קרדיט : By frankie's .Shutterstock
קרדיט : By frankie's .Shutterstock

מה עדיף – קידום אורגני או קידום ממומן לעסק?

פורסם בתאריך: 19.8.19 23:19

-->

אם יש לכם עסק, ייתכן ושמעתם לא מעט על קידום אורגני או קידום ממומן, שתי שיטות קידום הנחשבות לנפוצות ומבוקשות כיום, ולא בכדי. כל אחת מהן בעלת אופי שונה, כוללת כלי קידום מיוחדים וגם מתאימה לצרכים אחרים. את שיטות הקידום הללו מבצעות בפועל חברות הקידום, המציעות את שירותיהן לעסקים מכל הענפים – קטנים וגדולים כאחד, על מנת שאלה יזכו לכמה שיותר פניות, לכמה שיותר לקוחות ומכאן גם – לרווחים גבוהים.

קידום אורגני (SEO)

קידום אורגני הוא שיטת קידום מוכרת מאד כיום, כזו המתאימה לעסקים מכל התחומים. שיטה זו מתייחסת למכלול הפעולות שאותן מבצע המקדם כדי לשפר את דירוגו של האתר במנוע החיפוש, ובייחוד בגוגל, הידוע כפופולארי ביותר מבין מנועי החיפוש הקיימים כיום. את תוצאות החיפוש יראה הגולש תחת התוצאות הממומנות המשוייכות לאותו ביטוי ספציפי מקודם (הביטוי שאותו חיפש הגולש במנוע עצמו).

שיטת קידום זו מביאה אתה יתרונות רבים: החשיפה איננה מוגבלת ומספר הקליקים שעל האתר אינם עולים ללקוח כסף, התנועה באתר היא איכותית לרוב (שכן מגיעים אליו לקוחות פוטנציאליים המתעניינים בו, בשירותים או במוצרים שלו) וערכו עולה. יחד עם זאת, ישנם גם כמה חסרונות שחשוב לקחת בחשבון: תהליך הקידום באופן הזה הוא ממושך הרבה יותר (תוצאותיו אינן ניכרות באופן מיידי), הוא חשוף לשינויים שונים (לשינויים הרלוונטיים לאלגוריתם של גוגל) ולכן ידוע כלא יציב, תוצאות החיפוש המתקבלות תופענה, כאמור, תחת אלו הממומנות והוא דורש מקצועיות ברמה גבוהה מאד וגם ידע רב (כדי להימנע מטעויות לא רצויות).

קידום ממומן

שיטה זו היא שיטת קידום נוספת, הכוללת את פרסומו של האתר, של העסק, במנוע החיפוש ולכן גם מאפשרת חשיפה גדולה יותר. אתר העסק מקבלת את החשיפה שלו במנוע החיפוש באמצעות פרסומות, המודגשות יותר ברשימת התוצאות, מאלו האורגניות (בהתאם לקידום האורגני). לחיצה על קישור המופיע ברשימה מהווה הכנסה נוספת לגוגל ועולה כסף לאותו מפרסם. כל לחיצה שכזו יכולה לעלות כמה שקלים או כמה מאות שקלים בהתאם לענף, למידת התחרות בו ובהתחשב בפרמטרים נוספים. שטח הפרסום, במקרה הזה, הוא מצומצם יותר, בהשוואה לזה האורגני, והוא כולל את ארבע התוצאות הראשונות המופיעות באותו עמוד ואת שלוש המודעות התחתונות. מודעות עסק המתפרסות בתוצאות אלו יהיו בהתאם לביצועי אותה מודעה, מידת הרלוונטיות שלה לביטוי שאותו מחפשים, חוויית המשתמש באתר ועוד.

לפרסום הממומן יתרונות וחסרונות. היתרונות הבולטים שבו הוא עובדת היותו שיטת קידום מיידית, כלומר – התוצאות ניכרות באופן מיידי והפרסום שבו ממוקד הרבה יותר. האתר לא צריך להיות מושקע כל כך ואפשר להפנות את הגולש ישירות לדף נחיתה מכירתי (שלא כולל תוכן רב). לצד כל אלה, ישנם כמה חסרונות. למשל, המחיר להקלות הוא גבוה ונמצא בעלייה מתמדת (ולכן לא תמיד יתאים לעסקים קטנים עם תקציב מצומצם), האפקט המתקבל איננו לטווח ארוך ואת הקליקים, אותן לחיצות על קישורים, יכולים לבצע סקרנים ואפילו מתחרים (וכאמור – על כל קליק – משלמים!).

אז, במה בוחרים?

לעסקים המתלבטים באחת מתוך שתי האפשרויות: קידום אורגני בגוגל או קידום ממומן לעסק, כדאי מאד להגדיר מראש הן את התקציב שברשותם והן את הצרכים. הקידום האורגני הוא כמעין השקעה לטווח הארוך, כזו הדורשת זמן וסבלנות רבה. הקידום הממומן הוא השקעה (גבוהה יותר) לטווח הקצר. אם התקציב גבוה וחשוב לראות את התוצאות בשטח כמה שיותר מהר, קידום ממומן הוא התשובה. אם מוכנים לבנות את המוניטין של האתר לאט לאט, לחזק אותו ולהשקיע בו לא מעט (תוכן איכותי למשל) – קידום אורגני הוא התשובה. האידיאל, ובהנחה והדבר אפשרי, הוא לשלב בין שתי השיטות. להשקיע עד 70 אחוז מהזמן ומהתקציב בקידום הממומן (שאת ההחזר עליו ניתן יהיה לראות באופן מיידי) ואת כל השאר – להפנות לטובת הקידום האורגני. עם הזמן, להפחית בקידום הממומן ולתת דגש רב יותר לאורגני. בכל מקרה, קבלת שירותי ייעוץ וסיוע של חברת קידום המציעה את שתי שיטות הקידום היא הדרך הנכונה ומוטב שלא להתפשר על הטיב ועל האיכות. קידום נכון של אתר, ובתנאי וייעשה בצורה הנכונה, הוא זה שיקבע בסופו של דבר את מידת חשיפתו בגוגל ובהמשך – את גובה הכנסותיו.  


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר