הצוות החינוכי בויצו רוקם שלום
הצוות החינוכי בויצו רוקם שלום

שטיח השלום שסחף את הצוות החינוכי ותלמידי בית הספר ויצו ברחובות

ספק רב אם קבוצת 'נשים עושות שלום' שפועלות לקידום הידברות מדינית ידעו שבית ספר שלם במרכז הארץ ייסחף לעשייתן, אבל זה בדיוק מה שקרה בבית הספר ויצו ברחובות

פורסם בתאריך: 26.2.18 07:01

-->

תמר בורשטיין, רכזת מגמת עיצוב אופנה בבית הספר ויצו רחובות, קראה על קבוצת 'נשים עושות שלום' והרגישה שהיא חייבת להצטרף לעשייה ולהיות שותפה לרעיון שלהן ליצירת שטיח של מיליון פיסות בד מכל מקום בארץ ובעולם, ודרכו להביא את השלום. הרעיון, שנולד כבר בשנת 2015, הוא כי נשים יתחברו עם נשים אחרות, יהודיות ערביות ובנות דתות נוספות, ודרך היצירה המשותפת ירקמו שלום באמצעות חיבור פיסות בד מכל מני מקומות בעולם. מאז ועד היום שטיח השלום קונה לו נפשות בכל רחבי העולם.

"החלטנו לממש את היוזמה הזו בין כותלי בית הספר", מסבירה בורשטיין. "התחלנו במגמת אופנה, עם 20 תלמידים בשכבת י', לפי מפרט שהוסבר לנו (גודל הבד 35 על 35, עם שוליים של 2.5 ס"מ מסביב). על הבד החלו התלמידים שלנו ליצור מתוך מקום של חופש ותקווה, עם אפשרות להדפיס, לרקום, לצייר ולחתום בנושא שלום. כל תלמיד יצר את פיסת הבד שלו והוכנו גם חותמות. התוצרים היו כה מיוחדים שלאחר שמנהלת בית הספר נחשפה אליהם, החלטנו לכלול את המורים ובשלב הבא לצרף את כלל תלמידי בית הספר. כך, לקראת ערב גיבוש של סיכום אמצע השנה עם הצוות החינוכי, תודרכו מרכזי המגמות שהנחו בערב כ-50 מורים ועובדים ליצור בטכניקות מגוונות פיסות נוספות לשטיח השלום".

הצוות החינוכי בויצו רוקם שלום

הצוות החינוכי בויצו רוקם שלום

בימים אלו מתחברות פיסות שטיח השלום בבית הספר, ולאחר מכן הוא יועבר לקבוצת 'נשים עושות שלום'. בעקבות הצלחת הפרויקט בבית הספר החליטו גם הורי תלמידים לאמצו למשפחותיהם, לחבריהם ולמעגלי פעילות נוספים.

בורשטיין מסכמת: "ריגש אותי איך פרויקט שהחל מחוץ לכותלי בית הספר קורם עוד וגידים בהתלהבות שסחפה גם את הצוות החינוכי, בני משפחותיהם וחבריהם. אני לא זוכרת בכל שנותיי כמורה (40 שנה) פרויקט שכל כך הצית את הדמיון וסחף אוכלוסיות מגוונות לעבודת יצירה שכזאת".

הצוות החינוכי בויצו רוקם שלום

הצוות החינוכי בויצו רוקם שלום

 

זמירה ולד, מנהלת בית הספר ויצו ארלוזרוב ברחובות: "כ-350 תלמידים נוספים בבית הספר צפויים להצטרף לפרויקט שטיח השלום במהלך החודשים הקרובים. אני גאה בצוות החינוכי הדינאמי והאקטיבי שלנו שמעשיר אותנו בשיתופי פעולה מעניינים, יוזמות ואירועים שמאפשרים לתלמידים ולנו להכיר את החברה הישראלית, כל פעם מזווית קצת אחרת של עשייה ותחומי התמחות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה נפלאות אתן מרגישות עכשיו….
    אבל יש לי שאלה: האם הצלחתן למצוא נשים פלסטיניות או ערביות ישראליות כלשהן שמשתתפות גם הן בפרוייקט הזה מתוך אמונה בשלום?
    נראה לי שכל המאמצים הם חד-צדדיים מאוד…

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר