דוקטור יוסי פיכמן (צילום: מכבי שירותי בריאות)
דוקטור יוסי פיכמן (צילום: מכבי שירותי בריאות)

הכירו את הרופא הרחובותי שהעניק חיים חדשים לילדים באתיופיה

ד"ר יוסי פיכמן, מיקרו-כירורג ממכבי שירותי בריאות ברחובות, סגר את הקליניקה, נשק לאשה ולילדים ויצא למסע להצלת חייהם של ילדים הסובלים מעיוותים קשים עקב מחלת הנומה באתיופיה. לאחרונה הוא חזר עם תובנות מעניינות על הרפואה ועל החיים עצמם

פורסם בתאריך: 12.12.18 08:25

-->

הכירו את הרופא הרחובותי שזכה להעניק חיים חדשים לילדים מאתיופיה: ד"ר יוסי פיכמן, מיקרו-כירורג ממכבי שירותי בריאות, שנבחר להצטרף למשלחת עמותת הצדקה הבריטית  Facing Africa. מטרת המשלחת היא לשקם ולשחזר לחולים רבים את פניהם, ויהיו שיאמרו גם את זהותם.

כאילו לא די במחלות הקיימות באפריקה, לפני מספר שנים פרצה ביבשת מחלה אכזרית ביותר בשם נומה. המחלה היא מחלת ילדים הפוגעת בעיקר במדינות עניות באפריקה ובאזורים מסוימים באסיה, ומתפרצת אצל ילדים בגילאי שנתיים עד שש הנמצאים בתנאי היגיינה ירודים וסובלים מתת תזונה. בשל היחלשות קיצונית של המערכת החיסונית שלהם, הם סובלים מגידולים בחלל הפנים ובצוואר. המחלה מתחילה לרוב כזיהום חניכיים, שללא טיפול אנטיביוטי מתפשט בפנים ובצוואר תוך זמן קצר וגורם לנמק נרחב ברקמות הפנים. המחלה גובה כ-90 אחוזי תמותה. הילדים שמצליחים לשרוד אותה נותרים עם עיוותים קשים מאוד בפנים ועם חללים שלמים ש"נאכלים", כמו האף הלחיים והסנטר. בנוסף, הם סובלים מנידוי חברתי ויחס עוין מצד החברה.

ההערכות הן כי יש כחצי מיליון חולים במחלה, ומדי שנה מצטרפים כ-140 אלף מקרים חדשים. הכמויות הן עצומות וד"ר פיכמן וחבריו לא יכולים היו להציל את כולם. מבין רשימה של 50 חולים, רק 35 נותחו. ההרגשה היא לא פשוטה וד"ר פיכמן מספר כי הוא הרגיש כמי שחורץ גורלות – רק אלו עם סיכויי ההצלחה הגבוהים נותחו, ויש כאלו כי הרופאים יודעים מראש כי לא ישרדו את הניתוח.

"לבוא לפה זה בעצם מזקק את המהות של להיות רופא" הוא מספר. "אתה מגיע בלי שום ציפייה לתמורה, בלי כלום, ואתה בוחר לתת את כל כולך ולהשאיר פה חותם שלעולם נשאר אחר כך. זו סוג של מורשת מבחינתי. אני מאוד ממליץ לרופאים ישראלים לבוא לפה. זה נותן פרספקטיבה אחרת על המקצוע ועל החיים בכלל. ד"ר חיים אשכנזי, אחד המנטורים שלי בתחום הרפואה, אמר לי פעם משפט שהולך איתי עד היום לכל מקום: 'הדבר היחיד שלא יכולים לקחת ממך זה מה שאתה נותן'. אני מרגיש שהעולם נתן לי המון ויש לי הרבה מזל ואני רוצה להחזיר בחזרה. בנגיעה אחת בבנאדם כזה אתה מסוגל לשנות לו חיים שלמים, במיוחד כשמדובר בילדים".

דוקטור יוסי פיכמן (צילום: מכבי שירותי בריאות)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר