה לסביבה חשוכה עם קוצים, ובפרט במקומות בהם ישנם מקורות מים וקרירות בעונה זו", הם ציינו.

הרופאים מפרטים 'דגלים אדומים' שמרמזים כי מדובר בהכשת נחש: שקיעה במצב ההכרה, תחושת מחנק הולכת וגוברת, תחושת בלבול, סימנים מחמירים באזור ההכשה, כולל: אודם, בצקת, שינוי בגוון הצבע.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר