האחיות בלה קוסנקו ואתי מזרחי
האחיות בלה קוסנקו ואתי מזרחי

תושב רחובות לקה בהתקף לב במרפאה – האחיות של 'מכבי' הצילו את חייו‎

תושייתן ומקצועיותן של שתי אחיות מרפאת מכבי ברחובות, הצילו את חייו של מטופל שלקה בהתקף לב במרפאה. "הוא גלגל עיניים, איבד הכרה והחל לחרחר בחדר כאשר אשתו שם"

פורסם בתאריך: 11.6.19 07:24

-->

תושייה ופעולה מהירה ומקצועית של האחיות בלה קוסנקו ואתי מזרחי ממרפאת מכבי ברחובות, הצילו את חייו של מטופל שלקה בהתקף לב במרפאה.

בשבוע שעבר הגיע מטופל למרפאת מכבי ברחובות. זאת לאחר שסבל מאי נוחות בחזה במשך מספר ימים. הרופאה הכניסה את המטופל לחדר האחיות על מנת לבצע בדיקת אק"ג. האחיות בלה קוסנקו ואתי מזרחי ביצעו בדיקת אק"ג שנשלחה לפיענוח מיידי לבקשת רופאת המרפאה ד"ר סולה סימה.

לאחר הבדיקה, כשהכל היה נראה תקין והמטופל חיכה לתוצאות בסבלנות, החלה לפתע הדרמה הגדולה. "אחרי פחות מדקה מרגע שליחת הבדיקה, הקרדיולוג המפענח מאסותא התקשר לאתי ואמר לה שהבדיקות לא נראות טוב וישנו חשש לאוטם בשריר הלב. לכן יש צורך להזמין פינוי דחוף לבית החולים", מספרת האחות בלה קוסנקו. צמד האחיות פעלו במהירות, החדירו עירוי והחלו בתרגולת במצבים כאלה. "באותה שניה הוא גלגל עיניים, איבד הכרה והחל לחרחר בחדר כאשר אשתו שם", ממשיכה קוסנקו.

האחות לא נבהלה והחלה בעיסויים ובמקביל הוכן גם מכשיר הדפיברלטור וחובר אליו. "נתנו את השוק הראשון וחיכינו לתגובה. זה רגע מותח מאד. כעבור שנייה המבוטח התחיל להתעורר ולחזור לעצמו. אז ממתח זה עבר להתרגשות גדולה".

כשהגיע האמבולנס פונה המטופל לחדר צנתורים בבית החולים, אלא שמבחינת האחיות הטיפול לא הסתיים. למחרת המקרה התקשרה קוסנקו לדרוש בשלומו של המטופל ודווח לה כי הוא עבר צנתור וחש בטוב. שלושה ימים מאוחר יותר היא התקשרה שוב לוודא שהכל מתקדם כשורה בהליך ההחלמה: "הוא אמר לי תודה רבה, הדרכתי אותו גם מה לעשות כשייצא מבית החולים כך שהוא יודע בדיוק מה השלב הבא בטיפול. כמובן שעדכנתי מייד את ד"ר סולה, רופאת המשפחה שלו", סיכמה האחות קוסנקו.

בלה ואתי, שתיהן תושבות רחובות ועובדות במכבי כבר מספר שנים. מנהלת הסיעוד במרחב רחובות במחוז דרום של מכבי, רינת ליבוביץ, אמרה: "האחיות פעלו מייד בתושייה ובקור רוח. אלה הרגעים שההכשרה הארוכה והתרגולים הרבים באים לידי ביטוי. הן פעלו בדיוק על פי הפרוטוקול ועם הרבה נחישות וזה הוכיח את עצמו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר