יובל שינדלר במהלך השיקום האורתופדי בהרצפלד (צילום: אפרת שררה)
יובל שינדלר במהלך השיקום האורתופדי בהרצפלד (צילום: אפרת שררה)

רגליהם של שוטר וחיילת קרבית ניצלו בהרצפלד

שוטר וחיילת קרבית שנפצעו בתאונת דרכים טופלו ביחידה לשיקום יום בהרצפלד ונעמדו על הרגליים

פורסם בתאריך: 27.3.18 11:59

-->

אלינה ז'ולקובסקי (21, גדרה), חיילת קרבית במשמר הגבול, ויובל שינדלר (58, מושב עשרת), מתנדב במשטרת התנועה בבית דגן, שניהם אנשי כוחות הביטחון, נפגשו במהלך השנה האחרונה מדי שבוע ביחידת שיקום יום בהרצפלד, בניהולה של ד"ר טטיאנה ונדר, כחלק משיקום ממושך לאחר שעברו, כל אחד בנפרד, תאונות דרכים לא פשוטות במהלך הפעילות המבצעית. הטיפול השיקומי התבסס על תכנית שיקום רחבה הכוללת רופאים, אחיות, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, קלינאית תקשורת, דיאטנית, פסיכולוגית שיקומית ועובדת סוציאלית. בזכות טיפול מולטי-דיסציפלינרי המבוסס על עדכון הדדי של כל אחד מחברי הצוות, קביעת יעדים וקבלת החלטות במשותף בישיבות צוות סדירות, הצליחו אלינה ויובל לקום מחדש על רגליהם.

אלינה ז'ולקובסקי החלה את דרכה בהתנדבות במגן דוד אדום בתיכון והתגייסה לשירות קרבי במשמר הגבול , כולל השתתפות בפעולות מורכבות. "במהלך אחת הפעולות רכב משוריין עלה על כף רגלי והרגשתי כאבי תופת", היא מתארת. "עליתי לבמה עם קביים לקבל אות הצטיינות ממפקד אוגדת איו"ש. עברתי שישה ניתוחים כולל השתלת עור בשוק רגל שמאל לקיבוע כף הרגל וחזרתי הביתה בלי יכולת לצאת מהמיטה. נעזרתי בקב והתהלכתי רק למרחקים קצרים".

בשלב זה היא החלה לעבור טיפול שיקומי רחב היקף בבית החולים הרצפלד בגדרה, שכלל מאמץ של הצוות הרפואי לשיפור תפקודים ומטלות יומיומיים. הצוות הרפואי מתאר את אלינה כנחושה ביותר לשפר את מצבה ובזכות שיתוף הפעולה שלה ותוך תיאום ציפיות מראש היא חזרה ללכת. "חזרתי אפילו לנעול נעלי עקב שכל כך רציתי וחזרתי לפעילויות ספורט שאני אוהבת: ריצה ומשחקי כדורסל. אין ספק שהאמביציה והגישה האישית של הצוות בהרצפלד בהתאם לצרכים האישיים שלי, הביאו תוצאות מדהימות".

אלינה ז'ולקובסקי עם הצוות הרפואי בשיקום אורתופדי (צילום: אפרת שררה)

אלינה ז'ולקובסקי עם הצוות הרפואי בשיקום אורתופדי (צילום: אפרת שררה)

 

ד"ר ונדר, מנהלת היחידה לשיקום יום בהרצפלד, אמרה כי אלינה התקבלה עם כאבים חזקים מאוד לאחר מספר ניתוחים בכף הרגל, נעזרה בקב והתהלכה למרחקים קצרים. "במהלך השיקום שלה התרכזנו בשיפור תפקודים שמאפיינים מטופלים צעירים כמו ריצה, הליכה למרחקים ארוכים במצבים סנסוריים משתנים, קפיצות, מטלות שדורשות זריזות, כוח וקואורדינציה". מעבר לטיפול המוטורי, הצוות העניק לאלינה טיפול בריפוי בעיסוק אשר מאפשר לבנות סדר יום נכון, להרחיב פעילויות פנאי, לקבל כלכלה מאוזנת, לשמור על משקל, לרכוש אסטרטגיות ללמידה נכונה ולהתמודד עם משברים רגשיים. "כל הצוות היה מגויס לאותה מטרה ולכן מאוד חשוב טיפול רב מקצועי תחת קורת גג אחד", היא אמרה.

לירז טנצר, פיזיותרפיסטית בשיקום יום, הוסיפה כי המוטיבציה של אלינה להשתקם הייתה יוצאת דופן והיא הגיעה לכל טיפול פיזיותרפיה כשהיא נחושה ושיתפה פעולה בצורה מדהימה. "כעת, לקראת שחרורה היא השיגה כמעט את כל המטרות שהציבה לעצמה".

אלינה ז'ולקובסקי עם הצוות הרפואי בשיקום אורתופדי (צילום: אפרת שררה)

אלינה ז'ולקובסקי עם הצוות הרפואי בשיקום אורתופדי (צילום: אפרת שררה)

יובל שינדלר, מתנדב במשטרת התנועה בבית דגן, נפצע בתאונת דרכים ברכיבה על אופנוע במהלך פעולה מבצעית. הנהג שפגע בו נמלט ונתפס מאוחר יותר. יובל סבל מפגיעת ראש קשה ושבר מרוסק ומסובך ברגל ימין אשר דרש ניתוחים רבים והשתלת עור. "כשהגעתי לשיקום בהרצפלד הרגשתי שאני בידיים הכי אמונות ומקצועיות שיש. הצוות הטיפולי נותן את הנשמה כדי שנחזור לתפקוד מלא מפציעות קשות", הוא מתאר. "אחרי חודש בלבד נפרדתי לשלום מההליכון ואני חוזר לפעילות רגילה שתאפשר לי לשוב לחיים רגילים, כולל הליכות כל יום. זה פשוט בלתי ייאמן המהפך שעברתי כאן".

יובל שינדלר וצוות השיקום (צילום: אפרת שררה)

יובל שינדלר וצוות השיקום (צילום: אפרת שררה)

 

ד"ר ונדר אמרה כי יובל התקבל ללא יכולת לדרוך על רגל ימין, התנייד בקפיצות עם הליכון ועם פגיעה תפקודית קשה וכאבים. "המפתח להצלחה הוא טיפול רב מקצועי. הצוות השיקומי של הרצפלד כולל רופא שיקום, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, חדר כושר טיפולי, חדר כושר למוח, דיאטנית, פסיכולוג ועובדת סוציאלית, שיחד הביאו לתוצאות מרשימות ביותר".

ורד הובר-מחלין, פיזיותרפיסטית אחראית אשפוז יום, הוסיפה כי במהלך הטיפול חל שיפור משמעותי והדרגתי במצבו: "הוא עבר להליכה עם קב ובהמשך גם ללא אביזרי עזר. מעבר לניידות, הטיפול בריפוי בעיסוק למשל אפשר למטופל חזרה לנהיגה, לפעילויות פנאי כולל עבודה בגינה ובשיפוצים, וחשוב מכל – חזר להתנדב במשטרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר