ד"ר ליאון פולס

הרופא שנלחם בחזית הקורונה: "היו אנשי צוות שהגיעו עם תסמונות חרדה"

ד"ר ליאון פולס, מנהל שעת חירום בבית החולים קפלן, מספר על התמודדות הקשה עם גל ההתפרצות, ומבהיר: "מגפה הזו היא לא שפעת, היא הרבה יותר קטלנית"

פורסם בתאריך: 28.5.20 09:37

-->

ד"ר ליאון פולס, מנהל שעת חירום בבית החולים קפלן, עמד בחודשיים האחרונים בחזית המאבק בנגיף הקורונה יחד עם הצוותים הרפואיים. כעת, עם החזרה לשגרה הוא עורך מעין סיכום מהתקופה הכל כך קשה ומתאגרת.

"אני חושב שההתנהלות של צוותי הבריאות הייתה מדהימה", אומר ד"ר פולס, מומחה בתחום שעת חירום וחבר בצוות המוביל במשרד הבריאות. "אין ספק שבתי החולים בישראל הראו שאפשר להתמודד עם תחלואה בעלת פוטנציאל תמותה גבוה בצורה טובה, ובעיניי זו באמת הסיבה שמערכת הבריאות בארץ לא קרסה".

רק זו הסיבה?

"לא רק, אבל אני חושב שהתגובה הראשונית משרד הבריאות הייתה מאוד טובה וחשובה.  ישנה סיבה נוספת, והיא כוללנית וקשורה לגנטיקה, כמו מזג אוויר וחשיפה למזהמים אחרים. אין לי ספק שאנחנו לא יודעים הכל על הנגיף ואין הסבר למה במדינות אחרות יש יותר תחלואה ותמותה, אבל אין לי ספק שהייתה לנו פה תגובה הולמת".

בוא נדבר על ההתחלה, איך התמודדתם עם זה בבית החולים? נגיף שאתם לא יודעים עליו הרבה.

"באמת ניגשנו כולנו למשהו לא מוכר וזה לא היה פשוט, אבל מהר מאוד צוות בית החולים עבר הכשרה והדרכה, היה המון מידע שהועבר בצינורות מידע שונים על מנת שיוכלו להתמודד עם חולי קורונה, החל משלב הקליטה בחדר המיון וגם במחלקת הטיפול הנמרץ.  הייתה רמה גבוהה יחסית של דריכות ומתיחות בתוך הצוותים, אנשים חששו לחיי המשפחות שלהם והעובדה שלא היה לנו הרבה מידע העיבה מאוד".

במה זה התבטא?

"היו אנשי צוות שהגיעו עם תסמונות חרדה וככל שעבר הזמן כולנו צברנו ביטחון, והבנו שרמת המיגון של הצוות כפי שסופק על ידי בית החולים הייתה מעולה. זו הייתה תופעה סבירה הגיונית ורציונלית, שלא הפתיעה ולא הבהילה את השאר. אנשים פחדו מהלא נודע. זה לגמרי לגיטימי".

אז לדעתך לא הייתה היסטריה מוגזמת?

"האמת שיש לי דעה ברורה לגבי זה, המגפה הזו היא לא שפעת, היא לא מתנהגת כמו שפעת והיא הרבה יותר קטלנית. היא מסוכנת לכולם בסופו של דבר, כן, גם לצעירים. ראינו את זה במדינות כמו ספרד, איטליה וארצות הברית והתמותה העודפת הזו לא דומה לעליית התמותה בשפעת. הטענה של אנשי מקצוע שהיא דומה שפעת היא דמגוגית ולחלוטין לא נכונה".

והנה חזרנו לשגרה. לדעתך יהיה גל שני?

"אני לא יודע לומר, ואני לא נכנס עכשיו למצב שבו אכניס אנשים להיסטריה. מה שבטוח שאם זה יקרה אין לי שספק שנבוא ערוכים לזה".

 

תגובות

תגובה אחת
  1. אורח

    היה לנו גם נס גדול שלא התממשו התחזיות הקשות שקרו בחו"ל. תודה לכל צוותי הרפואה ותודה לבורא עולם שעשה לנו נס!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר