אילנית לוי (צילום: רפי דלויה)
אילנית לוי (צילום: רפי דלויה)

אילנית לוי: "לא טבעי שאישה תיתן פקודה לגבר – ועוד לחייל קרבי"

לקראת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, שורה של מובילות דעה מפרסמות סרטונים בפייסבוק ובאינסטגרם, ובהן אילנית לוי שאחראית על המשפט שבכותרת. נעמת: "מטרת הסרטונים לטלטל – כמה מאתנו לא חוטאים בהתבטאויות שכאלו?"

פורסם בתאריך: 19.11.18 13:47

-->

"אנסו אותך לפני עשרים שנה ונזכרת עכשיו?! תסתמי את הפה!". ״רונאלדו התחיל איתה? רונאלדו ניסה לשכב איתה? אז שתגיד תודה!". "איכס, חבורת קוקסינלים -כל היום מסתובבים לנו ברחובות". "מגישת חדשות ערבייה? עוד מעט נקבל מחבל בפריים-טיים".

בשעה זו יוצא לדרך קמפיין #אלימות_כאן_זה_מתחיל״ של נעמת. שיר אלמליח, קרן מור, מירי בוהדנה, חנה לסלאו, אילנית לוי, מגי אזרזר, מיקי קם, בל אגם, אסי לוי, אשלי וקסמן בקשי, גלית גוטמן, לוסי איוב, אוולין הגואל, לירון רביבו, ח'אולה אל חאג' – מפרסמות בשעה זו סרטונים בכיכובן ברשתות החברתיות.

בסרטונים נראות הידועניות כאשר הן מצולמות כביכול במצלמה נסתרת ו"מרכלות" אודות התנהגות או הופעה חיצונית של נשים אחרות. הסרטונים נוגעים בשלל סוגיות הקשורות באופן ישיר לתופעת האלימות נגד נשים. בנעמת מסבירות כי לקראת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, אשר יחול ב 25 בנובמבר, הוחלט להתמקד בתופעות היומיומיות שרוב הציבור נחשף אליהן ושהפכו לחלק משגרת השיח. בארגון מסבירים כי אלימות מתחילה דווקא במרחב הציבורי וכי רצח ואונס הן הביטוי הקיצון של יחסי הכוח המגדריים שבאים לידי ביטוי יומיומי בהדרה, החפצה, השתקה, הטרדות מיניות, סקסיזם, השפלה והקטנה של נשים. לכן, הוחלט בנעמת לצאת בשורה ארוכה של סרטונים בכיכובן של מובילות דעה, מתוך מטרה לטלטל את הגולשים והצופים, אשר ישאלו עצמם האם גם הם "זורקים" הערות פוגעניות שכאלו במהלך שיח חברי דומה.

יו"ר נעמת, גליה וולוך: " עם יד על הלב, כמה מאיתנו ביומיום לא חוטאים באמירות כמו אלו שנשמעות בסרטונים? בכל פעם שאנחנו מתבטאים ככה, אנחנו נותנים יד לאלימות. החינוך לשיח אחר ומכבד משחק כאן תפקיד חשוב ביותר, כמו גם התפקיד של כולנו כפרטים להימנע משיח פוגעני שכזה. בואו לא ניתן יד לשיח האלים כי אלימות, כאן זה מתחיל".

צפו בסרטונה של אילנית לוי:


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר