פרופ׳ רוברט פלור מקבל את המשלוח הראשון של בדיקות קורונה במכון ויצמן
פרופ׳ רוברט פלור מקבל את המשלוח הראשון של בדיקות קורונה במכון ויצמן

מחדל הבדיקות השגויות: במכון ויצמן מטילים את האחריות על משרד הבריאות

דיירי בתי אבות אושפזו לאחר שנמצא כי נדבקו בנגיף קורונה. בעקבות ערנות הצוותים הרפואיים התברר כי הבדיקות שגויות. כעת במכון ויצמן מסבירים מה קרה

פורסם בתאריך: 18.4.20 19:21

-->

במכון ויצמן דוחים את גרסת משרד הבריאות במחדל הבדיקות השגויות, שנערכו בבתי האבות באשדוד ואשקלון.

אתמול (שישי) נעצרו הבדיקות במכון ויצמן, בעקבות טענה כי הבדיקות שנערכו במעבדות המכון לבתי אבות באשדוד ואשקלון נמצאו שגויות. אלא שבמכון ויצמן טוענים היום כי הבדיקות המדוברות בכלל לא נערכו במעבדות המכון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


במהלך השבוע נבדקו דיירים מבית האבות בית הדר באשדוד ובית האבות זהבית באשקלון. לטענת משרד הבריאות הבדיקות הועברו למכון ויצמן, שם נמצאו עשרות דיירי בתי האבות חיוביים לנגיף קורונה. הקשישים אושפזו במחלקות ייעודיות בבתי החולים ברזילי באשקלון ואסותא באשדוד. אלא שהצוות הרפואי בבית החולים ברזילי באשקלון שהתעקש על בדיקה חוזרת במעבדות אחרות, לאחר שאצל הקשישים לא הופיעו תסמינים. ואכן, בבדיקות החוזרות התברר כי הדיירים לא נדבקו כי הבדיקות הראשוניות היו שגויות. גם הבדיקות שנערכו בבית החולים קפלן לשלושת דיירי בית האבות בית הדר נמצאו שליליים בבדיקה חוזרת.

מבית החולים קפלן נמסר: "בהמשך לבדיקה שנערכה על ידנו נמצא כי כל שלושת המטופלים מהמוסד הגריאטרי בית הדר, שאובחנו כחולים בקורונה, נמצאו בבדיקה חוזרת של מעבדת בית החולים – שליליים. המטופלים עברו למחלקה אחרת בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

מדוברות מכון ויצמן למדע נמסר: "29 בדיקות מבית האבות זהבית לא נערכו במכון ויצמן למדע. חמש בדיקות ולא 11 כפי שדווח בטעות, מבית האבות בית הדר שנמצאו במעבדה זו חיוביות, ובבדיקה נוספת נמצאו שליליות, נבחנו ופורשו כחיוביות על ידי משרד הבריאות".

עוד נמסר כי "לנוכח שמועות, פרסומים ותדרוכים של גורמים שונים, אנו מבקשים לעדכן ולחדד את העובדות והממצאים הבאים: מכון ויצמן למדע העמיד לרשות משרד הבריאות מעבדה מתקדמת, שפועלת תחת ניהול של משרד הבריאות, המידע על 29 בדיקות מבית האבות זהבית שנטען כי נבדקו במעבדה זו – שגוי. הבדיקות האלה לא נערכו במכון ויצמן למדע. חמש בדיקות, ולא 11 כפי שדווח בטעות, מבית האבות בית הדר, שנמצאו במעבדה זו חיוביות, ובבדיקה נוספת נמצאו שליליות, נבחנו ופורשו כחיוביות על ידי משרד הבריאות, לפי הקריטריון שמגדיר מקרים גבוליים כ'חיוביים'".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


"הטענה שלפיה מקור התוצאות הגבוליות שפורשו כחיוביות הוא בזיהום במעבדה, נבדקה לעומק על ידינו ועל ידי משרד הבריאות ונמצאה לא נכונה בעליל. לפי דוח בדיקה של משרד הבריאות, מקור אי ההסכמה באותן חמש בדיקות נעוץ בפרשנות התוצאות ולא באיכותן".

מכון ויצמן למדע קורא למשרד הבריאות להמשיך ולפעול יחד, בשותפות אמת ובהגינות, במאבק הלאומי בקורונה, לטובתם ולרווחתם של כל תושבי ישראל. התחמקות מאחריות ו"חיפוש אשמים", מקומם לא יכירם בתחומי המדע והרפואה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר