בית החולים קפלן נמצא בין המובילים בישראל במניעת זיהומים

דוח שנתי של היחידה הארצית למניעת זיהומים במשרד הבריאות מצא כי בית החולים ברחובות מוביל בשיראל במניעת זיהומים, בזכות הגיינה אישית וניקיון סביבתי

פורסם בתאריך: 4.6.20 13:01

-->

דוח שנתי של היחידה הארצית למניעת זיהומים במשרד הבריאות שהתפרסם בימים האחרונים, מצא כי המרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, הוא אחד מבתי החולים המובילים בישראל בתחום מניעת הזיהומים. הדוח המפורט מסתמך על נתונים, שמעבירים בתי החולים באופן שוטף, על הימצאותם של חיידקים עמידים לסוגים רבים של אנטיביוטיקה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


מנהלת היחידה למניעת זיהומים בקפלן, ד"ר פנינה צ'ובוטרו ומרכזת תחום מניעת זיהומים, מלי עובד, מסבירות כי התוצאות בבית החולים הן בעקבות פעילות נרחבת של מניעת זיהומים בכלל מחלקות בית החולים. "בשנים האחרונות הופעלה תוכנית מקיפה בבית החולים קפלן להפחתת שיעור הזיהומים הנרכשים, שכללה חינוך והדרכה בקרב הצוותים, תצפיות על תהליכי עבודה, מעקב פעיל אחר זיהומים, שיפור תהליכי ניקוי וחיטוי סביבתי והקמת צוות ייעודי שעבר הכשרה לתהליכי ניקוי וחיטוי חדרי מטופלים", מסרו השתיים.

מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים, פרופ' אורן צמחוני, מוסיף כי כל נתון מספרי, גם אם הוא נמוך, מצריך המשך עמידה עיקשת בהנחיות של כל הצוותים הרפואיים בשילוב כוחות עם היחידה למניעת זיהומים. "השיפור במספר החולים עם חיידקים עמידים תלוי גם בשיפור התשתיות ומתקני האשפוז ובמידת צפיפות החולים במחלקות", אמר.

מנהלת המרכז הרפואי קפלן-הרצפלד, ד"ר שרית אבישי אלינר, אמרה כי היא "גאה בצוותים הרפואיים בבית החולים המקיימים שגרת יום מוקפדת מאוד בנושא מניעת זיהומים, כולל איתור וגילוי מוקדם של נשאי חיידקים אלו, בקרות שוטפות על היגיינת ידיים וניקיון סביבתי. כל זאת, באופן שיטתי ומדוקדק הכולל תגבור הכוחות במידת הצורך על מנת להוריד עוד את מספרי הנדבקים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר