תרומת שיער של המתנדבת הקנדית רבקה סטרינה בוטסבלד, בקפלן, צילום דוברות קפלן
תרומת שיער של המתנדבת הקנדית רבקה סטרינה בוטסבלד, בקפלן, צילום דוברות קפלן

המתנדבת הקנדית החליטה לתרום שיער לחולות סרטן בקפלן: "אגיע שוב"

"אני חושבת שדווקא זמן מלחמה הוא הזמן הנכון להגיע לישראל, להביע תמיכה, ולעזור איפה שאפשר", אומרת רבקה סטרינה בוטסבלד

פורסם בתאריך: 13.3.24 08:38

-->

רבקה סטרינה בוטסבלד, נוצריה אוונגליסטית בת 37 מקנדה, הגיעה לארץ להתנדב בזמן המלחמה במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית. שבועיים שלמים היא עבדה וסייעה ברחבי בית החולים, ובשבוע שעבר, באחד הימים ובהפתעה מוחלטת, היא החליטה לתרום את שיערה במרכז פ.ל.א (פאה לכל אישה) בבית החולים. רבקה מספרת: "הסתובבנו בין היחידות והמחלקות השונות במהלך תקופת ההתנדבות, ונתקלנו בפוסטר תלוי על אחד הקירות. אחד המתנדבים הקריא ותרגם לנו את הפוסטר, ואז הבנתי שיש בתוך בית החולים מספרה בה ניתן לתרום שיער לנשים חולות סרטן. באותו רגע החלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות".

לאה חזום, מנהלת החצר במרכז הרפואי קפלן שמלווה את קבוצת המתנדבים, יצרה קשר באותו רגע עם אלי בן זקרי, מנהלת עמותת פ.ל.א, שהזמין את רבקה מיד למספרה. בן זיקרי גזר כ-30 ס"מ משיערה של רבקה – האורך הנדרש לשם שימוש בשיער ליצירת פאה. כל המתנדבים הגיעו יחד איתה, וכולם התרגשו מאוד מהמחווה. השבוע תשוב רבקה לביתה בקנדה, אבל עבורה זה עדיין לא סוף הסיפור: "אני מתכננת לחזור לישראל. ברגע שהשיער שלי יגדל, אני חוזרת לתרום שוב", היא מדגישה.

אלי בן זיקרי, מנהל עמותת פ.ל.א במרכז הרפואי קפלן, אמר: "כל תרומה היא תרומה מרגשת, כי כל תרומה כזו מגיעה לחולת סרטן, אבל במקרה הזה, העובדה שהתרומה נעשית על ידי מתנדבת מחו"ל, נוצריה אוהבת ישראל, אני חושבת שהתרומה אפילו יותר מרגשת".

רבקה מעידה על עצמה שהיא אוהבת את ישראל. הפעם הראשונה בה ביקרה בישראל הייתה לפני 12 שנה, כשהחליטה להיות מתנדבת ביקב אסף: "תמיד אהבתי את ישראל, אבל אף פעם לא רציתי לבוא להיות תיירת ולהסתובב באוטובוס. רציתי להכיר את האנשים, ולחוות את ישראל האמיתית. בפעם האחרונה שהתנדבתי בבציר הענבים ביקב אסף התאהבתי עוד יותר", היא מספרת. "אני חושבת שדווקא זמן מלחמה הוא הזמן הנכון להגיע לישראל, להביע תמיכה, ולעזור איפה שאפשר", היא אומרת.

יפה דאבוש, עוזרת מנהל המרכז הרפואי קפלן ומי שיזמה את ביקור המתנדבים, מספרת: "זה כל כך משמח ומרגש שקבוצה כל כך גדולה של 11 מתנדבים מגיעה למרכז הרפואי קפלן בשעת מלחמה ומביעה תמיכה בגוף ובנפש כשהיא חדורת מוטיבציה ושליחות לכל משימה שניתן לה. הקשר שלנו עם ארגון FOI, ארגון אוונגליסטים תומכי ישראל שמטעמו הגיעה הקבוצה 'חסד' הוא קשר ארוך שנים ואנחנו מעריכים מאוד את התרומה שלהם. אני מקווה שימשיכו לבקר אותנו גם בעתות שלום, שיגיעו במהרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר