עומר שלום במהלך השיקום בהרצפלד (צילום: אופיר לוי)
עומר שלום במהלך השיקום בהרצפלד (צילום: אופיר לוי)

"קמתי על הרגליים בזכותכם": לוחם התותחנים שנפצע בעזה עבר שיקום מציל חיים בהרצפלד

סמל עומר שלום (20), לוחם בתותחנים שנפצע מהתפוצצות פצמ"ר בעזה: "לא האמנתי עד כמה טיפול מקצועי ומדויק יכול להביא לשיפור כזה משמעותי בתפקוד שלי"

פורסם בתאריך: 27.1.20 08:39

-->

לוחם נשאר לוחם, גם בתהליך השיקום: סמל עומר שלום (20), לוחם בתותחנים, נפצע פציעה מורכבת מהתפוצצות פצמ"ר בעזה שפגע בעיקר בגפיים התחתונות ופגיעות קלות בגוף. לאחר שעבר מספר ניתוחים הגיע לתהליך שיקום ארוך עם צוות רפואי רב מערכתי בבית החולים השיקומי הרצפלד בגדרה. היום, לאחר חצי שנה בשיקום, עומר עצמאי לחלוטין, חזר לפעילות פנאי וממשיך במסלול החיים כצעיר בתחילת הדרך.

עומר שלום היה בכוננות במהלך חודש מאי 2019, לאור ההסלמה הביטחונית באזור הדרום ושיגור רקטות בימים שלפני קיום האירוויזיון בישראל. במהלך שמירה, נפל פצמ"ר במרחק של כמה מטרים ממנו ומחייל נוסף. "נשכבנו על הקרקע והרגשתי פגיעות ברגליים ופגיעות קלות בגוף. כמה דקות לא ידעתי מה קורה איתי. זחלתי קדימה להתרחק מהתחמושת. הרגשתי שלקח כמה דקות לפנות אותי, אבל בפועל אחרי בפחות מדקה באו חיילים עם אלונקה לקחת אותי".

עומר עבר סדרת ניתוחים במהלך שלושה חודשים והגיע למרכז שיקום יום בבית החולים השיקומי הרצפלד בגדרה.

"הרופא שלי במשרד הביטחון המליץ לי בחום על הצוות המיומן באשפוז יום שיקומי בהרצפלד ואכן השיקום מדהים ברמה מקצועית גבוהה ביותר", הוא אומר. "כשהגעתי לבית החולים לטיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ואימון בחדר כושר שלוש פעמים בשבוע, לא האמנתי עד כמה טיפול מקצועי ומדויק יכול להביא לשיפור כזה משמעותי בתפקוד שלי. עומד לרשותי צוות רפואי נרחב ומקצועי, החל מד"ר טטיאנה ונדר, מנהלת שיקום יום, לירז טנצר, טל פלג ועומרי הפיזיותרפיסטים, יונית וייס, המרפאה בעיסוק, ונטלי פרקש, הפסיכולוגית. כולם קיבלו אותי בחיוך גדול ובהתלהבות רבה. מהיום הראשון קיבלתי יחס חם והרגשתי סביבה חמה ואוהבת שנתנה תחושה של משפחתיות, דבר שהשפיע רבות על הצלחת הטיפול השיקומי".

עומר שלום במהלך השיקום בהרצפלד (צילום: אופיר לוי)

עומר שלום במהלך השיקום בהרצפלד (צילום: אופיר לוי)

ד"ר טטיאנה ונדר, סגנית מנהלת בית החולים ומנהלת אשפוז יום שיקומי, מומחית בנוירולוגיה, רפואה פיזיקלית ושיקום, אמרה כי הפציעה של עומר הייתה בעיקר בגפיים התחתונות: "עומר עבר מספר ניתוחים מורכבים והגיע לטיפול שיקומי. הצוות המיומן הכין תוכנית טיפול מסודרת עם מטרות ויעדים מדויקים לחיזוק הגוף ולחזרה לשגרת חיים. בתחילת הטיפול הליקוי העיקרי של עומר היה הגבלה בניידות וכאבים. עומר הוא לוחם אמיתי והוא באמת לוחם להגיע למצב של שיקום מלא. היום הוא עצמאי לחלוטין, חוזר לפעילויות הפנאי, עבר מבחן פסיכומטרי וממשיך במסלול חיים מתוכנן".

עומר הודה בחום לכל הצוות הרפואי בהרצפלד וסיכם: "קמתי על הרגליים בזכותכם ואמשיך להוקיר אתכם בכל מקום אפשרי, כי אין ראויים מכם לתודה שלי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר