אברהם גרייבר וג'קי בנדוב, מטופל סיעודי של על"ה לצד המטפל שלו (צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)
אברהם גרייבר וג'קי בנדוב, מטופל סיעודי של על"ה לצד המטפל שלו (צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)

"אנו נמצאים בעל"ה למענם של המטופלים הסיעודיים של רחובות ורואים בעבודתנו שליחות אמיתית"

זכאים לגמלת סיעוד? מחפשים עובדת זרה? לא יודעים למי לפנות? בעמותת על"ה ברחובות מחכה לכם צוות מקצועי ומנוסה המתמחה יותר מ-30 שנה בטיפול באדם המבוגר

פורסם בתאריך: 28.5.19 08:08

-->

בשנים האחרונות חלה עלייה מתמדת בתוחלת החיים. העלייה באורך החיים לא תמיד מלווה בעלייה באיכות החיים, וקשישים רבים חיים היום תקופות ממושכות עם מחלות כרוניות. בד בבד ישנם מבוגרים אשר בשלבי גיל כאלו ואחרים חווים ירידה בכושר התפקודי ולעיתים ירידה זאת מלווה בירידה קוגניטיבית. מצב זה מביא את האדם המבוגר להזדקק לטיפול אישי והשגחה אשר יסייעו לו, בהתאם למצבו ולמגבלותיו, בביצוע פעולות יומיומיות שונות בהתאם למצבו התפקודי.

בעל"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות, מעניקים שירותי סיעוד כבר למעלה מ-30 שנה, עוד טרם הוצאת חוק הסיעוד אל הפועל ברמה הארצית, שכן על"ה נבחרה להיות בפיילוט הראשון ליישום חוק הסיעוד. יתרונותיה של על"ה כנותנת שירותי סיעוד הינם רבים ועולים בכל קנה מידה על נותני שירותי סיעוד אחרים.

לעיתים, כשבאים לבחון או לבדוק את נותן השירות, קשה לעמוד את ההבדלים בעין שאינה מקצועית. מטרתן של חברות סיעוד לעשות רווח כספי, ואילו כספי הרווחים מחולקים לבעלי הדיבידנדים בחברה. זאת בשונה מעמותת על"ה שדואגות בכספים אלו לספק שירותים נלווים ומשלימים בחינם או בשירותים מסובסדים למבוגרים המקבלים את השירות. על"ה למעשה משיבה את הרווחים לפעילויות ושירותים נוספים עבור המבוגר הנזקק לשירותי סיעוד בעיר רחובות, בה פועלת העמותה.

אברהמס לאיס ותמר יגר, מטופל סיעודי של על"ה לצד המטפלת שלו (צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)

 

כך למשל, על"ה הקימה את מוקד "אוזן קשבת" בו מתנדבים מתקשרים למבוגרים אחרים ב-14 שפות שונות, מתעניינים בשלומם ובנוסף מתקיימים מפגשים בין המטלפנים למטולפנים בבית על"ה. כמו כן העמותה מפעילה מועדון שישי" הפועל בימי שישי, בו העמותה דואגת להסעות הלוך ושוב מביתם של המטופלים למועדון ובחזרה, במטרה להפיג את תחושת הבדידות הרווחת בקרב בני הגיל השלישי.

בין שלל הפעילויות והתוכניות המתקיימות בבית על"ה, פועלגם  מרכז יום בעיר שאליו ניתן להגיע בהסעות, לקבל ארוחת בוקר וארוחת צהריים ולהשתלב בשלל חוגים מעניינים, לצד פעילויות במוזיקה, אמנות ועוד. זאת ועוד: פרויקט "קהילה תומכת" מזכה את החברים בו בלחצן מצוקה וטיפול רפואי 24 שעות ביממה, ואב בית שמגיע לעשות תיקונים קלים בבית, להתקין אביזרי עזר ואף להביא תרופות לאלו המתקשים לצאת מביתם.

סילביה כץ ומיטה סלפוי מטופלת סיעודית של על"ה לצד המטפלת שלה (צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)

 

ענת שפירא, מנהלת שירותי הסיעוד וטיפולי בית בעל"ה: "אנו בעל"ה מעסיקים צוות מקצועי הכולל רופאה פסיכיאטרית אחות ועובדת סוציאלית, בעוד שהתקן מאפשר לנותן השירות להעסיק מלבד לעובדת סוציאלית או רופאה או אחות. אף על פי שמדובר בעלות שהיא יקרה יותר עבור העמותה, חשוב לנו להעסיק את שלושת הגורמים הללו יחדיו היות וכך אנו מקבלים ראייה הוליסטית משלימה עבור מקבלי שירות הסיעוד של העמותה, בכדי לספק הן שירות טוב יותר והן לקבל ראייה רחבה יותר באשר למצב הרפואי והתפקודי של המטופלים באופן הנכון ביותר והמותאם עבורם".

עוד מוסיפה שפירא: ""כשמדובר בהשמה של עובד זר, אנו יושבים עם המשפחות של הקשישים על מנת להעניק פרופיל מטפל נכון ודרוש לקשיש. אנו מוודאים את הרקע של העובדים הזרים אל מול תאגידי העובדים הזרים וזאת בכדי לבצע התאמה מלאה עד כמה שניתן ולהימנע מהחלפות עובדים וכלה בהגעה למקרים קשים יותר.

"אנו בעל"ה דואגים להעביר למטפלים ולמטפלות, הן הישראלים והן הזרים, הכשרות מקצועיות נוספות מעבר למה שנדרש מאתנו בהסכם עם המוסד לביטוח לאומי, זאת על מנת לתת להם כלים להתמודדות יומיומית טובה ונכונה יותר עם הקשישים. ותק המטפלים אצלנו בעל"ה הינו גבוה, לצד איכות ורמת מטפלים גבוהה. אנו דואגים לספק מענה קולי אנושי 24 שעות ביממה, המאפשר את חזרת העובד במקרה הצורך או בשעת חירום גם מעבר לשעות העבודה. אנו נמצאים כאן בעמותה בשבילם ולמענם של המטופלים הסיעודיים של העיר במסירות רבה ועם אהבה מאוד גדולה ורואים בעבודתנו שליחות אמיתית".

אברהם גרייבר וג'קי בנדוב (צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)

אברהם גרייבר וג'קי בנדוב, מטופל סיעודי של על"ה לצד המטפל שלו (צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר