ליאור טחנאי וטופז גרוזברד (צילום: אילן ספירא)
ליאור טחנאי וטופז גרוזברד (צילום: אילן ספירא)

ליאור טחנאי, תושב רחובות, הציל את חייה של טופז גרוזברד באמצעות תרומת מח עצם

טופז גרוזברד אובחנה כחולה בלוקמיה ונזקקה להשתלת מח עצם כדי לשרוד. חייה ניצלו בזכות תרומה של ליאור טחנאי, שהצטרף למאגר התורמים הלאומי של "עזר מציון" במהלך גיוסו לצבא. השבוע השניים נפגשו לראשונה: "אם אפשר להציל חיים, אז למה לא לעשות את זה?"

פורסם בתאריך: 3.9.17 13:27

-->

לפני כשנה וחצי אובחנה טופז גרוזברד בת ה-22 כחולה בלוקמיה. כבר בתחילת הטיפולים התברר כי רק תרומת מח עצם תוכל להציל את חייה. בזכות תרומת מח עצם מליאור טחנאי, בן 24 מרחובות שהצטרף למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של "עזר מציון" במהלך גיוסו, חייה ניצלו. השבוע השניים נפגשו לראשונה ב"בית אורנית", מרכז התמיכה והסיוע של "עזר מציון" לחולי סרטן.

גרוזברד, תושבת כוכב יאיר, מספרת כי היא אובחנה כחולה זמן קצר לאחר שחרורה מהצבא. היא עברה שלושה סבבים של טיפולי כימותרפיה לפני שנמצא עבורה תורם מתאים. "עברתי שלושה טיפולי כימותרפיה אגרסיביים שכל אחד מהם נערך כחודש, בהם חוויתי כל תופעת לוואי אפשרית. נערכו חיפושים רבים במאגרי מח עצם הארציים והעולמיים על מנת למצוא לי תורם מתאים. לבסוף נמצא בחור צעיר בערך בגילי שמתאים לתרום לי מח עצם ומוכן לעשות זאת למרות שאיננו מכירים כלל".

טחנאי, תושב רחובות שעבד באבטחה לאחר שחרורו, בעת שהתגלה כמתאים לתרום, לא היסס לשנייה. "זה היה מובן מאליו שאתרום", הוא אומר. "אם אפשר להציל חיים, אז למה לא לעשות את זה?".

בסוף חודש יולי שעבר התבצעה תרומת מח העצם. לאחר התרומה טס טחנאי לניו זילנד. השבוע השניים נפגשו לראשונה, לאחר שבמשך שנה וחצי השניים לא ידעו זה על זהותה של זו. במהלך אותה תקופה הם התכתבו ביניהם באמצעות "עזר מציון", מבלי להזדהות. "אפילו שלחתי אליה מכתב מניו זילנד", הוא מספר.

המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של "עזר מציון" נוסד לפני כ-20 שנה. המאגר כולל כיום 860,453 תורמים פוטנציאליים, שבזכותם בוצעו 2,546 השתלות מצילות חיים.

מנהלת המאגר, ד"ר ברכה זיסר: "זו זכות גדולה עבורנו להיות שותפים להצלת חיי אדם. סיפורם של ליאור וטופז הוא סיפור מרגש ומרתק של הצלת חיים וערבות הדדית, שהוא ערך היסוד של 'עזר מציון'".

ליאור טחנאי וטופז גרוזברד (צילום: אילן ספירא)

ליאור טחנאי וטופז גרוזברד (צילום: אילן ספירא)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר