יעל ענתי במהלך השיפוצים בסטודיו החדש
יעל ענתי במהלך השיפוצים בסטודיו החדש

יעל ענתי, מייסדת שיטת 'מרזות ונהנות': "אני לא קובעת מראש לנשים מה הן יעשו ומה הן יאכלו. אני מעבירה את האחריות אליהן"

יעל ענתי, שהפכה למותג בתחום הדיאטות והכושר, מגלה כמה מסודות השיטה שלה: "אני בונה לאט לאט הרגלים, ולא רק הרגלים פיזיים אלא גם איך לחשוב, איך לדבר לעצמך"

פורסם בתאריך: 1.8.19 08:31

-->

יעל ענתי, מייסדת ובעלים של 'מרזות ונהנות', היא מותג בתחום הדיאטות ואימוני הכושר. ענתי, שמופיעה כיום בתוכניות טלוויזיה והפכה לדמות מוכרת בארץ בכלל וברחובות בפרט, התחילה לפני יותר מעשור כמדריכת חוג בסטודיו. בימים אלו מתאמנות אצלה 600 נשים שיחנכו עמה בקרוב את הסטודיו החדש בפארק המדע, שהוקם בהשקעה של מיליון שקלים. בסטודיו החדש קיר חלונות ענק, סטייל לופט במנהטן, שטיח גדול בכניסה שעליו כתוב "ברוכה הבאה לחיים החדשים שלך", ושלל אלמנטים עיצוביים נוספים שיעשו לכן חשק לרזות וליהנות תוך כדי התהליך.

פגשנו את יעל ואת אחת המתאמנות שלה, דורין פרנסיס – מומחית לבניית מותג במקצועה, בכדי להבין מה הסוד ומה יש בתוכנית האימונים של יעל שמושך אליה מאות נשים וגורם להן להשיר את הקילוגרמים.

ענתי, דקיקה ושרירית עם אחוזי שומן אפסיים, נשואה ואמא ל-3, חיה עם משפחתה ברחובות. לדבריה, הרקע המשפחתי שלה הוא הגורם להצלחתה בתחום הדיאטה והכושר: "גדלתי במשפחה מאוד שמנה ובגיל מאוד מוקדם החלטתי שאני לא אחיה ככה, לא אתנהל ככה ולא איראה ככה. אני זוכרת את עצמי בגיל 12 נשקלת בחדר עם חברה אחרי שלא אכלנו יומיים. עלינו למשקל, ראינו שרזינו ואכלנו הר של גלידה בשביל לפצות. מאותו רגע אמרתי לעצמי שהקטע הזה לא יקרה יותר. רכבת ההרים הלא בריאה הזאת תיפסק מרגע זה, וכך היה".

יעל ענתי במהלך השיפוצים בסטודיו החדש (צילום: רמון, צלם סת"ם)

יעל ענתי במהלך השיפוצים בסטודיו החדש (צילום: רמון, צלם סת"ם)

 

המשקל זה משהו שהעסיק גם את בני משפחתך?

"להורים שלי היה רע עם בעיית ההשמנה שלהם. הם כל הזמן עשו דיאטות, ירדו ועלו במשקל, כמו אקורדיון, אבל מה שהיה הכי גרוע וגרם לי להגיע להחלטה לחיות אחרת זה לא איך שהם נראו ולא האסתטיקה, אלא הבריאות. ההורים שלי הזיקו לבריאות שלהם. אני עושה תיקון ואבא שלי כל הזמן אומר לי שמזל שהוא היה שמן, אחרת לא הייתי יעל ענתי".

היום את אמא בעצמך. זה משהו שלקחת איתך כהורה?

"בתור ילדה ראיתי שלאמא שלי לא טוב עם עצמה, ואז גם לי לא היה טוב עם עצמי כי הזדהיתי איתה ובראש שלי הייתי שמנה. ככה הבנתי מה המשמעות של להיות אמא. הרי כולנו בני אדם ולכולנו יש ימים רעים וימים טובים. יש ימים שאני קמה בבוקר ומרגישה מדהים ויש ימים שאני קמה בבוקר פחות מרוצה מעצמי, בלי קשר למשקל, זה תלוי בכל מיני גורמים, אבל כשאני מסתכלת במראה ליד הבת שלי, בחיים לא ייצא לי מהפה שאני לא מרוצה מעצמי. אני דואגת שיהיה לה מודל להזדהות שיגרום לה להרגיש טוב עם עצמה והיא עפה על עצמה. ככה זה צריך להיות".

את אותה הגישה את נוקטת עם המתאמנות שלך?

"יש לי כלפיהן את אותה הגישה ולכן אני תמיד אומרת ללקוחות שלי שהן מלכות. אני מחלקת כתרים כי זה מחלחל. כל אחת צריכה לדעת שהיא עושה הכי טוב שהיא יכולה למען עצמה ושהיא צריכה להיות גאה בעצמה. המתאמנות שלי הן אהבת חיי, האור של חיי".

דורין פרנסיס, שמתאמנת כאמור אצל יעל, היא אמא ל-4 ואשת קריירה מצליחה. היא מספרת מנקודת מבטה על היחס שיעל נותנת ללקוחותיה: "יעל מאמינה בכל אחת ולא מוותרת על אף אחת. היא החליטה שהיא נותנת את הכל ושהיא תעשה את הכל בשביל מי שמגיעה אליה. היא עובדת 24/7, זמינה עבור המרזות המתאמנות באופן טוטלי ורואה את ההתקדמות שלהן כאתגר אישי.

"המון נשים בגילאי 30-50, וגם אני ביניהן, נותנות מעצמנו לבעל, לילדים, לעבודה או להורים שצריך לטפל בהם. יוצא שאין לך הרבה זמן להעניק לעצמך. כשאת באה לסטודיו של יעל את יודעת שאת מעניקה 200 אחוז לעצמך ולכן ההצלחה הגדולה של יעל היא עם נשים משכילות, עובדות, שחלק גדול מהן בנות זוג ואימהות. אצל יעל הן מוצאות את המקום שבו הן יכולות לקבל בחזרה. היא באמת נותנת לכל אחת להרגיש מלכה וכל מי שמגיעה מקבלת פירגון. אני הייתי בתוכניות אימונים אחרות, כולל באימונים פרטיים, וכאן נשארתי כי בכל פעם שנכנסתי לפה קיבלתי עידוד ותמיכה לא רק מיעל, אלא מכל המתאמנות שנמצאות שם. כולן מחייכות ולא נותנות לך ליפול".

דורין פרנסיס ובעלה חנוך

דורין פרנסיס ובעלה חנוך

 

קורס של 'מרזות ונהנות' נפתח כל חודשיים, ובמסגרתו קבוצה של 20 עד 30 נשים נפגשות מדי שבוע למשך חודשיים. כל אחת מהן יכולה לתת דיווח יומי ולקבל תגובה אישית מיעל, ויש קבוצת וואטסאפ שפעילה מסביב לשעון ובה תרגילים, משימות, השראות, מתכונים ושיתופים אישיים. במקביל אפשר להשתתף בכל אימוני הסטודיו, ביניהם פילאטיס, קיקבוקס, היט, TRX, יוגה ועוד. מי שסיימה את תוכנית 'מרזות ונהנות' יכולה להצטרף לתוכנית 'מחוזקות' השנתית, שכוללת מפגש אחת לחודש.

יעל, מעבר לאווירה הטובה ולזמינות למתאמנות, מה מיוחד בשיטה שלך לעומת שיטות אחרות?

"מה שמיוחד הוא שזו לא דיאטה. אני לא קובעת מראש לנשים מה הן יעשו ומה הן יאכלו. אני מעבירה את האחריות אליהן ולא לתפריט מוכן ולא לדיאטן. יש שיטה שתגיד אצלי אוכלים 100 קלוריות. שיטה אחרת תגיד אצלי לא אוכלים סוכר. אני מלמדת את הנשים לבחור בעצמן, לשכוח מדיאטות ולהקשיב לגוף שלהן. במפגש הראשון אני אומרת להן: 'מי שרוצה תפריט תקבל את הכסף שלה בחזרה'. כל מה שאני עושה במפגש הראשון הוא להסביר שאין יותר דיאטות, לא סופרים קלוריות, לא נשקלים. במקום זה אני בונה לאט לאט הרגלים, ולא רק הרגלים פיזיים אלא גם איך לחשוב, איך לדבר לעצמך".

דורין מוסיפה הסבר משלה למה שמייחד את השיטה של יעל: "זו לא דיאטה או תפריט. יעל מדייקת ומשפרת אותך לפי הבחירות שלך. נניח אכלתי שני חזות עוף, פירה ואפונה. יעל יכולה להגיד לי 'אני מציעה לך לבדוק האם את שבעה אחרי חזה עוף אחד', ואז היא מרימה לך אתגר. למחרת את מספרת לה מה היה והיא שוב מאתגרת אותך. ככה את לומדת מה נכון לך.

"חלק ממה שקורס הדגל 'מרזות ונהנות' כולל, הוא שבמשך חודשיים כל יום בלילה את כותבת ליעל מה אכלת ולמחרת ב-6 בבוקר מחכה לך הודעה אישית ממנה שמתייחסת למה שאכלת. זו הודעה שתמיד תהיה חיובית, תעודד אותך ותתייחס למה שכן הצלחת לעשות. ההודעה הפרטית היא מה שעשה אצלי את השינוי, כי בסופו של יום הקשר האנושי הוא מעל לכל. כמה שיש טכנולוגיות ומדיה, אנו מחפשים קשר. זה שהיא חזרה אלי והתייחסה אלי בווטסאפ באופן פרטי זה מה שגרם לי להצליח דווקא איתה, לפצח את הקוד".

מסיבת הבריכה השנתית של הסטודיו (צילום: פזית גואטה)

מסיבת הבריכה השנתית של הסטודיו (צילום: פזית גואטה)

 

יעל, אם היית צריכה להצביע על הרגל חשיבה אחד שהכי עוזר לשמור על דיאטה ועל אורח חיים בריא, על מה היית ממליצה?

"שגם אם היה לי רגע או חודש פחות טוב, אז אני קמה מהרגע הזה ועושה את ההכי טוב שאני יכולה. אל תגידי לעצמך 'כבר הרסתי הכל', כי הרי את יכולה לבחור כל פעם מחדש. תהיי שלמה עם הבחירות שלך לטוב ולרע, לא לשבור את הכלים".

כמו שהגישה ב'מרזות ונהנות' היא לא לעשות דיאטה, כך גם במפגש הקבוצתי יעל מדברת על כל מעגלי החיים: "יש אצלי נשים שרזו 30 ו-40 קילו, אבל השינויים שהכי מרגשים אותי קורים בחיים האישיים של הנשים, ביחס שלהן לעצמן, ביחסים שלהן עם הילדים ובקריירה".

דורין: "נשים עושות שינויים בעוד מעגלים בחיים. בקבוצה שלי יש מישהי שהחליפה עבודה, מישהי שמצאה זוגיות והכי מרגש – מישהי שהיה לה קשה להיכנס להריון והצליחה. כולן מייחסות את השינוי למה שהן חוו בתוכנית. יעל מזהה מרכזי רעב. יש נשים שאוכלות משעמום או מתסכול, יש נשים שלא מרגישות משמעותיות אז הן אוכלות בשביל להרגיש בעשייה. יש נשים כועסות או כאלה שחוו אובדן, והן אוכלות בשביל להסיח את דעתן מהכאב".

יעל, לפי התיאורים כאן נשים נפתחות אליך ומשתפות אותך גם בחייהן האישיים. את מגדירה את עצמך כסוג של מטפלת?

"אני לא מתיימרת לקרוא לעצמי מטפלת ואני גם מציגה את עצמי בלי תארים והגדרות. אני עובדת עם נשים על כל החלקים בחיים שלהן. כל אחת צריכה שיקשיבו לה בלי לבקר, גם אני. כולנו רגילים ששופטים ומבקרים אותנו, בעיקר בתחום הזה של הדיאטות".

את כיום מאוד רזה. מה אכלת היום אם אפשר לשאול?

"בבוקר, בדרך לסטודיו, היה הספתח של תמר ואספרסו. חזרתי מהסטודיו הביתה ואכלתי חביתה וסלט. לארוחת צהריים אכלתי מעוגת יום ההולדת של הבן שלי, כי החלטתי שהיום במקום ארוחת צהריים אני אוכל מהעוגה שלו וזה בסדר. אחר כך אוכל ארוחת ערב".

יעל ענתי במהלך השיפוצים בסטודיו החדש (צילום: רמון, צלם סת"ם)

יעל ענתי במהלך השיפוצים בסטודיו החדש (צילום: רמון, צלם סת"ם)

 

נשים שמגיעות אלייך רוצות להיות "רזות ויפות"?

"מי מסופקת מלהיות רזה ויפה וגם מה זה בכלל רזה ויפה? כל אחד נותן תארים לפי ראות עיניו. אחד יחשוב שאני מקל, או שרירית מדי, אחר יחשוב שאני שמנה, וזה לא מה שחשוב. כולנו רוצות את אותו הדבר: להרגיש טוב יותר ולהיות יותר קלילות ואנרגטיות. זה משפיע על כל מעגלי החיים שלנו. אם לאחרות יהיה טוב, גם לי יהיה טוב יותר ובעולם יהיה טוב יותר. זה מעגל החיים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר