משמאל הנער עומר רצון, ימין קעקוע על ידה של נערה בת 17 שהגיעה למיון קפלן, צילומים באדיבות המשפחות ודוברות קפלן
משמאל הנער עומר רצון, ימין קעקוע על ידה של נערה בת 17 שהגיעה למיון קפלן, צילומים באדיבות המשפחות ודוברות קפלן

קעקוע חינה וצבע בשיער: שלושה ילדים הובהלו לקפלן בגלל תגובה אלרגית

שני ילדים שצבעו את שיערם בפורים פיתחו תגובה אלרגית לחומר המצוי בצבע. אותו חומר מצוי גם בקעקועי חינה, מה שגרם לתגובה אלרגית אצל נערה בת 17. כל ההסברים והאזהרות של ד"ר שחר אורן בכתבה (וידיאו)

פורסם בתאריך: 22.3.23 10:42

-->

שלושה ילדים הגיעו למלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן לאחר שסבלו מתגובה אלרגית ל-PPD, חומר המצוי בצבע שחור, שניים מהם אושפזו. במהלך השבוע וחצי האחרונים הגיעו למלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית שלושה ילדים אשר סבלו מתגובה אלרגית ל-PPD, חומר המצוי בצבע שחור. שניים מהילדים, עומר רצון, בן 8 מגן יבנה, וילד נוסף בן 12 מקרית מלאכי, צבעו את שיערם במהלך חג הפורים, ולאחר החג ביקשו להשיב את השיער לקדמותו באמצעות צבע שיער שחור. הילדים פיתחו תגובה אלרגית, שבאה לידי ביטוי בין היתר בנפיחות בפנים, והובהלו במהירות על ידי הוריהם לקפלן. השניים אושפזו לטיפול ולאחר מספר ימים שוחררו לביתם.

בנוסף, ילדה בת 17 הגיעה גם היא במהלך השבוע האחרון למלר"ד הילדים בקפלן, כשגם היא סובלת מתגובה אלרגית לחומר הנקרא PPD, בשל קעקוע חינה שעשתה בידה במהלך טיול מבית הספר. הקעקוע הזמני, בצורת האריה "סימבה" יצר כוויה בעורה של הילדה, עד לכדי שלפוחיות, והיא סבלה מכאבים.

 

 

ד"ר שחר אורן, רופא בכיר במלר"ד הילדים בקפלן, הסביר: "בימים האחרונים הגיעו אלינו שלושה ילדים עם 'שאריות' של חג הפורים. ילדה אחת עשתה קעקוע של חינה שגרם לצריבה עורית מאוד משמעותית ולכוויה של הקעקוע. שני הילדים האחרים צבעו את השיער בצבע שחור על מנת להיפטר משאריות הצבע שעשו במהלך החג. גם בחינה וגם בצבע השיער השחור יש חומר שנקרא PPD שגרם לתגובה האלרגית המשמעותית. כשהחומר הזה נוגע בעור הוא יכול לגרום לכוויה, כשהוא נכנס לגוף דרך השיער והקרקפת, הוא יכול לגרום לנפיחות בכל הפנים, לסגירה של העיניים, לבצקות משמעותיות, עד כדי כך שהילדים היו צריכים טיפול גם באנטי-איסטהמינים וגם בסטרואידים. לא ניתן בהכרח לדעת על האלרגיה מראש, אך יחד עם זאת, מומלץ ורצוי להסתכל ולבדוק טוב טוב את החומרים בהם אנו עושים שימוש, בייחוד על הילדים שלנו".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר