המרכז הרפואי קפלן
המרכז הרפואי קפלן

סגן מנהל קפלן: "אף אחד לא חשב שההתמודדות עם הקורונה תימשך כל כך הרבה זמן"

ד"ר איתן לבון אופטימי ולא חושש מקריסת מערכת הבריאות, אבל לא רואה את הסוף

פורסם בתאריך: 2.10.20 09:17

-->

בימים אלה נפתחה בבית החולים קפלן מחלקה שנייה לחולי קורונה. שתי המחלקות יחד מסוגלות לטפל ביותר מ-60 חולים. "ממש בקרוב נפתח מחלקה שלישית. זה בלתי נמנע", אומר ד"ר איתן לבון סגן מנהל בית החולים.

"האמת שלא ראינו משהו דומה לזה ואף אחד מאיתנו לא חשב שזה יימשך כל כך הרבה זמן", מתייחס ד"ר לבון למגפת הקורונה, "הנגיף התגלה לפני כשנה בסין והוא פה כבר שבעה חודשים בלי שום יכולת של איש לראות את תאריך הסיום. בתחילה חשבו שכמו מגפות קודמות, הקורונה פשוט תיעלם ואז הבינו שזה רחוק מהמציאות, הקורונה לפחות נכון לעכשיו פה כדי להישאר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


על אף הקושי הרב בהתמודדות עם הנגיף, ד"ר לבון אומר כי המצב במערכת הבריאות רחוק מקריסה. "הצוותים לא קורסים", הוא אומר, "המצב לא פשוט בכלל אבל זה רחוק מקריסה, יש לנו צוות מקצועי ומיומן שיודע לעבוד בכל מצב ותרחיש. גם המצב שבו ניאלץ לבחור את מי להנשים ואת מי – רחוק המהמציאות. במצב הנוכחי גם החולים שמוגדרים כחולים קשים, הם לא חולים מונשמים ומספר המונשמים הוא נמוך מאוד".

"חשוב מאוד לשמור על הבריאות ולהפקיד על ההנחיות", מוסיף ד"ר לבון, "אני יודע שזה לא נעים, אני באופן אישי מסתובב במשך 14 שעות ביום עם מסכה על הפנים וזה מציק ולא נעים אבל זו המציאות ואם האחד לא יהווה דוגמה לשני, כולנו נהיה בסיכון".

אתם פותחים מחלקת קורונה נוספת.

"זה נכון יש צורך במחלקה נוספת משום שמגיעים עוד חולים, אבל כרגע אנחנו לא בתפוסה מלאה אבל זה יכול להגיע לשם. לבית החולים קפלן יש תקן של קצת יותר מ-500 מיטות בכל בית החולים וכשנפתח במחלקה נוספת זה יבוא על חשבון מיטות של מחלקה אחרת והצוותים הרפואיים יהיו אותם צוותים ממחלקות אחרות. זה לא שיש עוד רופאים אחיות או כוח עזר נוסף. אנחנו צריכים להיות אופטימיים חזקים ולהאמין שנצא מהמצב הזה, מקווה שבקרוב".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר