ד"ר קוניאבסקי והמטופלת מריה לוקיאנצ'נקו (צילום: אופיר לוי, בית החולים קפלן)
ד"ר קוניאבסקי והמטופלת מריה לוקיאנצ'נקו (צילום: אופיר לוי, בית החולים קפלן)

בית החולים קפלן מציג גישה ניתוחית חדשנית לכריתת בלוטת התריס

גישה חדשנית בישראל לכריתת בלוטת התריס ללא חתך בצוואר החלה להתבצע במרכז הרפואי קפלן. מדובר בפעולה פשוטה יחסית המאפשרת למטופל לחזור לשגרה בצורה מהירה ובטוחה ללא צלקת רוחבית בצוואר

פורסם בתאריך: 29.4.18 12:00

-->

גישה חדשנית בישראל לכריתת בלוטת התריס ללא חתך בצוואר החלה להתבצע במרכז הרפואי קפלן. כריתת בלוטת התריס הנה פעולה ניתוחית נפוצה בשל גידולים שפירים או ממאירים של הבלוטה, או בפעילות יתר הורמונלית ומטבולית שמתבצעת לרוב כאשר נכשל טיפול תרופתי שמרני, או כאשר הגידול ממאיר. במרכז הרפואי קפלן החלו לאחרונה לבצע את הניתוח בדרך מיוחדת על ידי ד"ר גנאדי קוניאבסקי, מומחה לכירורגיה כללית, בגישה אנדוסקופית דרך מבוא הפה במקום דרך חתך בצוואר. מדובר בפעולה פשוטה יחסית המאפשרת למטופל לחזור לשגרה בצורה מהירה ובטוחה ללא צלקת רוחבית בצוואר.

מריה לוקיאנצ'נקו (44, רמת גן), היא המנותחת הראשונה בקפלן בשיטה חדשנית זו. היא מטפלת בקשישים בעיסוקה והגיעה אל ד"ר קוניאבסקי עם בלוטת תריס בולטת של 6 ס"מ ורגישות לא נעימה. "נדרשתי להסיר את בלוטת התריס וחשבתי שהדרך היחידה היא חתך לאורך הצוואר, עד שאנדוקרינולוגית שלי, ד"ר ספיר, הפנתה אותי לד"ר קוניאבסקי. הוא הציע לי גישה חדשנית בישראל של הוצאת הבלוטה דרך הפה ללא חתך. כמובן ששמחתי על הפתרון הזה והיום אני מרגישה מעולה ואין לי חתך מהניתוח", היא מסבירה.

ד"ר קוניאבסקי והמטופלת מריה לוקיאנצ'נקו (צילום: אופיר לוי, בית החולים קפלן)

ד"ר קוניאבסקי והמטופלת מריה לוקיאנצ'נקו (צילום: אופיר לוי, בית החולים קפלן)

ד"ר קוניאבסקי, שמבצע את הפרוצדורה המתקדמת בליווי רפואי של פרופ' דורון הלפרין, מנהל מחלקת אף אוזן וגרון, וד"ר דורון שינדל, מנהל היחידה לניתוחי ראש צוואר, מסביר כי נחשף לניתוח מתקדם ואפקטיבי זה במהלך כנס כירורגים אנדוקריניים בארצות הברית, שם התרשם מהפשטות והתוצאות המדהימות של הניתוח החדשני. הוא נסע למספר שבועות לקבל הכשרה אצל ד"ר אנגקיון אניאון, מומחה בעל שם עולמי בתחום.

"במהלך הניתוח שמבוצע בהרדמה כללית יוצרים הרופאים חלל מלאכותי בצוואר ובסיוע מכשירים אנדוסקופיים מפרידים את הבלוטה מרקמות ומבנים מסביב, כורתים אותה ושולפים בעדינות דרך חתך מבוא הפה", הוא מתאר. "היתרונות הנם רבים ומשמעותיים: פחות כאבים לאחר הניתוח, המטופל מרגיש נהדר לאחר שמתאושש מההרדמה, הגישה האנדוסקופית מאפשרת ראיה מעולה של הבלוטה, ויתרון אסתטי חיצוני חשוב – לא נשארת צלקת בצוואר. אני שומע הרבה מטופלים שזהו החשש שלהם לאחר ביצוע הניתוח בגישה הרגילה של צלקת רוחבית של כמה ס"מ שנשארת לאורך זמן, וכאן אין חתך בעור".

הניתוח, שאורכו יכול להגיע לארבע עד חמש שעות, החל להתבצע באופן שוטף במחלקה הכירורגית תחת קריטריונים מסוימים המאפשרים אותו, ביניהם: קשרים קטנים יחסית והיעדר ממאירות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר