ד"ר ערן פרס וולרי וולפובסקי בבדיקת עיניים (צילום: דוברות שמיר)
ד"ר ערן פרס וולרי וולפובסקי בבדיקת עיניים (צילום: דוברות שמיר)

ולרי וולפובסקי מרחובות שב לראות בעין ימין אחרי 40 שנה

ויהי אור: 40 שנה אחרי שנפגע בעינו הימנית במהלך משחק ילדים, ולרי וולפובסקי שב לראות בעין אחרי ניתוח שבוצע על ידי ד"ר ערן פרס, מנהל מחלקת העיניים בשמיר אסף הרופא

פורסם בתאריך: 8.3.20 10:27

-->

ולרי וולפובסקי מרחובות היה רק בן 12 כאשר במהלך משחק ילדים בבית ספר נפגעה עינו הימנית, ומאז הוא חדל לראות בעין זו. במשך למעלה מ-40 שנה הנזק לראייתו נחשב כבעל פוטנציאל נמוך מדי לשיקום, עד לשבוע שעבר.

וולפובסקי: "במשך שנים נתקלתי בחפצים ובעוברי אורח ברחוב, מכיוון שכל הצד הימני שלי היה בבחינת שדה ראייה מת. עם השנים הסתגלתי למצב, אך תמיד הייתה בי התקווה שהמצב ישתנה ואשוב לראות טוב יותר".

לפני חצי שנה רופא העיניים של ולרי הציע לו לנסות ולנתח את העין בכל זאת, במטרה להקטין את הסיכון לסיבוכים מאוחרים של קטרקט, גלאוקומה וכאב.

בשבוע שעבר, בגיל 53 וארבעה עשורים אחרי שאיבד את ראייתו, ולרי עבר את ניתוח הקטרקט במרכז הרפואי שמיר, על ידי ד"ר ערן פרס מנהל המחלקה.

ד"ר פרס: "הגיע אליי מטופל שאינו רואה בעין ימין במשך שנים ארוכות, לאחר טראומה מגיל 12. למרות הספק שכינן בלבי והיעדר ציפייה של המטופל לשיפור כלשהו בראייה, הייתי אופטימי שכן בדיקת אולטרסאונד הדגימה שמבנה הרקמות הפנימיות של העין, המוסתרות על ידי הקטרקט, נותרו שמורות. מיד לאחר הניתוח הוא בישר בהפתעה והתרגשות שהמסך שהסתיר את ראייתו הורם. בזכות יוזמה של רופא העיניים בקהילה ואיכויות הטיפול של המחלקה נשבר קבעון מחשבתי שנמשך ארבעה עשורים וחלומו של מטופל לשוב ולראות התגשם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר