בלונים ורודים בקפלן, צילום גלעד שעבני שופן דוברות קפלן
בלונים ורודים בקפלן, צילום גלעד שעבני שופן באדיבות דוברות בית החולים

תערוכה מיוחדת במכון השד של קפלן: בלונים ורודים מחימר שיצרו מחלימות

הסדנאות, במסגרתן יצרו הנשים את הבלונים, כללו גם שיח קבוצתי עם אשת מקצוע מטעם עמותת אחת מתשע, על ההתמודדות הרגשית ביום שאחרי הטיפולים

פורסם בתאריך: 20.9.23 08:44

-->

מטופלות מכון השד של המרכז הרפואי קפלן, עיצבו בלונים ורודים מקרמיקה כסמל להתמודדותן עם סרטן השד, זאת בשיתוף עמותת אחת מתשע. אשרת נדלר, מחלימה מסרטן השד ויוזמת הפרויקט, מספרת: "את דניאלה ביבס, אמנית ובעלת סטודיו לקרמיקה הכרתי כשבאתי לעשות סדנה יחד עם בתי. בשיח בינינו עלה הנושא שאני מחלימה מסרטן השד, ובמקביל ראיתי על הקיר אצלה בלונים מחימר, וכך נולד הפרויקט בסטודיו, שהוא יוזמה משותפת שלי ושל דניאלה. יצרנו למעשה סדנאות לנשים מחלימות סרטן שד, במסגרתן הן מגיעות לסטודיו של דניאלה, שתורמת את זמנה לטובת הסדנאות למחלימות ומתמודדות. בסדנאות הן מקיימות שיח קבוצתי עם אשת מקצוע מטעם עמותת אחת מתשע, על ההתמודדות הרגשית ביום שאחרי הטיפולים, תוך כדי יצירת בלונים ורודים מחימר".

 

ד"ר הדס כדר, כירורגית במכון השד במרכז הרפואי קפלן, סיפרה: "התהליך אותו עוברות נשים המתמודדות עם סרטן השד כולל לא רק את המענה הרפואי אותו אנחנו מעניקים, אלא גם התמודדות רגשית ואישית עם הגילוי והמחלה. לצד המענה הרפואי המצוין שאנחנו מעניקים, שמחתי לאפשר למטופלות שלנו לקחת חלק בפרויקט שמאפשר להן גם תמיכה ותהליך ריפוי נפשי. לצד זאת, הפרויקט מבקש לטעת תקווה – שלמרות הבשורה הקשה, יתכנו גם ריפוי והחלמה".

טלי רוזין, מנכ"לית עמותת אחת מתשע: "התערוכה והסדנאות המקדימות אותה, הן חלק מפרויקט רחב בשיתוף מרכזים רפואיים נוספים ברחבי הארץ. אנחנו מודים לבית החולים קפלן שלקחו חלק בפרויקט חשוב הזה המסמל הודיה, תקווה והשראה מנשים שהחלימו לנשים המתמודדות עם סרטן שד".

אתמול (שני), נתלו הבלונים בטקס חגיגי ומרגש, על קירות מכון השד בקפלן, לצד סיפוריהן של הנשים שיצרו את הבלונים שנכחו אף הן, במטרה לתת תקווה לבאות המכון. בטקס השתתפו ד"ר אסנת גבעון מדהלה מנהלת מכון השד במרכז הרפואי קפלן, ד"ר הדס כדר, אושרת נדלר מחלימה ויוזמת הפרויקט יחד עם האמנית דניאלה ביבס, טלי רוזין מנכ"לית 'אחת מתשע', רופאות ואחיות מכון השד במרכז הרפואי קפלן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר