צפיפות בהופעה של הדוד חיים ואמני הקרקס
צפיפות בהופעה של הדוד חיים ואמני הקרקס

קרקס בהופעה של הדוד חיים

מאות הורים התלוננו על עומס ועל חוסר היערכות מתאים במופע של כוכב הילדים עם אמני קרקס בינלאומיים

פורסם בתאריך: 8.10.17 16:21

-->

היום (ראשון) בשעה 9:30 בבוקר, מאות הורים וילדיהם הגיעו לאצטדיון רמת גן על מנת לצפות במופע של כוכב הילדים דוד חיים (נס ציונה) ביחד עם אמני קרקס בינלאומיים. לדברי ההורים, ההפקה לא הייתה ערוכה לכמות האנשים, התורים בקופות לאיסוף הכרטיסים שהוזמנו היו מטורפים, מאות אנשים נדחסו לאוהל הקרקס שלא היה ממוזג מספיק, וכך נוצר מצב שלא לכולם היה מקום ישיבה מסודר.

"זה בזיון מה שהולך פה, אנחנו צריכים לקום וללכת", מלמל אחד האבות העצבניים. מכיוון שרוב הכרטיסים נקנו דרך הטבות של כרטיסי אשראי, לרוב הבאים לא היו כרטיסים אלא רק מספרי אישור, מה שהוביל לתורים שנמשכו יותר מחצי שעה. בשל חוסר הסדר או ההפרדה בין הקופות, היו גם לא מעט דחיפות, עצבים, חוסר הבנה איפה בכלל צריך לעמוד, וכל זאת תחת השמש הקופחת. רבים מהאנשים מצאו עצמם עומדים בתורים כשהמופע כבר החל.

היות והמקומות במתחם הקרס עצמו לא מסומנים, לכשליש מאלו שכן נכנסו כבר לא היה מקום לשבת, וכך הורים רבים מצאו עצמם על רצפת הדשא הסינתטי, בין הכיסאות עליהם ישבו ברי המזל שהצליחו להיכנס עוד קודם.

צפיפות בהופעה של הדוד חיים ואמני הקרקס

ההורים יושבים על הרצפה בהופעה של הדוד חיים ואמני הקרקס

 

צפיפות בהופעה של הדוד חיים ואמני הקרקס

צפיפות בהופעה של הדוד חיים ואמני הקרקס

 

"אני בהריון, תפסיקו לעלות עלי, אתם לא יכולים לשבת פה, אין מקום", צעקה אישה היסטרית על הורים לחוצים לא פחות, שרק ניסו למצוא מקום לילדיהם. וכל זאת תחת צלילי המופע שכבר החל, כאשר עשרות הורים וילדים עוד לא הצליחו להיכנס כלל לאוהל המופע.

לעצבים גם לא תרם החום הכבד ששרר באוהל, כשכולם מזיעים, צמודים אחד לשני. "את לא תצליחי לעבור", צעקה אמא זועמת על אמא אחרת שניסתה להתקדם. "אבל הילד שלי נמצא בהמשך,  איך אני אגיע אליו?" צעקה בחזרה האם שעצביה כבר נראו מרוטים. בסופו של דבר, לקראת אמצע ההצגה, הילד האובד הובל על ידי מבוגרים שונים לאחור אל האמא.

"זו ממש סכנה בטיחותית", אמר אחד האבות. "זה מרגיש שעושים עלינו שוב קופה ושדחסו פה יותר מדי אנשים במקום קטן מדי. אין כיסאות ואין איפה לשבת". אותו אב, אגב, אמר את הדברים בשעה שהוא יושב על הרצפה ושני ילדיו מטפסים עליו, בניסיון לראות משהו מן המופע. גם הילדים וגם האב, מיותר לציין, נטפו מזיעה.

"הם יודעים שנעשה ונסבול הכל בשביל ילדינו, זה לא להאמין. הם מנצלים אותנו כי אנחנו קהל שבוי. עדיף פשוט שכולנו נקום ונלך", מסכימה אם שיושבת בסמוך על הרצפה ומזיעה לא פחות.

חלק מההורים באמת לא החזיקו מעמד, וכעבור כ-40 דקות פשוט קמו והלכו מהמקום עם ילדיהם. "אני מבוגרת מדי בשביל זה, אני לא מצליחה לנשום", מלמלה סבתא שנמלטה עם הנכד שלה החוצה.

יש לציין כי הורים רבים התלוננו בחוץ על המצב, מה שהוביל בתום המופע את האחראים לאפשר לילדים שלא ראו את המופע להישאר למופע נוסף. למרות המחווה היפה, לילדים, ובעיקר למבוגרים, כבר נמאס והם העדיפו שלא לחזור למרחץ הזיעה לסיבוב נוסף.

ובישראל כמו בישראל, מי ששרד את כל המופע ורצה להתרענן, גילה עד מהרה שבחוץ מוכרים כוס ברד ב- 15 שקלים.

מברלינר הפקות נמסר בתגובה: "נכנסו לאוהל בדיוק כמות האנשים על פי אישורי המשטרה ואישור המהנדס. העומס המדובר היה בהצגת הבוקר בלבד ולא הייתה שום סכנה בטיחותית. היו מספר הורים שישבו במקומות שמיועדים לילדים ובגלל עומס הקהל ההפקה הוסיפה שני מופעים נוספים, אליהם נכנסו אנשים בשעות 11:20 ו-13:30".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שירן כהן

    תתביישו אירוע כושל ומגעיל מה שעשיתם היום! הוספתם 2 הצגות על חשבון הילדים שלנו דחסתם יותר מידי ילדים כדי להרויח עוד כסף! האוהל היה חנוק לא מאןרר אנשים נמחצו שם בחום הזוועה! חיכינו 40 דקות להופעה של 12 בשמש היוקדת רק כי אתם הוספתם עוד הצגה ב11:30 מבלי להןדיע!!
    בןשה לקרוא לזה קרקס דוד חיים היה אבל שום דבר שקשןר לקרקס לא היה שם!
    הילדים שלי חזרו מעולפים ולא נהנו בכלל ועל זה אתם גובים 60 שח לכרטיס???! איך אתם לא מתביישים!
    מתגבשת תביעה ייצוגית !

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר