חדרי לידה ומחלקת יולדות (צילום: shutterstock)
חדרי לידה ומחלקת יולדות (צילום: shutterstock)

המרכז הרפואי וולפסון: חדרי לידה ומחלקת יולדות חידושים 2021

תשעת חדרי הלידה בוולפסון, הם לב ליבו של אגף נשים ויולדות. מטרת העל היא מתן טיפול מקצועי ליולדת, למשפחתה וליילוד שבדרך תוך מתן יחס אישי ומקצועי. יחס אישי והקשבה לרצון המטופלות עומד בראש מעיינינו

פורסם בתאריך: 31.5.21 18:17

-->

פעילות הצוותים הרפואיים והסעודיים מתחילה עוד במהלך ההיריון ולפני הלידה. אנחנו מציעים שירות של פגישה אישית עם צוות רפואי רופא/ה ומיילדת, במיוחד במצבים בהם קיימת התלבטות על דרך הלידה המיטבית.

הצוות הסיעודי בחדרי הלידה כולל מיילדות אקדמאיות ומיילד אחד. עם הגעת ההרה הפונה למיון יולדות מתקבלת במהירות ע"י מיילדת, ועל ידי רופא/ה לצורך קבלת החלטה לגבי המשך הטיפול. מטרתנו העיקרית בחדרי הלידה שלנו היא מתן שירות מקצועי ומהיר ליולדות תוך התחשבות רבה ברצונה ומתן שירות רב-תרבותי. אנו מעודדים כל אשה להגיע עם תוכנית לידה אישית. זכותה לבחור במלוויה וקרוביה, לרבות דולה ( תומכת לידה) אם זה רצונה.

הייחודיות של חדרי הלידה בוולפסון טמונה בזמינות הגבוהה והמיידית של צוותים סעודיים ורפואיים העומדים לרשות היולדת בכל רגע.   כל יולדת המבקשת  לקבל אפידורל, תוכל להנות משירות מידי זה הודות לצוות המרדימים הייעודי שנמצא 24 שעות ביממה בחדרי הלידה.

פרופ' מיכל קובו, מנהלת חדרי לידה ומחלקת יולדות (צילום: איל תגר)

פרופ' מיכל קובו, מנהלת חדרי לידה ומחלקת יולדות (צילום: איל תגר)

יולדת המעוניינת בלידה "טבעית"  תוכל להנות מלידה בחדר המאובזר במקלחת אישית, כדור פיזיו, תוך ניטור שהוא אך ורק לסירוגין, חיתוך מושהה של חבל הטבור ועוד. כל אחת מהמיילדות אצלנו רכשה מיומנות לקבלת לידה טבעית ובתנוחות לידה שונות ( צד , גב, כריעה, ישיבה וכו') , לפי בקשת היולדת ובמידה ואין התווית-נגד רפואית.

חדרי הלידה שלנו מעודדים עור לעור skin to skin , כלומר עם יציאת התינוק לאוויר העולם הוא מונח על אימו, המקום הבטוח שהכיר כל כך טוב מבפנים. אנו מעודדים ומאפשרים הנקה כבר בחדר הלידה. כל אחת מהמיילדות המיומנות שלנו תנחה את האמא הטרייה בצעדים הראשונים של התהליך ותעזור לה.

אנו מעודדים ומאפשרים "אפס הפרדה" לכל יולדת המעוניינת בכך. "אפס הפרדה" זה צעד אחד קדימה והמשמעות היא שמרגע לידת התינוק הוא צמוד לאימו, לאורך כל זמן שהותה בבית החולים. ביחד, לאחר הלידה היילוד יישקל וייבדק לצד האם. ביחד, האם, המלווה והרך הנולד יעברו למחלקת יולדות להמשך שהות  ב"ביות מלא" . בספרות המדעית והרפואית הוכח כי תינוקות הנמצאים קרוב לאימם מיד לאחר הלידה יונקים טוב יותר, וגם תהליך ההיקשרות נעשה בצורה אינטואיטיבית וטובה יותר.

ניתוח קיסרי ידידותי (צילום: דוברות וולפסון)

ניתוח קיסרי ידידותי (צילום: דוברות וולפסון)

חדרי הניתוח ממוקמים במתחם חדרי הלידה והגישה אליהם היא מהירה ביותר. אנו מאפשרים ניתוח קיסרי "ידידותי".  הניתוח הקיסרי מתבצע לרוב בהרדמה אזורית וניתן למלווה להיכנס לניתוח הקיסרי.  אנו מאמינים שחווית הלידה היא חוויה זוגית ומשפחתית, חוויה המעצימה והמחברת את התא המשפחתי.  בנוסף,  בניתוח קיסרי "ידידותי" הפרגוד שחוצץ בין היולדת לבין מהלך הניתוח הוא שקוף ומאפשר ליולדת לחזות ברגע יציאת היילוד מהרחם, רגע מרגש מאין כמוהו. מיד אחרי שהתינוק יוצא, אנו נותנים ליולדת לחבק את תינוקה ולהניק לפי רצונה. זהו ניתוח קיסרי "ידידותי" שבא להגשים את חלומותיה של היולדת.  כמובן ניתן לשלב בין השניים, ניתוח קיסרי "ידידותי" ו"אפס הפרדה", כך שהתינוק שוהה לצד האם והאב, או כל מלווה אחר, עד שהיולדת עוברת להמשך השגחה למחלקת יולדות.  בכל ניתוח קיסרי סגירת העור נעשית בתפר תת-עורי (נספג) או בסיכות נספגות, כך שההחלמה היא מיטבית, פחות כואבת ומאד אסטטית.

ניתח קיסרי (צילום: דוברות וולפסון)

ניתח קיסרי (צילום: דוברות וולפסון)

השהות במחלקת יולדות המחודשת היא נעימה ומרווחת, מאפשרת ליולדות להיות בחדרים בודדים ולא יותר מ 2 בחדר. לצד כל מיטה קיימת כורסא הנפתחת למיטה, המאפשרת למלווה לישון בנוחות לצידה של היולדת. כל חדר מאובזר בשידת החתלה ובציוד המאפשר טיפול ביילוד במהלך כל השהייה ועד לשחרור. ההתמודדות הראשונית של האם בטיפול התינוק נעשית עם עזרה וליווי של הצוות הסיעודי והרפואי הנוכח במחלקה כל הזמן. כל אלו תורמים לתחושת הביטחון באימהותה של האם. אנו מאפשרים ביות גמיש ( לפרקי זמן קצובים)  או ביות מלא, לפי בקשת היולדת. במהלך האשפוז במחלקת היולדות מתקיימות הדרכות קבוצתיות ואישיות בנושא הטיפול ביילוד עם מתן דגש להורים בפעם הראשונה. כמו כן תוכלנה לקבל ייעוץ והדרכת הנקה 24/7 במהלך האשפוז ולאחריו ע"י יועצות הנקה מוסמכות שילוו ויתמכו בכן גם מרחוק.

אני וצוות הרופאים והמיילדות מאחלים לך לידה קלה , מהירה וחוויה מעצימה ולא נשכחת.

לקביעת סיור בחדרי הלידה בטלפון 03-5028150

לקביעת פגישה אישית עם מיילדת או רופא/ה לתכנון הלידה  03-5028912

או דרך האתר WWW.nashim.net.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר