תלמידי ליצנות קהילתית בקפלן‎ (צילום: כפר הנוער עיינות)
תלמידי ליצנות קהילתית בקפלן‎ (צילום: כפר הנוער עיינות)

תלמידי כפר הנוער עיינות – ליצנים קהילתיים צעירים במחלקת הילדים בקפלן

בוגרי חוג ליצנות קהילתית בכפר הנוער עיינות יצאו לשמח ילדים וילדות במחלקת הילדים בבית החולים קפלן. אחת התלמידות: "לא דמיינו שבמציאות החוויה הזו יכולה להיות כל כך עוצמתית"

פורסם בתאריך: 11.2.19 08:09

-->

השבוע זכו בוגרי חוג ליצנות קהילתית בכפר הנוער עיינות לצאת ולשמח ילדים וילדות במחלקת הילדים בבית החולים קפלן, והאושר היה כפול ומכופל – גם לילדי המחלקה וגם לתלמידי הכפר שלא ידעו שסיום קורס יכול להיות כל כך מרגש.

מרבית החוגים שילדים ובני נוער נרשמים אליהם נועדו בסופו של דבר להעצים או להכשיר את הילדים עצמם באותו התחום. חוג ליצנות קהילתית שלומדים תלמידי כפר הנוער עיינות בהובלתו של בועז פינקוביץ עושה הרבה מעבר לכך ומכשיר את בני הנוער לצאת ולהתנדב בתור ליצנים. ההשראה לקורס זה הגיעה מליצנות רפואית שמראה כי בעזרת דמיו מודרך והומור ניתן לסייע לצאת ממצבים של טראומה וכאב.

במהלך מספר חודשים הנוער לומד את עיקרי הליצנות המודרנית, אלתור, קומדיה וכדומה, ומצד שני קריאת שפת גוף, הקשבה ורגישות.

"בסיום הקורס היה ברור שכל הידע הזה לא יישאר בין כותלי הכפר", משתף פינקוביץ. "השבוע יצאנו להתנדב בבית החולים קפלן, במחלקה פנימית ילדים. הקבוצה שלנו, שמורכבת מנערות משכבות ט' ו-י' הגיעה לבית החולים כשהן מחופשות לליצניות. הן יצרו קשר אישי עם מגוון רחב של ילדים והורי המאושפזים והכניסו אופטימיות רבה וצחוק רב למחלקה".

תלמידי ליצנות קהילתית בקפלן‎ (צילום: כפר הנוער עיינות)

תלמידי ליצנות קהילתית בקפלן‎ (צילום: כפר הנוער עיינות)

הנוכחים מספרים כי הנערות גילו המון רגישות והצליחו לרגש ולהעלות חיוך על פני כל מי שפגשו. רחלי פרץ, פרויקטורית תחום ההתנדבות בכפר הנוער עיינות: "כמי שעובדת עם נוער מתנדב כל הזמן, מה שהרשים אותי במיוחד היה לראות איך הנערות כלל לא חששו מהחולי והתרכזו במטרה אחת – לשמח את הילדים ומשפחותיהם".

גם הנערות עצמן הרגישו שהפעילות תרמה להן לא פחות מאשר לילדי המחלקה. דליה עמר מכיתה י' מספרת: "היה לנו ממש כיף. לא דמיינו שבמציאות החוויה הזו יכולה להיות כל כך עוצמתית. התחברנו לילדים והתרגשנו לשמח אותם וללא ספק נחזור למחלקה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר